Hyvä rasvanpolttovalmiste?

Ittellä ollut aina ongelma toi leivänsyönti joka lähtee välillä ihan lapasesta. Se olis tarkoitus lopettaa oikeestaan kokonaan.
se jo ittessään auttaa varmaan paljon.

Leipää on minullakin mennyt paljon. Olen sitä vähentänyt, mutta paljon voi vaikuttaa silläkin mitä päälle laittaa.

Mitä hyviä ruokia keksisit nykyisten tilalle? Ainakin minä haluan syödä massaa ja makua. Massaa saa puurostakin, makua ei. Itselläni toimivia ovat esim. retiisi ja paprika salaattia piristämässä, laajempi vaihtelu salaatinkastikkeisiin ja suolakurkku leivän päälle (=3 leipää joissa lisänä suolakurkku korvaa 4 entistä leipää). Erilaisia kasviksia, mistä nyt tykkääkin: porkkanaraasteen voi maustaa lantturaasteella jos siitä pitää, neljä perunaa korvata kahdella perunalla ja kukkakaalilla, tai keittää lisäkkeeksi ruusukaalia.

Nää laihdutukset tuntuu olevan melko yksilöllisiä hommia, mutta itellä ainaki toiminu kaikkein parhaiten aamulenkit tyhjäl mahal. Saa rasvat ihan käsittämättömästi pois. Aamupalaks ehrman ja mahdollisesti whey 100. Muutenki oli kyllä aika proteiinipainoitteinen ruokavalio, mutta kyllä niitä hiilihydraatteja kannattaa syödä jos alkaa tulee voimaton olo. Tosin sitä ei hetkeen pitäis tulla jos noin paljon on ylipainoa.

Hyviä kommentteja taas tullut lisää mikä on hieno homma.

Nyt oon siis ollut noin viikon syömättä tuota leipää lähes kokonaan (yhteensä n.5 siivua)
ja kyllä huomaa että olo on paljon parempi... ei oo niin turvonnut olo kokoajan
Myöskin suklaata yms en ole syöty juuri ollenkaan.

Muuten olen noudattanut tämäkaltaista ruokavaliota:

Aamupala: mysli+soijamaito kun ei voi normi maitoa käyttää

Lounas: nuudelit+raejuusto (tarkoitus olisi vaihtaa täysjyvä nuudeliksi)

Päivällinen: Normi kotiruokaa+raejuusto+ salaatti

Iltapala: kurkku+tomaatti+keit.kananmunat+tonnikala välillä keitettyjä kevytnakkeja lisäksi

Painoa en ole paljon seurannut mutta ajattelin että jos vaikka ottaisin joka pe aamupainon
jonka päivittäis myös tänne niin muutkin näkee miten edistyy.

Hyviä kommentteja taas tullut lisää mikä on hieno homma.

Nyt oon siis ollut noin viikon syömättä tuota leipää lähes kokonaan (yhteensä n.5 siivua)
ja kyllä huomaa että olo on paljon parempi... ei oo niin turvonnut olo kokoajan
Myöskin suklaata yms en ole syöty juuri ollenkaan.

Muuten olen noudattanut tämäkaltaista ruokavaliota:

Aamupala: mysli+soijamaito kun ei voi normi maitoa käyttää

Lounas: nuudelit+raejuusto (tarkoitus olisi vaihtaa täysjyvä nuudeliksi)

Päivällinen: Normi kotiruokaa+raejuusto+ salaatti

Iltapala: kurkku+tomaatti+keit.kananmunat+tonnikala välillä keitettyjä kevytnakkeja lisäksi

Painoa en ole paljon seurannut mutta ajattelin että jos vaikka ottaisin joka pe aamupainon
jonka päivittäis myös tänne niin muutkin näkee miten edistyy.

Voisit lisätä rasvoja ruokavalioon, eli vaikka iltapalalle tonnikalan (jos tonnoo vedessä) sekaan rypsi-/oliiviöljyy oman mieltymyksen mukaan!

