Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Väärin, voit väittää mun puolesta ihan mitä haluat. Minä taas väitän, että olen yksi vanhimmista mitä pakkotoistossa yleensäkään kirjoittelee. En varmasti vanhin mutta maailmaa nähny luultavasti enemmän ku sinä.

Kirjoitusasusta ja juttujesi perusteella päättelin, että näppiksen takaa löytyy 90 -luvulla syntynyt herrasmies, joka asuu alle 100 000 asukkaan kaupungissa.

On tainnut olla huonot kokemukset maailmalla, kun olet tuommoiset kestomenkat tuonut tuliaisina Suomeen.

Mitä tulee tuohon "neekerit vie meidän työpaikat" -hullutukseen, niin olisi kiva löytää statseja esim. kuinka moni suomalainen suhteessa ulkomaalaisiin hakee vuodessa asemien siivoojiksi tai pääkaupunkiseudun bussikuskeiksi, ja kuinka moni näistä työllistyy. Yritin etsiä, mutta en löytänyt. Nykyään kun ulkomaalaisia- ja naisbussikuskeja näkee useammin liikenteessä, mikä toki on hienoa, sillä enää ei tarvitse juosta hiki perseessä pysäkillä seisovaan bussiin tietäen, että se mulkku kuitenkin lähtee ajamaan, vaikka näkee mun olevan muutaman metrin päässä. Myöskin perus käytöstapa bussikuskeilta, kuten matkustajan tervehtiminen on yleistynyt huomattavasti. Mikähän tähän on syynä..

Mä en manneihin luota siks, koska ovat ylpeitä siitä kun ovat kieroja rikollisia. Oikeesti rehentelevätkin sillä, joten siinä ainakin mun vastaus kysymykseesi.

Eihän jokainen mannekaan ole rikollinen, eli säkin olet rasisti hyysäreiden määritelmän mukaan. Mun mielestä sun suhtautuminen manneihin on taas täysin tervettä, aivan kuten kenen tahansa tiettyyn paskakasoja täynnä olevaan väestöryhmään kriittisesti suhtautuminen.

Asia toki voi olla näinkin, kun asenteet kiristyy ja tällöin mustan on yhä vaikeampi työllistyä. Ja sitten ollaan kaduilla riehumassa Ransakan tyyliin, kun ei työtä saada ja ollaan b-luokan kansalaisia. Eli maahanmuutto kriittisyys osaltaan vaikutti siihen... Mutta mutta... B]Voisilmäpulla[/B] mitä sitten pitäisi tehdä? Mistä nuo työllistetään? Tosiasiahan on että maahan tulee koko ajan lisää Mamuja. Helvetinmoinen nousukausi auttaisi, sellaista nyt vain ei ole näkyvissä. Minusta on ainut vaihtoehto laittaa rajat kiinni.

Nuo aasialaiset näkyy olevan kovia marjastaan. Liiaksikin, kun niitä saa olla häätämässä pois. Eikä ne kyllä minusta kauniita ole :)

jos liksa on liian pieni kannattaisi nostaa palkkoja, ei sillä etteikö nuo hampit näyttäisi työkkäri tai jollain muulla apurahalla bilettävän joka päivä.

Toi "rajat kii" ei ole mikään vaihtoehto, koska se ei tule koskaan toteutumaan. Mä vähän luulen ettei kukaan tässä maassa tiedä "oikeaa" ratkaisua tämän "pulman" ratkomiseksi. Mutta kyllä täällä helsingissä ainakin näkee aina enemmän ja enemmän mamuja duunissa.

Kirjoitusasusta ja juttujesi perusteella päättelin, että näppiksen takaa löytyy 90 -luvulla syntynyt herrasmies, joka asuu alle 100 000 asukkaan kaupungissa.

On tainnut olla huonot kokemukset maailmalla, kun olet tuommoiset kestomenkat tuonut tuliaisina Suomeen.

