njfndkjfnbvjfgb
Banned
Kymysys: Onko ihan hyvä pitää jalat noin 0.5m päässä toisistaan ja hiukan ulospäin kääntyneenä kun tekee takakyykkyjä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kymysys: Onko ihan hyvä pitää jalat noin 0.5m päässä toisistaan ja hiukan ulospäin kääntyneenä kun tekee takakyykkyjä?
Kyllä ne hieman ulospäin saa osoittaa, n.5 astetta.
Itselle on opetettu niin, että jos haluaa pitää jalkoja juurikin vähän ulospäin kääntyinenä, niin jalkaterien pitäisi pysyä hartialinjan sisäpuolella, että vältyttäisiin vahingoilta. Osaatko sanoa tähän mitään? Vaikuttaisi kyllä siltä, että jos on kovin leveä asento ja kääntää jalkaterät ulospäin, niin paketti hajoo aika helposti.
Jalkaterät suoraan eteenpäin, että et hajota polveesi. Leveys on ihan hyvä, jos tuntuu hyvältä.
Näin kaikki sanoo, mutta kuten tuossa jo joku sanoikin, niin myös itsellä polviin kohdistuu kova vääntö jos koitan pitää jalkaterät suoraan eteenpäin.
Paljon luonnollisemmalta tuntuu kun vähän hartioita leveämmällä asennolla tekee ja jalkaterät aavistuksen auki?
Toki oon vasta alottanut ja vielä opettelen takakyykkyä, mutta miksi tehdä tekniikalla joka tuntuu huonolta?

"Jalkaterät suoraan eteenpäin" on sellaisenaan aika huono yleisneuvoksikin, kun on aika paljon meitä, joilla jalkaterät osoittaa jo perusasennossa enemmän tai vähemmän ulospäin. Itse jos kyykkään hartialeveydellä jalkaterät suoraan eteenpäin, niin polvet lyövät yhteen jo ennen 90 asteen kulmaa. Sanoisin, että kyykätessä jalkaterien tulee olla itselleen mahdollisimman luonnollisessa asennossa, niin liikeradastakin tulee luonnollinen.
Millaisilla painoilla kannattaisi alkaa kokeilla normaalia mavea jos olen tehnyt SJMV:a 120kg 2x12? Millainen oteleveyden tulisi olla? Entä haara-asennon leveys?