Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos siirtyisin puolen vuoden palveluksen jälkeen sivariin, kauan joutuisin siellä oleen? Aukki käyty ja puoli vuotta jäljellä mut olis tässä parempaakin tekemistä kun täällä olla :D

Miksi naiset ovat lihavia ? Eivätkö ne itse tajua sitä ? ..vai tyytyyvätkö vaan siihen ?

Siemennestekin lihottaa suurina määrinä nautittuna, siksi ei tulisikaan käyttää monipuolisen ravinnon korvikkeena. Se ei kaikille mene jakeluun siinä voisi olla syy/ seuraus, niin makaa kun petaa.

Nyt jonkun kivan henkilön on kyllä pakko auttaa, koska itse en jostain kumman syystä mitenkää onnistu :D. Eli meno-paluu liput Viroon tällä viikolla niin, että meno on aamulla ja paluu sitten saman iltana. Mahdollisiman halpaa siis etsiskelen... Ja lähtöpäivällä ei niin väliä, mutta joku maanantaista torstaihin.

Jumalauta osaa kyllä olla vaikeeta, aina puhutaan 10e matkoista ja mä en löydä muita kun risteilyjä hintaan 30e/hlö tai sitten meno-paluu täysin samaan hintaan... Voi jeesus :D

Ja jos tuon verran pitää voida säästää niin taitaa olla pienet ostokset ainakin reissulla?

Jos siirtyisin puolen vuoden palveluksen jälkeen sivariin, kauan joutuisin siellä oleen? Aukki käyty ja puoli vuotta jäljellä mut olis tässä parempaakin tekemistä kun täällä olla :D

Joo nyt sitten ryhdistäydyt ja olet loppuun siellä. Tuo sama asenne että pitää päästä helpolla ei sovi punttihommiinkaan. Ei tietenkään se ole motivoivaa mutta siitä inttiajasta varmasti hyötyy jos haluaa harrastaa liikuntaa ja syödä ilmaiseksi. Saahan sieltä hyviä kavereitakin.

Ja jos tuon verran pitää voida säästää niin taitaa olla pienet ostokset ainakin reissulla?
No siis, ei nyt aivan mahottoman pienet, muttei myöskään niin paljoa, että olisi varaa maksaa liikoja. Mutta siis, kyllähän minä tuon 20e pulitan, vaan kyselen juurikin että missä mahtaa olla ne kuuluisat "10e Viroon" jutut....

Oon miettinyt tätä monesti, mutta en tiedä varmaa vastausta enkä tiedä onko sellaista olemassakaan, mutta koitetaan silti. Eli:

Mikä määrää esim. nyrkkeilyssä iskun voimakkuuden? Onko se iskun voima? Liikemäärä? Liike-energia? Impulssi? Teho? Joku muu? Vai ei mikään yksinään?

Mä oon järkeilly asian siten, että aivojen kiihtyvyys. Lyönnin tulee aiheuttaa vastustajan aivoille maksimaalinen kiihtyvyys. Ensimmäinen vaikuttava tekijä on nyrkin nopeus osumahetkellä. Toinen on kropan asento. Iskun vastavoiman tulee välittyä lyöjän kehon läpi maahan mahdollisimman tehokkaasti. Kropan pitää siis olla iskun takana. Kolmas tekijä on osumakohta. Parhaan kiihtyvyyden aivoille saa osumalla leuankärkeen, koska leuka toimii vipuvartena pään pyörähdysakseliin nähden. Aivot kestävät huonommin pään kiertoliikettä, kuin heilahduksia suoraan sivulle tai taakse. Myös vastustajan oma liike vaikuttaa. Törmäys on luonnollisesti kovempi, mikäli vastustaja liikkuu nyrkkiä kohden. Mikäli vastustaja ehtii nähdä nyrkin, hän yleensä vaimentaa törmäystä liikkumalla lyönnistä pois päin.

Tuleeko Plussa kortin tilaamisesta muita kustannuksia kuin 8,40€? en ainakaan plussan sivuilta löytäny mainintaa muista maksuista.

Heitämpä kysymyksen johon kukaan ei osaa vastata.

Miksi juuri sinä olet syntynyt? Miksi et voisi olla ollut syntymättä ja kaikki tämä olisi jäänyt kokematta. Elämä on kuin siniaalto tulee nousuja ja laskuja. Ihan jokaiselle.

Ehkä pitäisi mennä nukkumaan... Ennen kuin alkaa pohtimaan liian syvällisiä asioita. :nolo:

Miksi juuri sinä olet syntynyt?

