Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Oot elly varmaan kateellinen mulle, ku oon töissä sellasessa paikassa joka on merenrannalla ja teen pääasiassa ulkohommia. Välillä voi köllötellä auringossa ilman paitaa, jos ei kauheesti jaksa ressata hommien tekemättömyydestä just sillä hetkellä.
Saunaan ja uimaanki voi mennä työajan ulkopuolella, jos asiakkaat ei käytä sitä aluetta.

OJOJ olen! Kuulostaa unelmapaikalta! Meikäläinen viipottaa päivät sisätiloissa pitkä takki päällä ja kiirettä pitää! :D

Se alkaa taas kuulkaas huomenna viikonloppu!
:dance:
Huomenna työpäivä loppuu jo 12:40 :D Sitten salin jälkeen vois ihan olutta ostella pitkästä aikaa. Nyt ainakin tekee kovasti mieli. Täytyy kutsua treenikaveri kattomaan leffoja ja juomaan kylmää kaljaa salin jälkeen....
:kuola:

Onneksi olen tällä viikolla huolehtinut taloudestani hyvin. Nyt syön iltapalaksi juustoa suoraan paketista, koska oikeastaan muuta ei ole. Antaisin melkeen mitä tahansa kuningatarrahkasta!

Onneksi olen tällä viikolla huolehtinut taloudestani hyvin. Nyt syön iltapalaksi juustoa suoraan paketista, koska oikeastaan muuta ei ole. Antaisin melkeen mitä tahansa kuningatarrahkasta!

Äsken heitin puolen kilon paketin rahkaa roskiin, oli mennyt näköjään jo vanhaksi :(

Oot elly varmaan kateellinen mulle, ku oon töissä sellasessa paikassa joka on merenrannalla ja teen pääasiassa ulkohommia. Välillä voi köllötellä auringossa ilman paitaa, jos ei kauheesti jaksa ressata hommien tekemättömyydestä just sillä hetkellä.
Saunaan ja uimaanki voi mennä työajan ulkopuolella, jos asiakkaat ei käytä sitä aluetta.

Mikäs työ se tuollainen? Joku Jyllenbergien puutarhanhoitaja? :D

Jyllenbergien puutarhanhoitaja? :D

:D Ei sentään. Oon kesäisäntänä yhessä leirikeskuksessa. On se aika hieno kesätyö vaikka tietysti paskaakin on jonkun verran. Myös ihan kirjaimellisesti paskaa, koska teen talkkarihommia ja siihen kuuluu mm. jätevedenpuhdistamon ylläpito ja viemäreiden avaaminen.
elly btw mulla on jätevedenpuhdistamossa ihan saatanallinen bioroottori, jossa siihen istutetut bakteerit syö vedestä ravinteita. Sähän tykkäsit bakteerien kasvattelusta? Mun bakteerifarmi on varmasti isompi ku mitä oot koskaan nähny.

elly btw mulla on jätevedenpuhdistamossa ihan saatanallinen bioroottori, jossa siihen istutetut bakteerit syö vedestä ravinteita. Sähän tykkäsit bakteerien kasvattelusta? Mun bakteerifarmi on varmasti isompi ku mitä oot koskaan nähny.

How cool is that! Saako sinne tulla tutustumaan tai jotain?

Juu juu mä voin vaikka vetää opastetun kierroksen.

Vähän mielenkiintoista, toi melkeen riittäis jo syyksi matkustaa sinne kesällä! :D
Tuleeko bakteerien kaikki ravinto vedestä, vai lisätäänkö sinne esimerkiksi Agaria?
Entä missä lämpötilassa bakteereja kasvatetaan?

Vähän mielenkiintoista, toi melkeen riittäis jo syyksi matkustaa sinne kesällä! :D
Tuleeko bakteerien kaikki ravinto vedestä, vai lisätäänkö sinne esimerkiksi Agaria?
Entä missä lämpötilassa bakteereja kasvatetaan?

Kaikki ravinto tulee vedestä ja veden lämpötila on about 12°C, tosin sille ei oo asetettu mitään raja-arvoja. Ne mikrobit elelee omaa elämäänsä siinä isossa paska-altaassa pyörivässä härvelissä.
Aineita mä kyllä lisäilen sinne altaaseen, mutta ne jutut ei sua kiinnosta koska ne liittyy kiinteän aineen sakkauttamiseen ja pH:n säätelyyn. Niin ja sitte mä saan ottaa kaikenlaisia näytteitä viikottain ja mittarilukemia yms. Se on jännä paikka se.

Kaikki ravinto tulee vedestä ja veden lämpötila on about 12°C, tosin sille ei oo asetettu mitään raja-arvoja. Ne mikrobit elelee omaa elämäänsä siinä isossa paska-altaassa pyörivässä härvelissä.
Aineita mä kyllä lisäilen sinne altaaseen, mutta ne jutut ei sua kiinnosta koska ne liittyy kiinteän aineen sakkauttamiseen ja pH:n säätelyyn. Niin ja sitte mä saan ottaa kaikenlaisia näytteitä viikottain ja mittarilukemia yms. Se on jännä paikka se.

Itseasiassa kyllä kiinnostaa. Viimeksi tänään olen sakkauttanut kiinteää ainetta ja säätänyt pH:ta töissä! (no okei, työssäoppimassa) Millasta näytteenottoa teet?

Joka viikko mitataan veden fosforipitoisuus sellasella kätevällä valolaitteella mihin laitetaan ensin puhdas näyte ja sitten näyte, johon on laitettu ainetta joka reagoi fosforin kanssa ja muuttuu siniseksi. Siitä se sitten mittaa valon läpäisyvyyden ja laskee fosforipitoisuuden. Kerran viikossa täytyy myös kalibroida kallis pH- ja happimittari.

e: niin ja sitä pH:ta säädellään yksinkertaisesti kalsiumoksidilla eli kalkilla, koska se vesi on käytännössä aina liian hapanta ja sakkauttamiseen käytetty aine happamoittaa sitä lisää (sen pH on alle 1).

Minä vahingossa koko auton. Onko se paha?

Back
Ylös Bottom