Vasen suurempi, oikea vahvempi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mouser
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Meikä on varmaan sitten joku sekasikiö. Oon oikeekätinen, mutta vasen käsi, olkapää ja tissi on isompia. Toisaalta sitten taas oikea jalka on kauttaaltaan isompi, sekä oikea puoli vatsapaloista :D

Kaikista lihaksista voin sanoa kumpi isompi, voimaeroja onneksi ei juuri ole, nekin aina vasemman hyväksi (olen oikea kätinen). Puristusvoima iso poikkeus.

Mul on vasen hanska muodokas ja kiree + voimakas, oikee käsi tönkkö läski puikko + ei voimaa ja oon viel oikee kätine, runkkaukset sun muut tarpeelliset tulee hoidettuu oikeella..Mut niin osaako kukaan sanoa mistä johtuu että se käsi mitä käyttää enempi on luisempi ja heikompi ku se mitä käyttää harvakseltaan? Siis tottakai yhtälailla reenaan salil molempii -.- Mut näin arjessa..

E: Näköjää se lepo mist spekuloitii..

Mul on tässä nyt sellanen ongelma, että vasen rintalihas on isompi kuin oikea. Olen vasenkätinen ja käytän molemmilla käsillä samoja painoja kun treenaan. Mitä pitäisi tehdä, että saan molemmat saman kokoisiksi?

Mul on tässä nyt sellanen ongelma, että vasen rintalihas on isompi kuin oikea. Olen vasenkätinen ja käytän molemmilla käsillä samoja painoja kun treenaan. Mitä pitäisi tehdä, että saan molemmat saman kokoisiksi?

Mulla on sama, mutta se on nyt alkanut tasoittumaan. Silloin tällöin oon tehny jotain eristävää pikkujumppaa oikealle puolelle, mutta vain vähän. Musta tuntuu että se on kuitenkin aika hyvin tasoittunu vaan kovalla treenaamisella.

Itsekin olen huomannut, että toinen käsi on vahvempi. Treenitaukoa on ollut 2,5 vuotta, ja nyt kun taas aloittelin, niin huomasin, että vasurissa on enemmän voimaa.Olen siis oikeakätinen. Silloin treenatessa, eroa ei ollut. Itse päädyin tällaiseen hypoteesiin: Käytän oikeaa kättä koko ajan kaikkeen kestävyyttä vaativiin, ei niin raskaisiin hommiin. Esim: Vasaralla hakkaaminen, sahaus ym. remonttihommat.Jotkut käyttää siihen runkkaamiseenkin, itsellä rasittuu hommissa enemmän alaselkä. Vasenta taas tulee käytettyä yleensä vain raskaisiin hommiin, johon oikean käden voimat eivät yksin riitä. Esim: nostaminen. Olisiko siis mahdollista, että lihassolujakauma olisi muuttunut niin, että oikeassa on enemmän hitaita lihassoluja, ja vasemmassa taas edelleen näitä nopeita? Ero ei ole suuri, mutta esim penkissä sen huomaa selvästi, kun vasen meinaa painaa edellä.

Itsellä aina toisinaan solisluu hyppää pois paikoiltaan,silloin vasemman ja oikean käden voimatasoissa huomattava ero hauis/ojentaja liikkeissä.Samoin jos lapa on jumissa niin
rasitus siirtyy esim. penkissä rinnalta olkapäälle.Nämä kyllä huomaa pienenä kipuiluna ennen pitkää(ei aina) ja silloin aika mennä kiropraktikon vastaanotolle.
Voi olla että joissain tapauksissa jos ollut virheasentoja vuosia niin lhaksetkin muokkautuneet sitten sen mukaisesti,en väitä että näin olisi muttamutta..

Mulla vasen hauis/ojentaja isompi ja vahvempi,oikea solisluu reistailee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom