aluksi googleta lordoosi, löytyy jumppailuohjeet jotta voit aloittaa korsetin kuntouttamisen heti. tästä sitten elämäntapa. lähes päivittäin ainakin itse tehnyt.
jumppailua siksi, että se lantio on nyt kallistunut. eli yläosa on eteenpäin ja alaosa taaksepäin.
tätä asentoa saa jumppailtua suoremmaksi tavallaan. (pikkutarkasti sanoen ei voi muuttaa sitä synnynnäistä mutkaa mutta se ei nyt oikeastaan ole oleellista tietoa).
syvät vatsat ehdottomasti treeniin vahvasti mukaan. myös perse ja takareidet pitää olla hyvässä kondiksessa. itseasiassa myös yläselkä. rinnan venytyksiä myös tehtävä.
mieleen tulee äkkiseltään pari "päivittäin" tehtävää liikettä
- lantionnosto yhdellä jalalla. tee pitoja 10 sekunnista ylöspäin x3
- ns. pillukyykky lisäpainoilla lantion päällä.
- hoover-pito jalkojen nostoja mukaan. 30-60 sekunnista aloitat vaikkapa
- selkä seinää vasten seisonta, jalat noin jalanmitan päässä seinästä, selkä suorana ja lantion vääntöä oikeaan asentoon. pitoina noin 1-3 kertaa aloita 30-60 sekunnista ylöspäin.
lisäksi itse tehnyt, kukin päättäköön itse mitä tekee mutta tässä yksi vaihtoehto.
- mave kevyillä painoilla joka toinen päivä
- pullover kevyillä painoilla yläselkää varten, joka toinen päivä/kolmen päivän välein.
kannattaa tsekkailla jos sun tapauksessa myös lonkankoukistajat ja etureidet vaatii venyttelyä.
näyttää äkkiseltään isolta hommalta salitreenin lisäksi mutta ei mulla noihin mene kuin 15-30minsaa joka aamu, siihen treenit päälle.
sori vähän kiire voin tarkentaa myöhemmin lisää ;)