Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Väittäisin että käyttäjässä vika. Itse olen jonkin verran kassalla ja yleensä aina nuo risat kortit on muka vasta uusia. Kun taas itselläni kortti on aina kestänyt siihen asti kun pankki lähettää uuden(noin 2-4vuotta).

Oon huomannu kyllä vastaavan homman, tuntuu että korttien laatu on heikentynyt. Ennen kesti kortti hyvänä tuon vaihtovälin ajan, mutta nytkin on varmaan kolmas kortti menossa parin vuoden sisään. Säilytän kaikkia kortteja metallisessa korttikotelossa jossa ne ovat hyvässä suojassa, mutta varsinkin tuosta Gold-kortista kuluu tuo kullanvärinen kohoteksti hetkessä rivon näköiseksi. Myös tuo läpinäkyvä päälikalvo alkaa repsottamaan aika nopeasti. Johtunee osin siitä, että noita kortteja saa nykyään tunkea jatkuvasti erilaisiin maksupäätteisiin.

Saako Mathcadilla jotenkin sievennettyä symbolisia laskulausekkeita ja jos saa, niin miten?

Jos esim. pitäisi laskea (1-x)(1-y)(1-yz), niin miten se sievennetään? Tuo nyt on vielä helppo laskea käsin, mutta sitten kun lyödään vielä vaikka 5 vastaavaa tulontekijää perään, niin ei paljoa inspiroi käsin laskea.

Saako Mathcadilla jotenkin sievennettyä symbolisia laskulausekkeita ja jos saa, niin miten?

Jos esim. pitäisi laskea (1-x)(1-y)(1-yz), niin miten se sievennetään? Tuo nyt on vielä helppo laskea käsin, mutta sitten kun lyödään vielä vaikka 5 vastaavaa tulontekijää perään, niin ei paljoa inspiroi käsin laskea.

Auttaako tuo?

http://www.cc.puv.fi/~hn/MATHCAD/ESIM25/Esim25.pdf

Jos jääkaapissa on semmonen lämpötilasäädin, jossa on asteikko 1-5 mutta ei mitään celcius merkintää tms, (ja tällä hetkellä on number 3:n kohdalla tuo)
NIIIN mistä helvestistä mä tiedän että kumpaan suuntaan se lämpenee? Koska toi on nyt liian kylmä, mutta aina ku säädän tota ni tuntuu että silti se vaa on aina yhtä kylmä eikä lämpee mulle ollenkaa. :(

Mulla taittui sormi yli muutama päivä sitten painiskellessa treeneissä, kun jäi jonnekkin kaverin paidan väliin ja tuli painoa päälle. Ei oo murtunu tai mitään, mutta sattuu vieläkin paljon jos pitää jotain puristaa jne. Varmaan menee ohi kokonaan tässä viikon sisällä , mutta koska tämä ei ollu ihan ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun näin käy, niin onko mitään keinoa millä voisi auttaa tuon paranemista? Itse en ole ainakaan mistään kuullut, mutta sen verran yleinen vaiva että joku on jotain keksiny.. :D Kylmää heti aluksi, mutta voiko enää sen jälkeen mitään?

Jos jääkaapissa on semmonen lämpötilasäädin, jossa on asteikko 1-5 mutta ei mitään celcius merkintää tms, (ja tällä hetkellä on number 3:n kohdalla tuo)
NIIIN mistä helvestistä mä tiedän että kumpaan suuntaan se lämpenee? Koska toi on nyt liian kylmä, mutta aina ku säädän tota ni tuntuu että silti se vaa on aina yhtä kylmä eikä lämpee mulle ollenkaa. :(

Mä olen aina ollut siinä uskossa, että mitä isompi numero, sitä isommalla teholla, eli jääkaapin ja pakastimen kohdalla täten kylmempi. Voin toki olla väärässäkin..

Mä olen aina ollut siinä uskossa, että mitä isompi numero, sitä isommalla teholla, eli jääkaapin ja pakastimen kohdalla täten kylmempi. Voin toki olla väärässäkin..

No nii mäki näin ajattelisin. Mutta ku se voi olla myös just päinvastoin... Enkä uskalla kokeilla koska toi nyt ei ihan sekunnissa lämpötilaa muuta, ja jumalauta että vituttaa jos säädän sen vaikka nyt illalla pienemmälle (>lämpimämpi) ja sit onki ruuat vielä enemmän jäässä kuin nyt. Arrrrgghhhh. Ja varsinki ku tossa on toi fucking pakastelokeroki ni koko höskä vetää varmaa umpijäähän tai sit sulatan vahingossa koko paskan.....

No nii mäki näin ajattelisin. Mutta ku se voi olla myös just päinvastoin... Enkä uskalla kokeilla koska toi nyt ei ihan sekunnissa lämpötilaa muuta, ja jumalauta että vituttaa jos säädän sen vaikka nyt illalla pienemmälle (>lämpimämpi) ja sit onki ruuat vielä enemmän jäässä kuin nyt. Arrrrgghhhh. Ja varsinki ku tossa on toi fucking pakastelokeroki ni koko höskä vetää varmaa umpijäähän tai sit sulatan vahingossa koko paskan.....
Siitä voi sen suunnan päätellä, että jääkaappi sammuu, kun käännät sen nupin ykkösen ohitse nollaan. Täten siis 1 on pienin asetus ja 5 suurin eli toisin sanoen asetuksella 1 kaappi on lämpimin ja asetuksella 5 kylmin. Normaalikäytössä yleensä hieman alle 4 on melko sopiva ja sitä ainakin suositellaan oman kämpän Upon ohjeessa.

Mä aina yön pimeinä tunteina pohdin, että voiko paskaamisella olla jotain vaikutuksia kehitykseen..

Muut aina ihmettelevät ja nauravat, kun kerron käyväni paskalla vähintään 7x päivässä. Myös joskus laihuuttani perusteltiin sillä, että olen tälläinen läpiruikkoo, jolta tulee samantien ulos, kun suuhun jotain pistää. Mitä jos se seitsemän kiloa paskaa olisi pinnaamalla mahdollista siirtää, vaikka tonne oikeaan hauikseen.. Ehkä mä sitten vähentäisin vessakertani neljään per päivä :D

Saako Helsingistä jostain tyhjiä kapseleita?

Niinkuin tämän videon lopussa?

E:Gelatiinikapseleita?Vai onkohan jotain muuta?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hjalp! Oon menossa ristiäisiin, en kirkkoon vaan ihan kotiin syömään kakkua tai mitälie.
Tuli täysi pääntyhjeneminen, en nyt muista kuuluuko sinne viedä jotain?
Vauvalle jotkut tossut tms? Saako vaan ilmestyä ja häipyä?

Back
Ylös Bottom