Miksi ei voisisi notkoselkäinen tehdä voimapyörää, kunhan vaan keskittyy siihen ettei liikkeen suorituksen aikana selkä pääse notkolle, vaan mielummin vaikka vähän pyöreänä. Näin kun olen tehnyt (itsellä myös notkoselkä), niin ei ole notkoon ottanut.
Lihastasapainon takia ei ole suositeltavaa. Ja se lantion asennon fiksailu varmaankin se avainsana. sama juttu kuin muissakin liikkeissä silti se, että sitten kun tietää mitä tekee, voi tehdä jopa niitä "kiellettyjäkin" juttuja toisinaan tottakai.
Vähän on vanha tämäkin ketju, mutta ajattelin tähän kuitenkin varoitella jospa joku näitä joskus lukee.
Ei tosiaan kannata pitää varsinkaan notkoselkäisten tuota kipua minään mittarina.
Selkä kun on siitä hassu laite että se ei varoittele kyllä useimmiten etukäteen jos se päättää paukahtaa.
En tähän toistele niitä liikkeitä joita suosittelisin. Taisin jo heti ketjun toisessa postissa ne mainita.
Uskoo kuka tahtoo. Itse olen käynyt lääkäreillä muistaakseni 4-6, ehkäpä jopa 8 kertaa kaiken kaikkiaan kysymässä neuvoanoihin selkävaivoihin kun en pystynyt kahteen kuukauteen aina jaksottain edes kääntymään sängyssä jne. ----> yhdestäkään lääkäristä ei ollut apua ---> menin salille, tein asiat siellä salilla oikein --> ei ongelmia. kaikki ok.
Mitä tästä opimme?
Useimmiten näissä vastavissa asioissa bodarit yms. tietävät näistä asioista paljon enemmän kuin suomalaiset (huom, kunnan..) "lääkärit".
Älä lopeta pakkotoiston pläräilyä ja salilla juttelua koska muuten sä melko varmasti kuolet johonkin nilkan nyrjähdykseen.