Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse lähtisin liikkeelle että ruokapuoli ensiksi kuntoon ja sitten kevyesti aloittelet treenaamisen, vaikkapa kuntopiirillä, keppijumpalla jne. ja salilla tekniikkapuoli kondikseen. Sitten painoja kehiin, mutta älä aloita mitään massakautta, koska väärin treenattuna jäykistyt ja hidastut, mikä ei luonnollisesti ole hyväksi jääkiekkoilijalle.
Oon tässä viimekuukauden ajan jo painoa yrittäny jo vähän nostella, mutta mulla olis tässä reeniohjelma jo suunillee valmiina, että voitko sanoa jos jotain oleellista puuttuu tai on jotain ylimääräistä:
Kyykky 5x20
Penkkipunnerrus 5x20
Maastaveto 5x20
Pohjetyöntö 5x20
Vatsa 5x20
Painoina käyttäisin ihan näin aluks tanko + 10kg ja sitten ajanmittaa lisäillä pikkuhiljaa.
Mielellää sellaisia, että ei tarvis mitää laitteita, mutta löytyy kummiski penkki ja kyykkykone.
Itestäni sen verran, että pitutta on 174cm ja painoa vain 55kg.
No onhan tuossa jonkinlainen alku, mutta jos haluat hyvän valmiin ohjelman jolla saat tuloksia niin suosittelen Arnoldin G6:sta. Tässä linkki http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/
Aloita tuolla ja lisää vaikka pari kertaa viikkoon pohkeet ja kerran viikossa voit vaikka halutessasi tehdä maastavetoa kyykyn tilalla. Treenaa maltillisilla painoilla ja panosta tekniikkaan, niin hyvä tulee.
Jääkiekkoilijan ei silti kannata pelkästään keskittyä vain raudan nostamiseen vaan kannattaa lisäksi harjoitella omatoimista aerobista, jos seura ei järjestä treenejä kesälomalla. Pieniä kevyitä hölkkälenkkejä + jotain 20-30m spurttitreenejä + intervallitreenit on hyviä ja tehokkaita jääkiekkoilijalle.
Mihi sitä jäkispellaaja lihasta tarvii? Kai sitä luistella ja ilmeveivata pystyy ilman sixpäkkejä ja haukkaria..;)