En suosittele ostaa tonnikalaa vedessä. Ostat vähän parempilaatuista missä on esim auringonkukkaöljyä käytetty. Mutta enivei seiti on hyvä kala lisätä ruokavalioon, ja sen rasvan lisääminen tosiaan, oli se sitten oliiviöljyä, auringonkukkaa tai mitä tahansa, niin kannattaa lisätä eikä arkailla.

Atkins ja vastaavilla vähä hiilarisilla dieteillä on tärkeätä pitää hyvien rasvojen saanti kunnossa. Huonot voi heittää mäkeen tosin.

Ite en sun lounaallas pärjäis kyllä, tarttisin jotain parempaa, esim noi "normi kotiruoka" ois parempi aikasemmin päivällä kuin myöhemmin. Mitä ikinä se sitten sisältääkään.

Vastaavasti toi päivällinen vois olla vähän kevyempi sitten. Tässä muutamat päälimmäiset aatokset, tsemppiä! :)

ps. unohda ne nuudelit ellet vedä aamiaiseks ^^

Mä vaihtaisin myslin kaurapuuroon ja raejuustoon sekä lisäisin jotain öljyä.
Lounaalle lisäksi kasviksia ja öljyä, nuudelit pois ja tilalle tumma pasta tai riisi.
Missä välipala? Esim. rahkaa, raejuustoa, marjoja..

Hola!

Eilen heräsi itselläni uteliaisuus saada tarkempaa tietoa eri mausteiden toimivuudesta rasvanpolton tueksi.
Elikkäs, tottahan olen tietoinen että jonkinlaista hyötyä on vahvoista mausteista rasvanpolton tehostajana, kuten chili ja cayenne -pippuri, mutta heräsi kysymys että millä kaikilla mausteilla on vaikutusta rasvanpolttoon, saattavatko jotkin mausteet mahdollisesti haitata jonkin lisäravinteen / valmisteen, ravintoaineen tai toisen mausteen vaikutusta ja on varmasti hyötyä, mutta kuinka suurta hyötyä / eroa vetää kevyesti lämmittävää cayennella maustettua vai jotain helvetin lieskoja perseestä roiskivaa naga jolokia -pippureilla terästettyä apetta naamariin?

Tabascoa tulee roiskittua aikalailla ruokiin, sekä chili (tuore silputtuna) on aika vakiovaruste kaikenmaailman wokeissa yms. mitä tulee kokkailtua...

Toimiiko, näin maalaisjärjellä pähkäiltynä, enemmän hikeä - enemmän rasvaa palaa? :rock:

Todistettu faktahan on että tuliset mausteet (kapsaisiini) lisää lämmöntuotantoa ja täten energiankulutusta.

Vaikka kyseinen fakta olisikin teoriassa totta, niin vaikutus reaalimaailmassa on erittäin marginaalinen. Eli ei kenenkään laihis sen takia epäonnistu, että olisi chiliä syönyt liian vähän.

Mausteista tuskin tarpeeksi saat ja lisäravinteena (6-9mg) apu on minimaalinen.

Treatment with 6 mg/d capsinoids orally appeared to be safe and was associated with abdominal fat loss. Capsinoid ingestion was associated with an increase in fat oxidation that was nearly significant.

After 1 mo of supplementation, dihydrocapsiate had a small thermogenic effect of ≈50 kcal/d, which is in the range of day-to-day RMR variability.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19056576
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20826626

Hikoilu ei ole merkki rasvan palamisesta tai lisääntyneestä energian kulutuksesta.

Hmm! Jotkin mausteet tosiaan ei paljoa saa hikeä pintaan, mut jotkin taas saavat kasvot hikoilemaan kuin kunnon aerobisen jälkeen... Eli voitaneeko tästä todeta että tiukemmat mausteet mätössä saavat aikaan enemmän energiankulutusta? Vaikkakin ero olisi pientä...

Mitenkäs muut mausteet / luonnontuotteet kiinteytyksessä? Greippi, ananas, vihreä tee... Aikamoinen lista kaikenmaailman yrttiä näyttää olevan monissa rasvanpolttovalmisteissa, mutta mitä näistä voisi käyttää muutenkin kuin pillerin muodossa?

