Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Joo joo, kuitenkin ennemmin tai myöhemmin eksytte leipomisen ihmeelliseen maailmaan. Siellä käsitellään niin tortut, piparit kuin piirakat :D

ja pitko!

e. mä kyllä luulen, että tätä pirtelöläppää ei taida muut edes tietää, mutta samapa tuo. Hyvä vitsi joka tapauksessa :D

Vaikka en teitä tunnekaan, mutta mitä olen tekstejänne lukenut niin en kyllä usko!:)

Meillähän on Vilun kanssa sellainen tausta, että ei oo juurikaan juteltu, mutta aika lähelle se on silti aina fyysisesti eksynyt. Outo mies.

Joo joo, kuitenkin ennemmin tai myöhemmin eksytte leipomisen ihmeelliseen maailmaan. Siellä käsitellään niin tortut, piparit kuin piirakat :D

Tiiät sie nainen, että mie tuun kohta ja leivon sua nokkaan :D

ja pitko!

No ja sekin vielä. Kreemitäytteellä?

Mulle pukkas käännöskeikka pikana. Noh, tää on suht simppeliä oparin tiivistelmää, joten hoidetaan alta pois :)

Niinjuu, tuotahan minulla olikin huomenna duunissa edessä. Olen muutamaan kertaan muiden tehtävien ohessa kääntänyt raportteja suomesta englanniksi ja kyllä tuossa käännöstyössä ärräpäitä lentää. Tekninen teksti on suomeksi yllättävän moniulotteista, niin tuossa tulee välillä englannin rajat vastaan. Suomi vaan paukuttaa niin pirusti infoa pieneen lauseeseen, että englanniksi purettuna lopputulos ei todellakaan kuulosta hyvältä. Sitten täytyykin hakea jotain kompromisseja ja säätöjä, ettei käännöksessä merkitys muutu. Parhaimmillaan todella palkitsevaa hommaa ja sanasto laajenee mukavasti ammattisanaston puolelle.

Niinjuu, tuotahan minulla olikin huomenna duunissa edessä. Olen muutamaan kertaan muiden tehtävien ohessa kääntänyt raportteja suomesta englanniksi ja kyllä tuossa käännöstyössä ärräpäitä lentää. Tekninen teksti on suomeksi yllättävän moniulotteista, niin tuossa tulee välillä englannin rajat vastaan. Suomi vaan paukuttaa niin pirusti infoa pieneen lauseeseen, että englanniksi purettuna lopputulos ei todellakaan kuulosta hyvältä. Sitten täytyykin hakea jotain kompromisseja ja säätöjä, ettei käännöksessä merkitys muutu. Parhaimmillaan todella palkitsevaa hommaa ja sanasto laajenee mukavasti ammattisanaston puolelle.

Totta :) Joskus käänsin tutulle lääketieteellistä tekstiä ja kun siitä selvisin niin lupasin itselleni, etten enää ikinä käännä mitään lääketieteeseen liittyvää. Kirosin niin paljon sitä tehdessäni, että mulla on varmaan ikuinen kielto taivaan porteille :D

croissantit on mun heikko kohta :kuola:

Tummien croissanttien kutsua on vaikein vastustaa. Etenkin kun ne ovat juuri uunista tulleita!

Kiitos Judis, tuo biisi ei ole soinut päässäni kuin vasta 14 tuntia. Haluankin lauleskella sitä vielä toiset samanmoiset lisää.

Sitä alkaa miettimään jo inttiä, kun nopeasti se lähestyy. Tammikuussa olisi lähtö ja sitä miettii, että
miten helkkarissa tällänen pieni, kevyt nuori ihminen oikein pärjää isojen poikien kanssa siellä armeijassa...
Mites muilla?

EDIT: Ei välttämättä kuulunut ihan tähän osioon, mutta menkööt!

Sitä alkaa miettimään jo inttiä, kun nopeasti se lähestyy. Tammikuussa olisi lähtö ja sitä miettii, että
miten helkkarissa tällänen pieni, kevyt nuori ihminen oikein pärjää isojen poikien kanssa siellä armeijassa...
Mites muilla?

Hyvin siellä pärjää. Suurin osa porukasta on ihme töhöjä joiden mukaan siellä sitten mennään.

Wuhuu. Olipas aika hauskaa olla katselemassa herrojen kivelä, wickström ja hedberg stand-uppia.

Mites muilla?

No sulle tulee varmaan hirveenä yllätyksenä että ei siellä ole kaikki mitään isoja poikia, varmasti löytyy sinuakin pienempi kaveri sieltä.

Back
Ylös Bottom