Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No emmä kyllä jaksa tästä mihinkään ees liikkua.

Tuli mieleen noista ellyn osanotoista (ikävää jos jtn on sattunut, jaksamisia) niin koetteko yleisesti olevanne sellaisia lämminhenkisiä tai osanottavaisia ihmisiä? Empaattisia tms? Mua sanotaan usein erittäin hyväsydämiseksi ja lämpimäksi ihmiseksi, mutta toisaalta väittäisin olevani hyvin tunnekylmä "heikot sortuu elontiellä"-ajattelija. Yksi frendi kirjoitteli jotain Amnestyn feissareista Facebookkiin ja mä vaan mietin mielessäni että "kaikki erilaisia, kaikki eriarvoisia". Yleisesti voisin todeta ettei ihmisoikeudet kiinnosta pätkän vertaa. Onko tätä myöten oikeasti paha ihminen?

Eiköhän se ole helpompi olla kiinnostumatta jostain kasvottomasta ihmismassasta "jossain" kuin pysyä kylmäsydämisenä jos kaverilla tai läheisellä on joku asia päin vittua tai heidän ihmisoikeuksiaan loukataan.

Itse olen ajatellut, että maailmassa riittää ihan tarpeeksi näitä bleeding heart -tyyppisiä kaiken puolesta surijoita hoitamaan se puoli, minä lähestyn ongelmia eri tavalla. Ei ole olemassa mitään yhtä hyvän tai pahan ihmisen muottia, eikä se kaikessa sydämellä meneminen tee kenestäkään hyvää.

Mielestäni ihmisiä ei voi luokitella "kylmiksi" ja "lämpimiksi". Enemmänkin se on kiinni siitä, että kuinka "etusijalle" itsensä asettaa. Toiset enemmän, toiset vähemmän. Pakkohan täällä on vähän itsekäs olla, ei täällä muuten pärjää.

Tosiasiahan se on, ettei heikot pärjää. Jos oma pää ei ole kunnossa, niin ei siihen muitten apu auta. Toisaalta taas oman pään pitää olla kunnossa, ennen kuin voi auttaa muita.

Ps. Kirjoitin mitä sylki näppikselle toi ja MissEvilEve, et todellakaan ole paha ihminen. Ajattelet järkevästi.

Anteeksi ja kiitos.

No pandakarhu nyt ainakin haluu vaan pildee.

Jooh, heruttaminen 500km päässä asuvalta onkin mulla heti ykkössijalla! :rolleyes:

@MEE, en ole sieltä empaattisimmasta päästä. Monesti uutisia lukiessa on enemmänkin sellainen "ihan hyvä vaan, että kuoli" -fiilis kun ihmisten typeryyksiä lukee. Darwin Awardseja pitäis jakaa enemmänkin.

Itsemurha-bläkkis paranti meikän alakulon ja nyt juuan kaljaa ja kuunnellaan poppia!

Bi-Winning!

koetteko yleisesti olevanne sellaisia lämminhenkisiä tai osanottavaisia ihmisiä? Empaattisia tms?

Tottahan mä empaattinen olen ja kykynen myötäelämään jos läheisillä tai ystävillä on huolia/suruja jne, mut toisaalta en välitä sääliä ketään kun en kenenkään ajattele sitä ansaitsevan tai todennäköisesti edes haluavan. Jokaisen aikuisen ihmisen olisi hyvä osata auttaa itseään ja kriisien sattuessa viimeistään sen pahimman vaiheen yli päästyään vastuu takaisin jaloilleen nousemisesta siirtyy heille, eikä ystävät välttämättä jaksa tai kykene auttamaan pidemmälle - Noista MEE:n esimerkkinä mainitsemista ihmisoikeuksista sen verran, et maailman rakastamiseen nyt ei kovin paljoa tarvita, mut metelöivä naapuri, päättynyt ihmissuhde tai työttömyyshän ne ovat asioita jotka todennäköisemmin vaivaavat tavallisen kansalaisen mieltä. Kaikki on suhteellista..

mitkä ovat ilmeenne?

ilmeeni:
Sanusi-193.gif

Kyllä se vähän tällänen on:

images

Koira herätti, kun piti päästä paskalle, eikä enää uni tule.

Back
Ylös Bottom