Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko treenibuusterit terveydelle huonoja?

Tuli kyllä sen verran pätevää uutta tietoa:D Kiitos tästä informaatiosta.

Itse olen kuitenkin tehnyt oman dieetti ohjelman, jossa päivän hiilarit menee aamupalassa ja treenin ympärillä. 3h-4h välein vedän sitten 40gr proteiinia + glutamiini, ehkäistäkseni lihaskataboliaa aikoina, jolloin en syö hiilareita.

Omalla kohdallani toiminut siis hyvin tämä nykynen ruokavalio, joten en koe tarvetta muuttaa syömisiäni, että vetäisin illalla enemmän ja vastaaavasti vähentäisin jostain aterialta hiilareita. Rasvaa palaa ja voimatasot ei ole tippuneet yhtään. Pikemminkin nousseet! Mutta pidetään tämä edellä mainittu mielessä=)

No, eipä tuo kalorivaje/iltasyönti-kombo ihan noin yksinkertainen ole.

Iltasyönnin vähentäminen monella laihduttaa myös siksi että insuliini pysyy matalana yötä kohti.

Niin kauan kuin tuijottaa kaloreiden läpi kaikkea jää paljon asioita tajuamatta.

No, eipä tuo kalorivaje/iltasyönti-kombo ihan noin yksinkertainen ole.

Iltasyönnin vähentäminen monella laihduttaa myös siksi että insuliini pysyy matalana yötä kohti.

Niin kauan kuin tuijottaa kaloreiden läpi kaikkea jää paljon asioita tajuamatta.

Joka tapauksessa pidän tärkeämpänä kokonaiskuvan kannalta hahmottaa kokonaisenergiansaannin ja -kulutuksen perusperiaate ennen kuin aletaan miettiä makrojen ajoitusta. Iltasyömisen vähentäminen on niitä juttuja, jotka ovat hyödyksi lähinnä kaloreita laskemattomalle ihmiselle energiansaannin vähentämisessä. Varsinkin, kun niin moni on taipuvainen liialliseen iltasyömiseen "ihan huomaamatta"

Ei ollut vitsi...Tulee melko usein vedettyä ennen treeniä ja treenin jälkeen, niin halusin vaan tietää, onko se aminohappoprofiili ihan päin persettä vai...Kuitenkin siinä heraa taidetaan käyttää.

Oletko nyt ihan tosissasi?

Kuinka paljon luulet olevan heraa keksisuklaassa? Tuommoinen paska heittää insuliinit kattoon sekunneissa niin on turha kuvitella olevan salilla maksimaalista draivia.

Luin, että "massakaudella" kaloritarpeen voisi laskea näin BMR x 1,7 + 500kcal. Onko tuossa mitään perää vai antaako liian suuren luvun? Kun omaksi kaloritarpeeksi tuli tolla laskulla 3500 ja vähän päälle, olen 17v. mies, 68kg ja 187cm... Eli voiko tuon 3500 kcal vetää ihan rauhassa, ilman että tulee suuria uimarenkaita ensi kesäksi?

Kiitän, jos joku osaisi kommentoida :)

Luin, että "massakaudella" kaloritarpeen voisi laskea näin BMR x 1,7 + 500kcal. Onko tuossa mitään perää vai antaako liian suuren luvun? Kun omaksi kaloritarpeeksi tuli tolla laskulla 3500 ja vähän päälle, olen 17v. mies, 68kg ja 187cm... Eli voiko tuon 3500 kcal vetää ihan rauhassa, ilman että tulee suuria uimarenkaita ensi kesäksi?

Ei helvetissä voi. 2500 on varmasti lähempänä, tosin tuossa iässä menee aika hyvin käyttöön nuo ylijäämäkalorit.

No ihan vitun varmasti voi ton kokonen äijä syödä 3500kcal jos aineenvaihdunta on kunnossa ja ruokkis toteutetaan oikein.

Ei muuta kuin sitten ehdotuksia, kuinka se ruokkis toteutetaan oikein. 187cm ja 68kg vaan tahtoo tarkoittaa helvetin vähäistä lihasmassaa, joka taas tarkoittaa pientä kulutusta. En tiedä kaverin aktiivisuustasoa, mutta BRM on siinä 1700 kalorin paikkeilla hänen omissa laskuissaan ja sen syöminen tuplana lihomatta vaatii jo kohtuullisen fyysistää työtä. Mikäli läskin kertymistä haluaa karttaa, niin en suosittele ainakaan kertaheitolla ottamaan 3500kcal joka päivä. On mukavampi sitten tarpeen mukaan lisätä kuin vähentää ruuan määrää

No tällä hetkellä kalorilaskuri näyttää sellasta 3000kcal päivän syömisistä noin keskiarvoltaan ja paino nousee sen 200-500g viikkoon. Ja treenit kestää 60-75min + 15min alku- ja loppulämmöt, muuten istun koulun penkillä. Ja vaikka tuon määrän ruokaa vetää nassuun niin on silti aina välillä nälkä ja siitä tuo alkuperäinen kysymys nyt tulikin mieleen, kun eikö kroppa ilmoita energian puutteestaan näläntunteella?

Joskus elimistö sekoittaa janon näläntunteeseen , paljon menee vettä päivässä ? Itse yrittänyt nyt juoda 4 litraa päivässä + 1 litra jokaista tuntia kohden fyysisessä suosituksessa . . . Vesi myös täyttää mahaa siinä missä ruoka ja pitää aineenvaihdunnan käynnissä

Kyl sitä vettäkin tulee juotua n. 4 litraa päivän aikana ja sitten treenissä menee vielä yli litra erikseen... Mutta eikö joku vihreä tee ainakin nopeuta aineenvaihduntaa, kun sitä tulee aika paljon hörpittyä päivän mittaan kanssa? Että voisikohan johtua siitä.

Ja vaikka tuon määrän ruokaa vetää nassuun niin on silti aina välillä nälkä ja siitä tuo alkuperäinen kysymys nyt tulikin mieleen, kun eikö kroppa ilmoita energian puutteestaan näläntunteella?

Nälkä saa ollakin, se ei tarkoita sitä että ei voisi silti syödä liikaa. Nälkä/ruokahalu riippuu niin monesta tekijästä. Minä en ala neuvomaan, kuinka paljon pitäisi syödä, koska sen saat itsekin niin helposti selville painonnousua seuraamalla ja säätämällä ruokavaliotasi. Olet siinä mielessä hyvässä asemassa, että lihasta on tuohon runkoon tilaa hankkia vaikka kuinka.

Olen 28 vuotias 163 cm ja paino 59 kg nainen. Minkä verran kannattaisi maltoo laittaa peruspalkkariin g:määräisesti salitreenin jälkeen?

Back
Ylös Bottom