Mitä tulee tuohon "neekerit vie meidän työpaikat" -hullutukseen, niin olisi kiva löytää statseja esim. kuinka moni suomalainen suhteessa ulkomaalaisiin hakee vuodessa asemien siivoojiksi tai pääkaupunkiseudun bussikuskeiksi, ja kuinka moni näistä työllistyy. Yritin etsiä, mutta en löytänyt. Nykyään kun ulkomaalaisia- ja naisbussikuskeja näkee useammin liikenteessä, mikä toki on hienoa, sillä enää ei tarvitse juosta hiki perseessä pysäkillä seisovaan bussiin tietäen, että se mulkku kuitenkin lähtee ajamaan, vaikka näkee mun olevan muutaman metrin päästä. Myöskin perus käytöstapa bussikuskeilta, kuten matkustajan tervehtiminen on yleistynyt huomattavasti. Mikähän tähän on syynä..

Mitä ihmettä songerrat?

[venom];3352500 sanoi:
Eihän jokainen mannekaan ole rikollinen, eli säkin olet rasisti hyysäreiden määritelmän mukaan. Mun mielestä sun suhtautuminen manneihin on taas täysin tervettä, aivan kuten kenen tahansa tiettyyn paskakasoja täynnä olevaan väestöryhmään kriittisesti suhtautuminen.

Kyllä mä uskallan myöntää, että olen osittain rasisti. En pidä manneista, en välitä somaleista. Mutta rehellisiä ja työtä tekeviä ihmisiä arvostan suuresti, ihonväristä tai kansalaisuudesta riippumatta. Suuri osa tämänkin keskustelun ihmisistä maskeeravat rasistisuutensa ja muukalaisvihansa "maahanmuuttokritiikkiin", ku ei vaan pysty sanoo "vittu mä vihaan neekereitä".

Mulla on ainakin paljo mustalaisia kavereina ja voin sanoa että joka jätkä jonka tunnen on rehti ja jos teillä on ollut jotain ongelmia niin ne on vaan yksittäistapauksia.

e: no ei vaine. koko porukka on äänekästä paskasakkia ja pitäis potkia helvettiin täältä :)

Tuli mieleen et ekan kerran tos reilu viikko sit tapasin jonkun asennevammaisen neekerin (tai pari), rupesin heittään läppää joskus yöllä ja vastaus oli "Fuck you, we don't want to talk with you". No kävelin niiden perässä kuitenkin jonkin matkaa, kuuntelin mitä ne jauhoi ja heitin jotain läppää.. se tuli kuumotteleen mua siinä jotain vielä, oikein pysähtyi ja tuli mun eteen et wtf.. vaikutti vähän aggressiiviselta. Olin coolina ja häipyivät tiehensä. Ihan vitun sama oikeastaan.. omapahan oli menetyksensä, oisin voinut kertoa heille suomalaisen kulttuurin hienouksista.
e: nyt kun oon kalju niin en tiedä kuinka tossa ois käynyt, varmaan ois käyny kimppuun peloissaan tai jotain :D
e2: samana iltana joku manne rähjäs mun takapihalla, töni jotain muijaa siinä kumoon, karjaisin sille ikkunasta aika kovaa. se ei tajunnut mistä suunnasta se tuli ja rupes jotain etsimään: "hai sie.. missä sie olet, tuu tänne tappeleen", yms jotain vitun typerää. mietin pitäskö soittaa kytät vai ottaa rautaputki ja käydä vääntääs se jätkä solmuun. en tehnyt kumpaakaan, se retuutti sit sitä kännistä muijaa mukanaan.. vittu mitä tollasellekin ois tehnyt. ois varmaan pitäny soittaa kytät, ei ne ois silti mitään mahtanu ja se ois varmaan ehtiny pakoonkin.

e4: hitto, ois pitäny olla joku airsoft tykki ja suolata vähän sitä mekastajaa. vittu mun takapihalla riehuvat, ei tollanen käy vaan päinsä..

Koska Kekkosen aikaan vuonna -68 allekirjoitimme geneven pakolaissopimuksen.
Ei mikään ikuista ole.

