Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Minkälaista tuntiliksaa baarimikot ja blokkarit(?) saavat? Entäs miten niille maksetaan ylityökorvauksia? Varmaan riippuu paikasta ja kaupungista, mutta noin arviolta. En jaksa mitään pubiduunarien tessiä etsiä.

Ilman työkokemusta harjoittelijan palkka n.8e muistaakseni. 6kk jälkeen nousee hiukan päälle 9 euron.

Itselläni 2 vuoden työkokemuksen takia perustuntiliksa 10,53e, jossain paikoissa saan enemmän. Kuuden jälkeen tulee iltalisää n.1e/tunti ja yölisää saa 1,97e/tunti. En muista mihin aikaa alkaa. Ylityökorvauksia ei todellakaan makseta, duunia painetaan sen verran kuin tarvitaan ja siitä saa normaalia palkkaa. Eikä sieltä ravintolasta muuten ikinä pääse lähtemään siihen aikaan kun listassa lukee, joten "ylityötunteja" tulee koko ajan.

Miksi haluat tietää? Ettei me "pubiduunarit" vaan saada liikaa palkkaa? :D

Molemmat versiot löytyy urbaanista sanakirjasta. Käyttää kumpaa tykkää. Turun suunnalla olen kuullut vain blokkaamisesta.

Joo, blokkareita ainakin meidän baarissa pyörii. Eihän kukaan edes sano sitä kovalla p:llä?! Tai jos sanoo, niin kuulostaapa typerältä.

Mistä tietäis erot kiinalaisen, japanilaisen, korealaisen ym naamoissa?
Kaikki näyttää samalta.
Jossain oli joskus joku sivusto missä oli kuvat ja hommat selitettiin.

Korealaisilla on leveämpi nenä ja naama. Kiinalaiset ovat yleensä kasvoista siroimpia, kun taas japseilla on isommat silmät. En oikein osaa selittää tarkemmin, mutta väitän oppineeni tunnistamaan aika hyvin.

Täältä saa vastauksen melkein mihin vain, niin nyt on pakko kysyä, että mikäs se tämä kuvassa oleva esine mahtaa olla? Mulla ei ole harmainta aavistustakaan, sattui vain linssin eteen yhdellä kuvausreissulla. Arvailuja helpottamaan mainittakoon, että se on kuvattu eräällä hylätyllä huoltoasemalla. Eli liittyyköhän jotenkin huoltamotoimintaan?

1.webp

Täältä saa vastauksen melkein mihin vain, niin nyt on pakko kysyä, että mikäs se tämä kuvassa oleva esine mahtaa olla? Mulla ei ole harmainta aavistustakaan, sattui vain linssin eteen yhdellä kuvausreissulla. Arvailuja helpottamaan mainittakoon, että se on kuvattu eräällä hylätyllä huoltoasemalla. Eli liittyyköhän jotenkin huoltamotoimintaan?

katso liitettä 68203

Eiks tuo ole ADR-numerokilpi ja tarkottaa dieselöljyä. Ilmoittaa mitä rekat kuljettaa.

Miksi haluat tietää? Ettei me "pubiduunarit" vaan saada liikaa palkkaa? :D

Lähinnä juurikin tuosta syystä :)

Paljonko pienkoneet kuluttaa polttoainetta? Kuluttaako +3-6 paikkaiset huomattavastikkin enemmän verrattuna 2paikkaisiin? Ovatko vesitasot tai yli 2 paikkaiset pienkoneet paljonkin kalliimpia kuin perus alle 100k maksavat 2paikkaiset?

Lähinnä juurikin tuosta syystä :)

Joo ei kyllä ole pelkoa. Aika raskas työ henkisesti ja fyysisestikin (pitkät vuorot) ja vaatii monipuolisia taitoja, mutta silti kaupan kassatkin tienaavat paremmin. Arvostus myös täysi nolla, kuten sinunkin asenteestasi huomaa. Niin ja puhun nyt siis baarimikon enkä minkään tiskarin tai blokkarin hommista...

Mulla on ollut viikon ajan molemmat isovarpaat turrat. Ei pistele, mutta en tunne niillä paljon mitään.
Alotin kreatiini kuurin viikko sitten, niin voisiko se liittyä jotenkin turtumiseen? Alkaa pikkuhiljaa vähän pelottamaan, kun turtuminen on alkanut siirtyä myös sormiin.

Vastauksia?

Vuoden 1980 Aku Ankassa nro. 39 sivulla 8 Aku potkaisee bussia, josta tulee sitten joukko kaljuja bodareita ja hakkaa Akun. Bussin kyljessä on teksti "Yhtyneet ____ RY". Minun lehdessä tuo keskimmäinen sana on sutattu ja kirjoitettu päälle "hevarit". Jäi nyt vaivaamaan mikä porukka on oikeasti kyseessä, kun ei nuo oikein hevareilta näytä :) Joltain varmaan löytyy kyseinen sarjis kansiosta, niin jos viitsisi vilkaista ja helpottaa epätietoisuuttani.

Jos poliisi aikoo otta ajokortin pois (vienti asemalle), niin kuinka kauan se yleensä antaa siihen aikaa? Siis siinä lapussa jossa käsketään tulla käymään johonki päivämäärään mennessä.

Edit. Jos joku vastaa tohon ylempään niin ei morjens :D

Vuoden 1980 Aku Ankassa nro. 39 sivulla 8 Aku potkaisee bussia, josta tulee sitten joukko kaljuja bodareita ja hakkaa Akun. Bussin kyljessä on teksti "Yhtyneet ____ RY". Minun lehdessä tuo keskimmäinen sana on sutattu ja kirjoitettu päälle "hevarit". Jäi nyt vaivaamaan mikä porukka on oikeasti kyseessä, kun ei nuo oikein hevareilta näytä :) Joltain varmaan löytyy kyseinen sarjis kansiosta, niin jos viitsisi vilkaista ja helpottaa epätietoisuuttani.

Voi morjens...:D

Pienestä saakka olen keräillyt kaikkea nippelitietoa. Mua on siunattu valokuvamuistilla. Kyseistä lehteä en löytänyt, mutta kuvassa on muistaakseni ainakin "sikaniska" ja muita körmyjä...

Tuon ajan hengen mukainen, alkuperäinen teksti 99% varmuudella on : Yhtyneet Punkkarit RY !!!

Muistaisiko joku, mistä löytyisi blogiteksti tyypistä, joka lähti syytteitä pakoon Thaimaaseen? Oli muistaakseni pyörittänyt jotain pimeätä vartijafirmaa. Blogissa oli pitkä lista "luksusautoja", moottoripyöriä jne. mitä kaveri oli omistanut, mutta kaikki oli takavarikoitu ja Thaimaaseen lähti mukaan vain repullinen tavaraa ja tukku käteistä.

Back
Ylös Bottom