Vasen suurempi, oikea vahvempi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mouser
  • Aloitettu Aloitettu

Mouser

Banned
Sitä en ihmettele, et oikee puoli on oikeekätisellä vahvempi, mut mikä helvetti siinä on et vasen puoli sitte kasvaa reilusti paremmin? Viime aikoina oon ruvennu kattoo että vasen haba näyttää ulkosyrjältä jotaan 1,5-2x isommalta ku oikee. Sisäpuolelta kattoen ero ei oo niin suuri, mut on havaittava. Rinnassakin tuntuu ettei toi oikee pecci ota vasenta ikinä kiinni. Liikkeis huomaa hyvin ku vasen puoli myös ottaa paljon paremmin pumppia ku oikee. Pitääkö vaan napata tangosta kiinni pari senttiä liian vasemmalta jotta oikee saa vasenta enemmän painoo, rutistaa oikeel pari toistoo enemmän yhden käden harjotuksis jne?

Saa runkkaat vasemmalla (sarkomeeristä hypetrofiaa) ja nostat raskaita tavaroita toisella (myofibrillistä hypetrofiaa).
Vaihtele hetkeks.

PhD Broscience.

Itselläni on vasemman puoliskon ympärysmitat; hauis, pohje, reisi noin 1 cm paksummat kuin oikean puolen. Voimissa ei ole juuri eroja. Olen nukkunut koko ikäni pääosin oikealla kyljellä. Selälläni olen oppinut nukkumaan vasta noin vuosi sitten eli 37 vuotiaana. Vasemmalla kyljellä nukkuminen tuntuu jotenkin häijylle pumpun seutuvissa. Oikeassa jalassa mulla on ollut puutumisoireita niin kauan kuin muistan. Kysymys kuuluu: Onko tuo oikealla kyljellä nukkuminen vähentänyt verenkiertoa kehon oikeaan puoleen ja sitä kautta vaikuttanut jopa lihasten kasvuun???

Oletko pelannut lätkää? Ite pelasin leftinä eli lämärissä vasen käsi aina alempana ja sai suuremman rasituksen. Siksi oli pitkään suurempi ja vahvempikin vasuri. Nyt on tasaantuneet sekä voimat, että massat kun reeni on monipuolisempaa.

Olet luultavasti oikeakätinen, eli sen takia se on vahvempi. Vasemmalle puolen virtaa hapekkaampaa verta sydämestä. Yleensä se on siksi isompi.

Selityksenä voi olla pelkkä geneettinen epäsymmetrisyys. Yksikään ihminen ei ole täysin symmetrinen eli molemmat puolet olisivat samanlaiset.

Lähes sama ongelma täälläkin. Tosin se on niin että vasen on voimakkaampi ja oikea suurempi. Ulkosyrjää katsoessa vasen hauberi on selvästi pienempi (mitta hauiksesta kyynärvarteen suurempi), mutta sisäsyrjästä eroa ei niin huomaa.

Aijai hyvät naurut ainakin sain :D "Hapekkaampaa verta" joopa joo.

Mitä, mitä? En ole lääkäri, niin en tiedä tarkkoja termejä.
Mutta yleensä vasen puoli on isompi, koska sydän on vasemmalla puolen. Eli on eroa, onko lihas laskimon vai valtimon puolella.
Eli ei se hapesta välttämättä johu...

Mulla myös vasen hauberi on suurempi ja siihen saa paremmin pumpin, mutta oikea on silti vahvempi. Empä oo asiaa ikinä sen kummemmin miettiny mistä johtuu, treenaan molempia kuitenki yhtä paljon.

Tämmöisen kyökkihypoteesin voisin heittää, et "paremmalla" puolella hermotus parempi -> vähemmän tarvetta lihasmassalle. Ehkä.

Ite oon vasuri, oikea hauis silminnähden hieman isompi. Oikealla yleensä runkkailen, vasemmalla taas ravistan sheikkeriä (useimmiten ei kuitenkaan samaan aikaan). Go figure.

Viimeksi muokattu:
Itelläkin on prikulleen sama ongelma. Aina kun tulee tilanteita, missä pitäis esitellä niitä hanskoja niin aina sitä vasenta tulee sitte näytettyä, ja jää häiritsemään kun oikea jää huomiotta pienuutensa takia. Oiskohan mitenkään mahdollista, että jos on oikeakätinen, tekee kaikki jutut aina oikealla jolloin se ei saa tarpeeksi lepoa ja kasva. Toisin kuin vasen käsi, treenautan sen tasaisin väliajoin ja annan sen levätä treenien välissä, toisin kuin oikean. Pitäisköhän opetella hetkeks vasuriks :o Runkkaaminen on tosin hankalaa vasurilla jos on oikeekätinen.... :wtf:

vasuri

Olen vasenkätinen ja vasen voimakkaampi ja suurempi hauis. Oikea käteni kuitenkin tiukempi (kovemmat lihakset).
Rintalihas myös huomattavasti tiukempi oikealla puolella.

Back
Ylös Bottom