Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olisko tä semmonen hyvä mitä vois käyttää kun on : 3kk omaa treeniä, 3kk g6, 3kk SS : ää taustalla?
Ja tää olis semmonen mitä vois käyttää kauemman ajan, vai?
Pidä se Elaston setti mutta tee hieman punnerruksia joka päivä lisänä.
Ei missään tapauksessa punnerruksia lisää. Rinta on jäljessä muuta kehoa ja myös olkapäitä ja ojentajia. Ehkä eniten jäljessä juuri nuita? Punnerrukset menevät tässä tapauksessa täysin olkapäille ja ojentajille. Liikkeiksi vipunostot ja mieluiten myös rintaliike ristikkäistaljassa. Pec Deck voi olla myös ihan ok.
Mä oon vuorotellu silleen kausittain tavallisen maven ja SJMV:n / Romanilaisen vedon välillä. Pääsee aina tietyn ajanjakson verran keskittymään tiettyyn liikkeeseen ja touteuttamaan siinä helpommin jotain järkevää progressiota. Pätee myös muihin liikkeisiin paitsi ehkä jossain pumppitreeneissä, missä on kiva vaihdella useammin liikkeitä.onks kukaa kokeilla tos tiistai päivässä ku on 5x mavea, että tekis 3 x mave ja sit loput 2 x sjmv? Tulis vähän enempi sit viel takareisille? Mahtaakohan tommonen toimia? :/ Tai sitten ottais perjantain treeniin sjmv erikseen?
Kyse on siis tosta elaston ohjelmasta
Noilla eristävillä liikkeilläkin on kyllä paikkansa, mutta mä olen todennut raskaat punnerrusliikkeet parhaiksi aseiksi rinnan kehitykselle. Pelkällä penkilläkin saa kyllä aikaan massiiviset rintafileet kun tekee tarpeeksi paljon ja usein sitä. Tietty hyvä punnertaa myös vähän kulmassakin välillä, niin tulee koko rinta huomioitua (vinopenkki).Ei missään tapauksessa punnerruksia lisää. Rinta on jäljessä muuta kehoa ja myös olkapäitä ja ojentajia. Ehkä eniten jäljessä juuri nuita? Punnerrukset menevät tässä tapauksessa täysin olkapäille ja ojentajille. Liikkeiksi vipunostot ja mieluiten myös rintaliike ristikkäistaljassa. Pec Deck voi olla myös ihan ok.
Tänään lähtee ensimmäistä kertaa treeniuralla kokeiluun 2-jakoinen ohjelma. Tuota etusivun ohjelmaa ajattelin jonkin aikaa koittaa tehdä, lisään maanantai päivälle dipin muuten samalla ohjelmalla. Aina ennen ollut käytössä 3 tai 4-jakoinen ohjelma.

Mä oon vuorotellu silleen kausittain tavallisen maven ja SJMV:n / Romanilaisen vedon välillä. Pääsee aina tietyn ajanjakson verran keskittymään tiettyyn liikkeeseen ja touteuttamaan siinä helpommin jotain järkevää progressiota. Pätee myös muihin liikkeisiin paitsi ehkä jossain pumppitreeneissä, missä on kiva vaihdella useammin liikkeitä.
Noilla eristävillä liikkeilläkin on kyllä paikkansa, mutta mä olen todennut raskaat punnerrusliikkeet parhaiksi aseiksi rinnan kehitykselle. Pelkällä penkilläkin saa kyllä aikaan massiiviset rintafileet kun tekee tarpeeksi paljon ja usein sitä. Tietty hyvä punnertaa myös vähän kulmassakin välillä, niin tulee koko rinta huomioitua (vinopenkki).
Mutta hyvin potkii rinta/olkapää/ojentaja ja selkä/hauis/jalat treenit kun lisää vielä vatsaa joka treenin loppuun;)
Kyllä mä ainakin suosittelen. Tuossahan on tämän ketjun ensimmäisessä postissa olevassa ohjelmassa sama periaate.Suositteleeko kukaan tuota voima/hypertrofia-jakoa työntäviin/vetäviin-jakoon? Itse olen treenaillut niin että voima-treenit ovat sisältäneet pelkkiä pääliikkeitä ~6-7kpl (toistot 5-8) ja sitten hypertrofia-treenit ~2-3 pääliikettä + ~3-4 apuliikettä (toistot 8-15). Mitäs porukka sanoo tällasesta tsydeemistä? Muistuttaisin myös että olen vasta 16v että pitäisikö vaihtaa treenit ihan tavallisiin työntäviin/vetäviin ja treenata HC-meiningillä ilman turhia kikkailuja ja pitää ohjelma simppelinä?![]()