Viime sivujen aikana tässä ketjussa huomaa samankaltaista kiihkoilua, kuin uskontokeskusteluissa useastikin. Ihmiset tappelee keskenään asioiden sijaan...

Vaikka itse olen paljonkin maahanmuuttokriittinen, niin muutamien muiden "maahanmuuttokriittisten" argumentit ovat kyllä olleet aika nololla tasolla tässä ketjussa monestikkin. Eikös se mene niin, että nyrkkeilijäkin häviää siinä kohtaa ottelun, kun alkaa tuntea liikaa vihaa vastustajaansa kohtaan. Disgustilla mielestäni on ulosanti ihan hyvällä tasolla, ilman turhaa vouhottamista, vaikken hänen kanssaan ole lähelläkään kaikista asioista samaa mieltä.

Kai mut nyt kivitetään verbaalisti samaan tapaan, kuin muslimit raskauttavista rikoksistaan...

Edit: Onhan Disgustikin valitettavasti lähtenyt mukaan tuohon loanheittämiseen, mutten yhtään ihmettele. Aika kovaa provosointia on sieltä vastapuolelta kaadettu niskaan.

Mutta rehellisiä ja työtä tekeviä ihmisiä arvostan suuresti, ihonväristä tai kansalaisuudesta riippumatta.".

Tätähän mä olen täällä sivukaupalla myös ite hokenu ettei ole noita vastaan mitään. Ei vaan näy menevän kaikille kaaliin. Tosin kaikkia kansalaisuuksia en siedä ja se taas johtuu omista huonoista kokemuksista.

e4: hitto, ois pitäny olla joku airsoft tykki ja suolata vähän sitä mekastajaa. vittu mun takapihalla riehuvat, ei tollanen käy vaan päinsä..
Puolitutulla oli aikoinaan oven vieressä "Peacemaker" :lol2: Semmoinen kätevän kokoinen minipesäpallo maila, jossa luki komealla fontilla vielä em. teksti :)

Toinen huhu oli hauska myös: 2 vs 6 taistelu, jtn vähemmän kantasuomalaisia vastaan kääntyi päälaelleen, kun seuraavassa kohtaamista tasoiteltiin TKP:n kanssa :) Olikohan vielä, että otettiin omat tavarat pois..

SSS/Iltasanomien uutisointi taas on ylittänyt itsensä. Tekevät sitä jatkuvasti kerta toisensa jälkeen.. Mulle olisi ollut ihan sama, että minkä värinen kaveri siellä leikkaa mun nurmikon, jos maksan siitä. Pääasia on, että jälki on siistiä ja toivotunlaista.. Toki Suomeen otetaan jos minkälaista pakolaista, harmittaa tuhlata vähäiset verorahat heihin..

E; Tiedän yhden suht rehellisen Mannen. On automyyjänä ja sillä on oma firma etc. Hakee pirssit Saksasta ja autojen vaihtuvuus liikkeessä on suht kova, mitä seurasin aikanaan.

Mitä tulee tuohon "neekerit vie meidän työpaikat"

Väärässä olet päätelmiesi kanssa, mikään ei pidä paikkaa mitä kirjoitit. Enkä ole edes kertaakaan kirjoittanu täällä mitään loukkaavaa. En ainakaan muista et olisin. Esim, "naapuri" (paitsi nyt) jne jne sanaa en ole käyttäny. Asiat ei muutu haukkumalla. Ja kyllä nää huonot kokemukset on ihan täällä kotomaassa tullu.

^ Voin auttaa.

Tuossa.

Niin, tuossa joku projektipäällikkötantta kertoo omaa näkökantaansa. Voi olla että asiakkailla oli hieman erilainen käsitys osaamisen tasosta. Jos maahanmuuttaja saa kenkää niin syynä ei välttämättä ole se että se on maahanmuuttaja, vaan se että homma ei vaan toimi. Jos tuossa talkkarina olisi ollut VHM, niin mitään ihmettelyä asiasta tuskin olisi herännyt, olisi vaan todettu että ei tällä kertaa ollut oikea mies tuohon hommaan

...jos tuossa talkkarina olisi ollut VHM, niin mitään ihmettelyä asiasta tuskin olisi herännyt, olisi vaan todettu että ei tällä kertaa ollut oikea mies tuohon hommaan
Niinpä. En tiedä edes mikä on VHM, mutta eipä suomalaisista talkkareista paljon tule uutisjuttuja, jos eivät saa työtä. Voisin silti aavistaa, että ainakin joillain asuinalueilla suljetaan ovet aika nopeasti, kun musta mies näkyy pihapiirissä. No, mitä tuohonkin nyt sanoisi... Itse uskon, että tuo musta talkkari oli kunnon jätkä. Toki kommunikointi saattoi olla vaikeampaa, mutta ainakin itse, kun näen mamun töissä, niin olen helvetin tyytyväinen ja käytän enemmän aikaa kommunikointiin. Koska kyllähän sen pitää ymmärtää, ettei sitä kieltä heti opi, eikä välttämättä koskaan.

Tää nyt tuli ihan fiilispohjalta...

Ongelmahan on se että suomessa on helvetisti duunia mikä ei kelpaa näille työttömille velliperseille. Ääriesimerkkinä joku marjanpoiminta. Kukapa niitä tänne raahaisi jos työttömät olisivat innostuneita asiasta. Thaikut vetää metsästä usemman tuhannen euron edestä marjaa poimijaa kohti mutten ole ikinä kuullut kenenkään työttömän keräävän marjoja lisä ansioiksi. Eläkeläiset sentään sitä harrastaa. Ja on noita muitakin duuneja siivoojasta bussikuskiin. Ja jos liksa on liian pieni johtuu se vain siitä että työkkärikorvaukset on liian isot. Tämä nyt ei sitä tarkoita että kaikenmaailman somalit tänne pitäisi ottaa mutta kyllä tänne duunia ulkomaalaiset mahtuu tekemään imo.

ja tuossa vielä linkki jonka sivuilta jokainen halukas voi ilmottautua vapaaehtoiseen vanhustenpalveluun, se kun tuntuu olevan niin kovasti syrämmellä.

Luovuta sinä työpaikkasi jollekin työttömälle ja mene kokeilemaan kuinka mustikoita irtoaa.
Ne työttömät, niiden pitää tehdä... mietippä itseäsi vastaavassa tilanteessa. Systeemissä vika, ei NE kaikki laiskoja ole.

Mitä tulee tuohon "neekerit vie meidän työpaikat" -hullutukseen, niin olisi kiva löytää statseja esim. kuinka moni suomalainen suhteessa ulkomaalaisiin hakee vuodessa asemien siivoojiksi tai pääkaupunkiseudun bussikuskeiksi, ja kuinka moni näistä työllistyy. Yritin etsiä, mutta en löytänyt. Nykyään kun ulkomaalaisia- ja naisbussikuskeja näkee useammin liikenteessä, mikä toki on hienoa, sillä enää ei tarvitse juosta hiki perseessä pysäkillä seisovaan bussiin tietäen, että se mulkku kuitenkin lähtee ajamaan, vaikka näkee mun olevan muutaman metrin päässä. Myöskin perus käytöstapa bussikuskeilta, kuten matkustajan tervehtiminen on yleistynyt huomattavasti. Mikähän tähän on syynä..

