Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Se on juurikin huomiovaloksi tarkoitettu, ideana ei tosiaan ole valaista sitä tietä vaan näyttää, että sieltä tulee pyörä.

Näin illalla kun tulen töistä niin joka kerta joku hurja ajaa pimeällä tiellä tuollaisella valolla. Eli ompahan jännitystä ajaa kun itse ei nää mitään missä ajaa mutta ainakin vastaan tulijat näkevät... no kukin tyylillään...

Mulla on eräässä elämän vaiheessa sattunut sellainen pieni napsahdus tuolla kyynärpäässä, josta seurasi että kyynärpää lähti paikoiltaan - ja jos oikein ymmärsin/muistan - jokin jänne meni poikki tai jotain sinnepäin. Ei sinällään liity varmaan kysymykseen mitenkään. Kuten kaikki tietää käden liikkuvuutta pitää alkaa harjoittamaan ettei tule liikerajoituksia. Tietenkin minä nuorena poikana olin laiskempi tekemään noita harjoituksia, ja itseasiassa ajattelin että suoraksi saaminen on tärkeämpi ja näin ollen tuo koukkuun meneminen jäi hieman vajaaksi. Nyt kuitenkin olisi niin, että tarvisin tuota extraliikkuvuutta tuosta kyynärnivelestä, mutta kuinka ollakkaan tarpeeksi taitoksissa ollessaan nivel kipuilee toiselta "laidaltaan" eli itsestäni katsottaessa vasemman käden kyynärnivelen vasenta puolta.

Itse kysymyshän on että, voiko tätä kyynärnivelen "taittoa" enää lisätä venyttelemällä vai olenko auttamattomasti myöhässä tässä operaatiossa?

Pahoittelen hieman pitkähköä selostusta. :D Kiitoksia vastauksista, jos sellaisia on tullakseen.

Laiotoin muovilattialle laukun, jonka pohjassa oli kuraa. Nyt lattiassa vitunmoinen tahra, ikään kuin kura olisi imeytynyt muoviin. Miten vitussa tuon saa irti? Normi tolu ei auttanut.

Tärkeä

Minulla on todennäköisesti silmätulehdus, josta äitini heti kuultuaan soitti päivstykseen ja kuvaili oireet aivan väärin. Uudestaan tässä ei kuitenkaan enää sinne soiteta, jos ei ole varmaa, että saan väärää hoitoa. Päivystävä lääkäri antoi suoraan apteekkiin reseptin, joka on ilmeisesti tavallisiin silmätulehduksiin seuraavien oireiden pohjalta: (molemmat) silmät ovat punaisia, rähmivät, eivätkä ole valonarkoja ja silmätulehdus on jonkinlainen flunssan sivuoire. Todellisuudessa oireita esiintyy vain vasemmassa silmässä ja muiden oireiden lisäksi se ei aukea kokonaan ja koko juttu johtuu siitä, että siihen roiskui vahingossa eilen nenäsumutetta, eikä se siis ole missään yhteydessä flunssaan.

Nimenomaan tuo silmän vajaavainen avautuminen on todella häiritsevää ja ainut oire, jota en löytänyt googlesta. Kysymys kuuluukin, että johtuuko se rähmimisestä vai ei, ja onko se normaali silmätulehduksen oire? Olisiko siis päivystävän lääkärin toiminta siis poikennut nykyisestä, jos hän olisi tiennyt että tulehdus on vain toisessa silmässä, tuli tapaturmaluontoisesti nenäsumutteen roiskumisesta, eikä se avaudu kokonaan?

Kaipaan pikaista vastausta. Lisäksi nyt mainittakoon, että vasen silmä oli tänä aamuna tuon rähmimisen johdosta muurautunut aivan umpeen. Englannin kielisestä googlettamisesta olisi myös apua, sillä itse en siihen valitettavasti tämän aiheen tiimoilta pystynyt. Suomen kielisillä sivuilla ei mainittu tuosta silmän vajaavaisesta avautumisesta mitään.

Nenäsumutteiden tarkoitus on kuivattaa, joten voisin siitä lähteä kyllä hakemaan syypäätä. Jos on ensiapulaukku, jossa on perus silmätippoja huuhtomista varten niin lähtisin sillä kokeilemaan. Kyynelkanavien toki pitäisi hoitaa tuo kostuttaminen, mutta en näkisi pahaksi, jos päivän katsois noin?

e. silmän rähmiminen, johtuu siis sidekalvon tulehduksesta TAI ärsytyksestä. joten nyt vahvistui kyllä tuo kanta, että sidekalvo on ottanut itteensä tuosta nenäsumutteesta ja rähmäisyyshän/ärtyneisyys vaikuttaa tuohon silmän avautumiseen.