Mitenkäs muut mausteet / luonnontuotteet kiinteytyksessä? Greippi, ananas, vihreä tee... Aikamoinen lista kaikenmaailman yrttiä näyttää olevan monissa rasvanpolttovalmisteissa, mutta mitä näistä voisi käyttää muutenkin kuin pillerin muodossa?

Ne rasvanpolttovalmisteet on kusetusta ja niillä koitetaan putsata rahoista keski-ikäiset lihavat ämmät. Perusasiat kuntoon niin kyllä se siitä.

Ananas poistaa nestettä ja Greippi on vaarallista joidenkin lääkkeiden kanssa

Eeva Jaakonmaa kertoo dieettikokemuksistaan nytlahtee.fi -sivulla. Mukana on ollut Tonalinia ja ravinto- sekä liikuntaohjelmaa. Paino on kyllä huvennut, mutta vaikeahan Tonalinin osuutta on sanoa. Jani Sievinen on tehnyt kunto-ohjelmia ja ateriatkin on suunniteltu tarkasti.

Kaippa tämä tähän ketjuun kuuluu, vaikkei ravintoa suoranaisesti olekaan, pikemminkin ravinnottomuutta :P Rasvanpolttokysymys kuitenkin.

Olen pohtinut tuota aamulenkin merkitystä dieetatessa, että miksi se polttaa enempi rasvaa kuin vaikka illalla tehty. Tiedän, että se polttaa tuolloin suoraan rasvaa, koska hiilarivarastot on tyhjät tai ainakin tyhjemmät. Mutta mietin vain kalorinäkökulmasta, että eikö lenkki kuluta sen mitä kuluttaa joka tapauksessa vai onko tämä kulutus ilman hiilareita jotenkin voimakkaampaa? Olisi mielenkiintoista nähdä tästä jotain tutkimusta tms. Eikö katabolia iske huonolla tavalla? Eli lyhyesti: Onko kulutus tyhjällä vatsalla jotenkin suurempaa?

Bonus kysymyksenä enempi ravintoon liittyvää, mutta varmasti jälleen tuttua "kauraa". Eli minkälaisia kokemuksia on ollut ihmisillä epäsäännöllisestä kahvinjuonnista (max 1 kerta vk enempi tai vähempi) liittyen aineenvaihduntaan? Tiedän, että tätä on varmasti monasti täälläkin pohdittu, mutta suuntaan kysymyksen lähinnä satunnaisjuojille, kuten itse olen. En ole vain tarkkaillut tämän vaikutusta vielä ja sattuu kiinnostamaan. Olen jokseenkin itse yliherkkä kofeiinille (johtuen varmasti suureksi osaksi siitä, että en ole tottunut). Olen miettinyt myös, että jos kahvin luoma painonpudotus olisi lähinnä laksatiivista vaikutusta, että paino kyllä vaa'assa näyttäisi vähemmän, mutta vain siksi, että suoli alkaa toimia, eikä varsinaisesti siksi, että rasva olisi tirissyt.

Tyhjällä mahalla aamulla lähtiessä on esim. se etu että jos käyttää jotain burneria/buusteria niin ne kolisee kovempaa tyhjään mahaan. Väittäisin muutenkin että kokonaiskalorikulutuksesta huolimatta se aamulenkki on tyhjällä mahalla tehokas, juuri tuosta mainitsemastasi syysti eli rasvaa palaa kun ei ole energiaa mahasta tulossa. Kataboliaa torjun yleensä jollain bcaa hässäkällä tai vetämallä palkkarin heti lenkin jälkeen, himassa sitten aamupala.
Voi tuollakin kahvimäärällä olla jokin hyvin marginaalinen merkitys, varsinkin jos olet yliherkkä. Kofeiinin vaikutus perustuu siihen että se thermogeeni, ei siihen laksatiiviseen vaikutukseen. Tai no jaa, voihan se suolenkin laittaa toimimaan koska hieman nopeuttaa aineenvaihduntaa.

Kaippa tämä tähän ketjuun kuuluu, vaikkei ravintoa suoranaisesti olekaan, pikemminkin ravinnottomuutta :P Rasvanpolttokysymys kuitenkin.