Täh, miksikö. Olen ollut yhteiskunnalle tärkeä henkilö mm kitkemällä poikasena sokerijuurikaspellolla kaksihaaraiset pois. Kukaan muu ei siihen olisi pystynyt. Juurikkaat olivat tärkeä tulonlähde ko. kartanolle. Ennen varsinaiselle työuralle siirtymistä tein lukemattomia töitä kotona. Rakennusalalla toimiessani olen pykännyt pystyyn jokusen kerrostalon, muutaman voimalaitoksen, puolenkymmentä isoa kauppakeskusta... Vapaa-ajan saavutuksia tässä ei nyt ajanpuutteen takia voi ruveta luettelemaan jota eipä ollu ihme kysymys :D

Voiko postissa (Itellassa!) kopioida omia papereita? Pitäisi siis lähettää opiskelupaikkaa varten kopiot työtodistuksista ja oma tulostin/skanneri ei ole kovin yhteistyöhaluinen, joten kysymys kuuluukin, että voiko postissa maksua vastaan kopioida ja tulostaa omat paperinsa?

Miksi juuri sinä olet syntynyt? Miksi et voisi olla ollut syntymättä ja kaikki tämä olisi jäänyt kokematta. Elämä on kuin siniaalto tulee nousuja ja laskuja. Ihan jokaiselle.

Ehkä pitäisi mennä nukkumaan... Ennen kuin alkaa pohtimaan liian syvällisiä asioita. :nolo:

Koska en olisi voinut olla syntymättäkään, en ainakaan tässä maailmassa. Enkä olisi myöskään voinut syntyä keneksikään toiseksi, tai millään tavalla muunlaiseksi kuin synnyin, koska silloin se en enää olisi minä. "Juuri minun" syntymiseni ei ole sen kummempi tapahtuma kuin jonkun/minkä tahansa muurahaisen syntyminen. Kun puhutaan "juuri" minusta tai "juuri" sinusta, tuntuu siltä, että oletetaan mahdollisuus, että asiat olisivat voineet mennä toisinkin (ts. olla syntymättä tai syntyä jollain tavalla erilaiseksi). Modaalilogiikka käsittelee mahdollisuuksia ja välttämättömyyksiä, hypoteettisia asiaintiloja. Käytännössä mahdollisuudet liittyvät toiminnan suunnitteluun; vielä tapahtumattomien tapahtumien ennakoiminen on ollut kilpailuetu ihmislajin ammoisesta alusta lähtien. Tästä ei seuraa, että asiat käytännössä tapahtuisivat useammalla tavalla, vaan ainoastaan jokainen aito mahdollisuus tapahtuu. Se mitä pystymme ajattelemaan "mahdollisena", on potentiaalista mahdollisuutta, ja jos se ei tapahdu, sille ei silloin ollut mahdollista aktuaalisesti tapahtua. Aktuaalinen maailma, jossa elämme, on siis vain yhdenlainen ja siinä maailmassa minä olen tällainen kuin olen, en näe vaihtoehtoja.

(Ja sitten meillä on vielä David Lewis, joka piti mahdollisena - ja mitä käytännössä on mahdoton kumota - että on "rinnakkaisia" mahdollisia maailmoja, jotka ovat kaikki aktuaalisesti olemassa ja aivan yhtä todellisia kuin tämä meidänkin. Hänen näkemyksensä yllättäen ei ole saanut kannatusta, mutta kuten hän itse toteaa ajatuksen esiteltyään ja yleisön reaktion ollessa "incredulous stare", että vaikka kuinka intensiivisesti tuijottaa, se ei ole vastaväite.)

edit. Lisään vielä (jos ei jo tullut rivien välistä selväksi), että näen täysin perusteettomaksi olettaa, että ihmisen olemassaoloon tai ontologiaan liittyisi minkäänlainen teleologisuus. Ei ole mitään tarkoitusta tai suurta suunnitelmaa.

Voiko postissa (Itellassa!) kopioida omia papereita? Pitäisi siis lähettää opiskelupaikkaa varten kopiot työtodistuksista ja oma tulostin/skanneri ei ole kovin yhteistyöhaluinen, joten kysymys kuuluukin, että voiko postissa maksua vastaan kopioida ja tulostaa omat paperinsa?

Itse kopioin kirjastossa...

Ulkoinen kovalevy(iOmega1TB) anto periksi, syy on varmaan siinä, että se oli kokoajan koneessa kiinni ja siihen kulki virrat pistorasiasta. Veikkaan, että siitä särky virtalähde/kovalevyn sisältä jotain.
Kysymys kuuluu miten saan tuon auki särkemättä ite kovalevyä sisältä?

edit. Lisään vielä (jos ei jo tullut rivien välistä selväksi), että näen täysin perusteettomaksi olettaa, että ihmisen olemassaoloon tai ontologiaan liittyisi minkäänlainen teleologisuus. Ei ole mitään tarkoitusta tai suurta suunnitelmaa.

En hakenut tällä kysymyksellä, mitään sellaista. En ole tyhmä. Ateismia tässä kannatan... Mutta silti voisin väittää, että jokainen ihminen pohtii elämänsä aikana, miksi juuri minä olen minä.

No ihminen on tässä maailmankaikkeudessa niiiiiin pieni, mutta silti se oma maailma ja mitä itse kokee on kaikki kaikessa tottakai.

Back
Ylös Bottom