Joo hyvä, nimenomaan silmätippoja tulen sieltä apteekista saamaan. Silmän olen nyt kuitenkin viimeisen vuorokauden aikana huuhtonut todella monta kertaa vedellä.

Mutta kunhan ei ole mitään siis tulehdusta poistavia? Tai tuskin niihinkään kuolee, mutta jos ei tulehdusta ole niin aika turhaa..

Laiotoin muovilattialle laukun, jonka pohjassa oli kuraa. Nyt lattiassa vitunmoinen tahra, ikään kuin kura olisi imeytynyt muoviin. Miten vitussa tuon saa irti? Normi tolu ei auttanut.

Itseänikin kiinnostaisi muovilattian putsaaminen. Säilytin paria uutta autonrengasta keittiön lattialla ( :D ) ja lattiaan jäi kellertävät rinkulat muistoksi. Tuntuu tosiaan kuin lika/kumi/liima/tms olisi imeytynyt maton sisään. Mitähän tuolle keksisi?

Mutta kunhan ei ole mitään siis tulehdusta poistavia? Tai tuskin niihinkään kuolee, mutta jos ei tulehdusta ole niin aika turhaa..
No nimenomaan niitä ne todennäköisesti on, sillä niihin tarvittiin resepti.

Oletko nyt siis aivan varma siitä ettei minulla ole silmätulehdusta, enkä tarvitse lääkärin määräämiä reseptillisiä silmätippoja vaan ihan tavallisia kostuttavia? Kannattaako nyt siis hankkia molemmat vai vain jälkimmäinen? Ja oletko nyt aivan varma?

No poistavatko ne reseptilliset tulehduksen lisäksi myös tämän minun ongelman, vai tarvitsenko siihen erikseen noita muita?

Minä mikään lääkäri ole. Luulis että poistaa, koska ne kostuttaa kuitenkin. Jos ei yhtään helpota vaikka huomiseks ni mene ihmeessä lääkäriin.

No poistavatko ne reseptilliset tulehduksen lisäksi myös tämän minun ongelman, vai tarvitsenko siihen erikseen noita muita?

Kannattaisiko kenties tiedustella lääkäriltä eikä random nosturikuljettajalta? Onko sinne lääkäriin meneminen jotenkin ylitsepääsemätön suoritus kun täällä tuntuu jengi hengailevan kuukausia revähtäneiden lihasten kanssa vinkkejä kysellen...

Päivystyksestä sanottiin, ettei lääkäriin pääseminen ole tänään mahdollista ja että tämän vaivan takia sinne ei muutenkaan tarvitse tulla.

Onko netistä mahollista nähä Anaheim-Jokerit peliä? Joku stream tms, kun ei tota Nelonen Pro:takaan ole, eikä netistä Nelosen sivuiltakaan voi katsoa.

Itseänikin kiinnostaisi muovilattian putsaaminen. Säilytin paria uutta autonrengasta keittiön lattialla ( :D ) ja lattiaan jäi kellertävät rinkulat muistoksi. Tuntuu tosiaan kuin lika/kumi/liima/tms olisi imeytynyt maton sisään. Mitähän tuolle keksisi?
Mua kiinnostaa kans. Kesärenkaat majaili viime talven tuossa huoneen nurkassa ja keväällä siinä oli mukava keltainen rinkula :D

Kannattaisiko kenties tiedustella lääkäriltä eikä random nosturikuljettajalta? Onko sinne lääkäriin meneminen jotenkin ylitsepääsemätön suoritus kun täällä tuntuu jengi hengailevan kuukausia revähtäneiden lihasten kanssa vinkkejä kysellen...

Luotto lääkäreihin meni silloin kun yksi takareiden kolmesta lihaksesta meni poikki ja lääkäri sanoi, että viikko lepoa ja menee ohi. Loppuen lopuksi makasin n. 3 kuukautta sängyssä. Ja kyllä, useampi lääkäri sano samaa.

Jos olen ollut yrityksen työntekijänä ensin koe-ajalla, mutta sen jälkeen määräaikaisena yhteensä 6kk. Jos haluan irtisanoutua niin kauan ''joudun'' työskennellä, että olen vapaa. Eikös siinä joku irtisanomisaika ole tms :)

Mistä saa sellasen piippariajastimen, jonka voi tarvittaessa ripustaa vaikka paidankaulukseen tai muuten mukana kulkemaan? Tulee kiertoharjoittelukäyttöön ajastamaan treeniä, joten ei voi jättää minnekään pisteelle vaan pitää olla kuultavissa koko ajan

Back
Ylös Bottom