Toi nyt on ihan paskaa yleistystä, ite en oo nähny mitään eroa. Tervehtimistä tapahtuu yhtä paljon oli kyseessä suomalainen tai ulkomaalainen. Molemmissa löytyy ilosia tapauksia ja leipääntyneitä. Toki on ymmärrettävämpää, että joku 60v bussikuski joka on sitä samaa tehny yli 30 vuotta ei enää jaksa olla siitä työstä niin innostunu vs just maahan tullu maahanmuuttaja, tai suomalainen joka on just käyny kurssin ja päässy hyville palkoille vrt työttömyyspäiväraha, ja sitä duunia ei ehkä tee kun muutaman vuoden, kun alkaa hymy hyytyä. Ja mitä tohon myöhästyneiden odotteluun tulee, ymmärrän täysin, että ei jäädä odottelemaan. Järki vs tunteet, naisilla ja etenkin monilla mamuilla monesti ne menee sekaisin todella kyseenalaisissa tilanteissa. Vuorovälit on lyhyitä ja ne menee helposti umpeen. Eri asia sunnuntailiikenne. Itekin tehny sunnuntaisin pari valitusta kun kuski jättäny tienvarteen vuorovälin ollessa 45min, vaikkei olis menny ku 10-20sec ylimäärästä aikaa jos olis pysähtyny. Joka toisessa ulkomaalainen kyseessä.

Sun kirjotustyyli on tosi v-mäinen, dissaat suomalaisia ja puolustelet mamuja minkä kerkeet. Mul ei oo mitään niitä vastaan jotka hakee duunia ja elää rehellisesti, maksaa veronsa. Mut ne muut rikolliset ja loiset vituttaa ja siitähän tässä on kyse! Loput muskettisoturit on jo lopettanu mut tää stands when others fall(manowar - power of thy sword).

Niin joo, ja viime viikolla tuli taas yks huivimuija narautettua lidlissä, tällä kertaa vaippoja.

Niin, tuossa joku projektipäällikkötantta kertoo omaa näkökantaansa. Voi olla että asiakkailla oli hieman erilainen käsitys osaamisen tasosta. Jos maahanmuuttaja saa kenkää niin syynä ei välttämättä ole se että se on maahanmuuttaja, vaan se että homma ei vaan toimi. Jos tuossa talkkarina olisi ollut VHM, niin mitään ihmettelyä asiasta tuskin olisi herännyt, olisi vaan todettu että ei tällä kertaa ollut oikea mies tuohon hommaan

Totta. Nettiuutisten ja niiden kommenttien perusteella ei kyllä saada tästä täyttä selvyyttä. Olisi varmaan syytä pidättäytyä väittämistä kuten "koska rasismi", tai "koska laiska ja saamaton paska".

Mutta mitä näihin kommentteihin tulee, että "ensin työpaikat omille kansalaisille", niin miettikääpä että mikä tässä on taustalla? Mamut työllistyvät oikein hyvin esimerkiksi bussikuskeiksi, siivoojiksi tai postityöntekijöiksi. Nämä hommia, jotka eivät tunnu suomalaiselle enää kelpaavan :jahas:. Jos taas maahanmuuttaja on korkeasti koulutettu, niin silloin hänen työllistymisensä on erittäin todennäköisesti positiivista aivovuotoa, ja luultavasti elämänasenteensa ihan kohdallaan meidänkin näkökulmastamme.

Mul ei oo mitään niitä vastaan jotka hakee duunia ja elää rehellisesti, maksaa veronsa. Mut ne muut rikolliset ja loiset vituttaa ja siitähän tässä on kyse!

Tämä on kommentti, jonka voin allekirjoittaa, mutta aivan liian usein ihmiset ovat jo ennalta päättäneet, että joku tyyppi on nyt työtön rikollinen. naapuri KALLIIN AUTON RATISSA KESKIPÄIVÄLLÄ, MIKSEI SE OLE DUUNISSA SAATANAN LOINEN?! Näkeehän sen jo tässä threadissa, että ihmiset sijoittavat esimerkiksi uutisissa rivien väliin sen mitä tahtovat löytää. Uutiset myös leimataan joko yksittäistapauksiksi tai yleistyksiksi sen mukaan, mikä jostain syystä psyykettä enemmän palkitsee. Sitten fiksut argumentit oman mielepiteen vastustajilta sivuutetaan ja tyhmät sellaiset oman puolustajalta vahvistetaan.