Olen pohtinut tuota aamulenkin merkitystä dieetatessa, että miksi se polttaa enempi rasvaa kuin vaikka illalla tehty. Tiedän, että se polttaa tuolloin suoraan rasvaa, koska hiilarivarastot on tyhjät tai ainakin tyhjemmät. Mutta mietin vain kalorinäkökulmasta, että eikö lenkki kuluta sen mitä kuluttaa joka tapauksessa vai onko tämä kulutus ilman hiilareita jotenkin voimakkaampaa? Olisi mielenkiintoista nähdä tästä jotain tutkimusta tms. Eikö katabolia iske huonolla tavalla? Eli lyhyesti: Onko kulutus tyhjällä vatsalla jotenkin suurempaa?

Bonus kysymyksenä enempi ravintoon liittyvää, mutta varmasti jälleen tuttua "kauraa". Eli minkälaisia kokemuksia on ollut ihmisillä epäsäännöllisestä kahvinjuonnista (max 1 kerta vk enempi tai vähempi) liittyen aineenvaihduntaan? Tiedän, että tätä on varmasti monasti täälläkin pohdittu, mutta suuntaan kysymyksen lähinnä satunnaisjuojille, kuten itse olen. En ole vain tarkkaillut tämän vaikutusta vielä ja sattuu kiinnostamaan. Olen jokseenkin itse yliherkkä kofeiinille (johtuen varmasti suureksi osaksi siitä, että en ole tottunut). Olen miettinyt myös, että jos kahvin luoma painonpudotus olisi lähinnä laksatiivista vaikutusta, että paino kyllä vaa'assa näyttäisi vähemmän, mutta vain siksi, että suoli alkaa toimia, eikä varsinaisesti siksi, että rasva olisi tirissyt.

Polttaako? Kait se silloin polttaa myös lihasmassaakin enemmän. Kulutus on aivan sama mihin vuorokauden aikaan teet. Joule on joule (SI-järjestelmässä on luovuttu kalorista energian yksikkönä ja vain Joule on oikea yksikkö. Pakkis kun on edellä muutenkin valtamassaa, niin otetaas tää käyttöön täälläkin) :D

Kahvi poistaa nestettä eli ei poista läskiä tai muuta.

Väittäisin että aamulenkki ei polta enempää rasvaa sen ajankohdan takia, kuin illalla juostu lenkki.

Juoksemisessa energian kulutus on sidonnainen intensiteettiin eli tehoon. Esimerkiksi kun juostaan alle 30% teholla verraten max. hapenottokykyyn elimistö käyttää pelkkiä rasvavarastoja energianlähteenä. Mitä suuremmaksi rasitustasot nousee sitä enemmän elimistö käyttää hiilihydraatteja energianlähteenä. Eli käytännössä melkein kaikissa urheilulajeissa elimistö polttaa ensisijaisesti hiilareita.

paskat. Aamuaerobiset on aina toiminu paremmin, siksi niitä tehdään. En tiedä mistä tämä iltapäiväkerho on saanut ideansa mutta se ei toimi yhtä hyvin. Haluaisin nähdä tai tietää yhdenkin bodarin joka käveleskelee iltaisin muusta syystä kuin siitä ettei millään jaksa kävellä aamusta.

paskat. Aamuaerobiset on aina toiminu paremmin, siksi niitä tehdään. En tiedä mistä tämä iltapäiväkerho on saanut ideansa mutta se ei toimi yhtä hyvin. Haluaisin nähdä tai tietää yhdenkin bodarin joka käveleskelee iltaisin muusta syystä kuin siitä ettei millään jaksa kävellä aamusta.

Hahaa! Ei ole hevonvitun merkitystä mihin kellonaikaan suoritus tehdään. Eletään jo 2000 lukua ja heput vääntää kellonajoista jne.. HALOOOOOOOOOOOOO!!! Vedäppä tosta joku fakta pöytään, niin minä lupaan dokumentin jopa itse kivikautisen THL:n tekemänä!!

Back
Ylös Bottom