Mave - alas tulo?

e. Lisätään vielä että ite lasken kevyissä nostoissa tangon suht hallitusti alas, mutta jos nosto oli helvetin tiukka niin en kyllä rupea enää jarruttelemaan yhtään.

Sarjoistahan tässä varmaan olikin kyse. Jos painoa alkaa olemaan sen verran että ei mene kuin yksi toisto kerrallaan niin sitten kannattaa pitää taukoa välissä.

Mikä sulon sumovetoo vastaa? :D

Vaikka et multa kysynytkään, jos on hyvät välitykset sumoon niin mielestäni se on aika kaukana maastavedosta. Lisäksi sumossa varustehyöty voi olla aika suurikin, joku kirjoittelikin tänne joskus salikaveristaan jolla oli sumomave varusteilla 250, raakana 200 ja kapealla ei kuulemma edes 170 noussut.:) Mun mielestä sumo ei pitäisi olla kisoissa sallittua.
http://www.youtube.com/watch?v=rhWXSut6-m0&feature=related

Vaikka et multa kysynytkään, jos on hyvät välitykset sumoon niin mielestäni se on aika kaukana maastavedosta. Lisäksi sumossa varustehyöty voi olla aika suurikin, joku kirjoittelikin tänne joskus salikaveristaan jolla oli sumomave varusteilla 250, raakana 200 ja kapealla ei kuulemma edes 170 noussut.:) Mun mielestä sumo ei pitäisi olla kisoissa sallittua.
http://www.youtube.com/watch?v=rhWXSut6-m0&feature=related

Kätevästi tiputti painot ja silti 2-1 hyväksytty. Tossa oli jo tyyliä

Toi sumoveto on kyl vähän niin ja näin, ite koittanut vaa pari kertaa eikä todellakaan ollut niin raskaan oloinen kun kapea asento, enemmän ottaa takareisiin ku selkään ja nosto matka on lyhyt mikä :jahas:

Toi sumoveto on kyl vähän niin ja näin, ite koittanut vaa pari kertaa eikä todellakaan ollut niin raskaan oloinen kun kapea asento, enemmän ottaa takareisiin ku selkään ja nosto matka on lyhyt mikä :jahas:

Minkä takia sen pitää tuntua raskaalta? Kisoisa kumminki pointti on nostaa mahollisimman paljon..

Vielä kovemmat jätkät vetää normaalia mavea sormilukolla!

PEOPLESPULLLG.jpg

Itte teen SJ-mavee, romanialaista, kapeeta, sumoo.. siis ihan kaikkee mahdollista, tärkeintä on että vedetään maasta, eikä esimerkiksi penkata :P

Sormilukolla saa hassunnäköset peukalot! :rolleyes:

En mä ainakaan ole saanut kuin vähän kovettumia. Se on pieni hinta siitä, miten luontevaa on vetää symmetrisellä otteella sen sijaan että vääntäisi kroppaansa solmuun ristiotteella.

Jos on tarkoitus vaan treenata ja saada voimaa niin onko silloin kovin järkevää hakea tekniikkaa millä saa mahdollisimman paljon "kisahyväksytysti" ylös.
Kapealla asennolla matka on huomattavasti pidempi ja olettaisin että monelle aloittavalle sovelias tapa alkaa treenaamaan. En ole ikinä sumo-tyyliä kokeillut, enkä pidä siitä miltä se näyttää(mikä ei sinänsä liity mihinkään), mutta varmasti senkin treenaamisessa oma hyötynsä mitä perustekniikalla ei saa.

OP kyllä kuulostaa keskivartalon voimanpuutteelta, joka ei korjaannu kuin treenaamalla sitä seutua. Ainakin voisi kuvitella jos ei pysty olemaan sen verran kumarassa ettei tanko osu jalkoihin, niin silloinhan luulisi vyötärön falskaavan.

Mutta onpa vaan pitkät kädet tuolla hepulla..

Itse annan maastavetoa tehdessä tangon tippua polvien kohdalla ryminällä alas, hapet sisään ja uutta nostoa. Tulokset nousee kohisten ja lihastakin tulee, joten ei tuo kovin väärä tekniikka ole antaa tangon tippua maahan. Selkä kuitenkin mulla pysyy suorana tolla tyylillä, varmasti viimisten parin vedon aikana selk' lähtis mutkalle jos tekis tolla "Nätillä" alastulolla.

En mä ainakaan ole saanut kuin vähän kovettumia. Se on pieni hinta siitä, miten luontevaa on vetää symmetrisellä otteella sen sijaan että vääntäisi kroppaansa solmuun ristiotteella.

Eipä mullakaan ole oikeastaan mitään tullut peukaloihin. Kipukynnys kyllä on noussut kummasti kun olen alkanut enemmän treenaamaan sormilukkoa. Enää joutuu vetämään vain raskaimman sarjan ristiotteella, ja siinäkin pyrin vaihtamaan puolta jossei joka kerralla niin ainakin lähes.

Vetelen siis muutaman lämmittelyn ihan normaalilla myötäotteella, sormilukolla kun painot on 140+ ja ristiotteeseen joutuu vaihtamaan 190kg jälkeen. Parin-kolmen viikon jälkeen vois kokeilla sen yli 210 sormilukolla.

Back
Ylös Bottom