Toi nyt on ihan paskaa yleistystä, ite en oo nähny mitään eroa. Tervehtimistä tapahtuu yhtä paljon oli kyseessä suomalainen tai ulkomaalainen. Molemmissa löytyy ilosia tapauksia ja leipääntyneitä. Toki on ymmärrettävämpää, että joku 60v bussikuski joka on sitä samaa tehny yli 30 vuotta ei enää jaksa olla siitä työstä niin innostunu vs just maahan tullu maahanmuuttaja, tai suomalainen joka on just käyny kurssin ja päässy hyville palkoille vrt työttömyyspäiväraha, ja sitä duunia ei ehkä tee kun muutaman vuoden, kun alkaa hymy hyytyä. Ja mitä tohon myöhästyneiden odotteluun tulee, ymmärrän täysin, että ei jäädä odottelemaan. Järki vs tunteet, naisilla ja etenkin monilla mamuilla monesti ne menee sekaisin todella kyseenalaisissa tilanteissa. Vuorovälit on lyhyitä ja ne menee helposti umpeen. Eri asia sunnuntailiikenne. Itekin tehny sunnuntaisin pari valitusta kun kuski jättäny tienvarteen vuorovälin ollessa 45min, vaikkei olis menny ku 10-20sec ylimäärästä aikaa jos olis pysähtyny. Joka toisessa ulkomaalainen kyseessä.

Sun kirjotustyyli on tosi v-mäinen, dissaat suomalaisia ja puolustelet mamuja minkä kerkeet. Mul ei oo mitään niitä vastaan jotka hakee duunia ja elää rehellisesti, maksaa veronsa. Mut ne muut rikolliset ja loiset vituttaa ja siitähän tässä on kyse! Loput muskettisoturit on jo lopettanu mut tää stands when others fall(manowar - power of thy sword).

Niin joo, ja viime viikolla tuli taas yks huivimuija narautettua lidlissä, tällä kertaa vaippoja.

Erittäin asiallinen posti, olen täysin samaa mieltä.

Ongelmahan on se että suomessa on helvetisti duunia mikä ei kelpaa näille työttömille velliperseille. Ääriesimerkkinä joku marjanpoiminta. Kukapa niitä tänne raahaisi jos työttömät olisivat innostuneita asiasta. Thaikut vetää metsästä usemman tuhannen euron edestä marjaa poimijaa kohti mutten ole ikinä kuullut kenenkään työttömän keräävän marjoja lisä ansioiksi. Eläkeläiset sentään sitä harrastaa. Ja on noita muitakin duuneja siivoojasta bussikuskiin. Ja jos liksa on liian pieni johtuu se vain siitä että työkkärikorvaukset on liian isot. Tämä nyt ei sitä tarkoita että kaikenmaailman somalit tänne pitäisi ottaa mutta kyllä tänne duunia ulkomaalaiset mahtuu tekemään imo.

ja tuossa vielä linkki jonka sivuilta jokainen halukas voi ilmottautua vapaaehtoiseen vanhustenpalveluun, se kun tuntuu olevan niin kovasti syrämmellä.
Velliperse, kerrotko mitä töitä niitä löytyy "helvetisti" ja varsinkin maksetaanko niistä palkkaa? Mene poimimaan niitä marjojä äläkä itke täällä, kokeile kuinka herkku hommaa se on ja miten hyville hankkeille pääset. Muuten Itä- ja Pohjois-Suomessa aika monet työttömät keräävät marjoja lisäansioksi, jos sinä et ole kuullut ei tarkoita, että eivätkö monet teksisi niin.

Ihme kitisijä, Suomessa on satojatuhansia työttömiä, vajatyöllistettyjä, koulutuksessa ja työttömyseläkkellä, työpaikkoja on avoinna jotain 20000. Ulkomaalaisia otetaan vain polkemaan palkkoja, jos siivouksesta ym. maksettaisiin kunnon palkka kyllä tekijöitä löytyy, Turussa oli linja-auto kuski kursille 120 hakijaa 12 otettiin
PS. En ole työtön, tympäsee vaan tuollaiset putkiavoiset.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom