Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Työskentelen DNA:lla vuokratyövälitysfirman kautta myyntihommissa mihinkähän liittoon sitä kannattaisi liittyä? PAM, TIKLI vaiko SMKJ..?

Ei tarvi vastata että kysy töistä pomolta kun huomenna aion:rolleyes:

Älä nyt kuitenkaam pilviin leiju , "urbaanisanakirja" johon kuka tahansa voi oman versionsa esittää ei ole absoluuttinen totuus :jahas:
Mutta oli siinä hyvä perustelu, miksi plokkari on oikein ja blokkari väärin. Olisin valmis uskomaan. Mutta en ota kantaa, kun en ole kyseisiä sanoja aiemmin kuullutkaan.
Mutta toisaalta suomen kieli muuttuu ja blokkari on tullut varmaan jäädäkseen tarkoittamaan samaa asiaa, kuin "alkuperäinen" plokkari, joten täten molemmat olisi oikein. Onhan näitä muitakin, mutta just nyt en saa yhtään päähäni.

Ok. Paikallinen ravintolayrittäjä ja henkilöstöfirmat käyttävät termiä "blokkari" ja google antaa "blokkarille" enemmän hakutuloksia kuin "plokkarille". Jos joku Oululainen on vahingossa päässyt jotenkin nettiin ja mennyt laittamaan urbaanisanakirja.com-sivustolle kyseisen termin a, ei todellakaan tarkoita, että se olisi oikein b, kertoo valtavasta mielenköyhyydestä. Itse asiassa mua ei kiinnosta vittuakaan mikä on oikea termi noille baarien pikkurunkkareille. Harmittaa vaan, kun mun alkuperäinen kysymys sivuutettiin täysin. :(

Paikalliset ravintolayrittäjät voi hyvinkin olla väärässä ja Googlen käyttäjät tunnetusti tyhmiä, joten en menis niihinkään lähteisiin luottamaan. Mulle riittää maalaisjärjellä ajateltu plocka- ja blocka-verbien välinen ero ajatellakseni, että plokkari on se järkeenkäypä muoto. Mutta ihan oikeesti, mitä välii? Sori, kun en vastannut sun alkuperäiseen kysymykseen.

Ps: Se on oululainen, ei Oululainen :haart:

Saakos antibioottikuurilla poltella tupakkia? Jos vaikka tuo nikotiini vaikuttaisi jotenkin niiden kanssa.

Tupakassa on 756 miljoonaa muutakin myrkkyä kuin nikotiini. Ja jos on sairaus päällä niin ainakin minusta tupakointi kannattaa unohtaa, tai ainakin vähentää.
Nikotiinia on käytetty mm. hyönteismyrkkynä...

Saakos antibioottikuurilla poltella tupakkia? Jos vaikka tuo nikotiini vaikuttaisi jotenkin niiden kanssa.

Mutuna sanoisin että polta pois, mitä sitä itteensä kiusaamaan vielä nikotiininhimolla sairaana. Itse kun vielä poltin niin tupruttelin samalla tapaa kuin terveenä :) ja aina paranin.

Mikä olis hyvä ranskan kielen oppikirja aivan aloittelijalle? Näin aluksi itseopiskeluun hyvin soveltuva.

Ylen "Talo Ranskassa" ohjelman nettisivuilla on erittäinkin pätevä(ilmainen) minikurssi kielen alkeitten opetteluun. Sen jälkeen on helpompi hypätä ihan oppikirjojen ääreen kun osaa jo vähän.
Itsekin opettelin aikoinaan Italian alkeet tuota kautta, kun tuntui olevan niukassa oppikirjat missä aloitetaan aivan nolla tasosta. Onhan tuolla paljon muidenkin kielien kursseja ;)

Kuin kirjoitat viestiä niin tässä tekstin yläpuolella on kirjoittaessa sellainen mikä filminauhan kuva onkaan, toinen kuva oikealta, napsauta sitä ja siihen liität vain linkin youtubesta.

Back
Ylös Bottom