Hupella ei koskaan mikään toimi ja kaikki menee päin helvettiä, pitää Mr Murphyn kiireisena niin meitä muita ei niin vaivataEihän toi RS käytännössä toimi. Me taistellaan edelleen 2002 valmistuneen kerrostalo-osakkeen rakennusvirheistä ja muusta. Tässä puhutaan jotain 50-60ke vuotuisista tappioista. Onneksi yhtiö on suuri niin paljoa ei jää kaikille maksettavaa. Mutta ei tuo RS mitään pelasta.
Kuten totesin ei tuo RS mikään tie Eldoradoon ole. Helvetillinen tappelu ja todisteleminen noissa jokatapauksessa aina on. Konkurssin tehneen grynderin sijaan tuossa on kuitenkin vakavarainen vakuutusyhtiö jonka kanssa voi vääntää eli on sentään osapuoli jonka kanssa voi ylipäätään tapella.Yhden ongelmallisen vesivahingon korjausrempan yhteydessä urakoitsija oli jo kadonnut kartalta paskaa tehtyään. Oli kuitenkin vakuutusyhtiön maksama keikka. Hetken aikaa väännettiin If:n kanssa, kun If koitti laittaa meitä tuota urakoitsijaa jahtaamaa, mutta uhkailu/kiristys ja suoranainen vittuilu (en saanut komeeta ulkonäköä enkä urheilullisia lahjoja, mutta ristus notta mä olen hyvä tappelemaan asioista) toimi ja aika pian tuli kiltisti toinen urakoitsija hoitamaan homman uudestaan kuntoon. Ei tarvittu juristeja edes; luokkaa 12 KEur vääntö oli kyseessä.
Joo, kyllähän tämäkin kävi mielessä, muttei oikeastaan edes kiinnosta kurkkia lahjahevosta suuhun. Tuollaista määrää halogeenejä saisi kokoajan olla lamppuja vaihtamassa. Nykyisessä kämpässä on sekä halogeenejä että ledejä. Halogeenejä menee vaihtoon varmaan ~10 polttimoa vuodessa, ainuttakaan led:iä en ole vielä vaihtanut.Vilho Kanuuna sanoi:Työnä esim. halogeenit teettää paljon enemmän homma kuin ledit. Jos olisin alun perin käyttänyt ledejä gu10:n spottipohjissa olisin säästänyt hemmetisti sähkärin työaikaa (no ei maksanut mitään mutta silti), koska esim. halogeenejä varten laitettavat "kattilat" teettivät aika paljon työtä. Taisi ne potat jotain maksaakkin. Ei ne grynderit tee mitään ilmaiseksi. Hyvä grynderi saa ehkä asiakkaan luulemaan niin.
Ainakaan vielä ei siis ole grynderi jäänyt kiinni siitä, että mentäisiin oikopolkuja siellä mitä ei ole kauppakirjassa speksattu.
Joo, melko halpaahan tää rakentajan elämä aina on. Neliöhinta meillä luokkaa 3700 Eur. Espoossa Kehä I sisällä valoisa etelä/länsi rinnetontti, erittäin suositulla alueella, jonne arkkitehdin tontille piirtämä loft-henkinen kivitalo. Varustetaso jopa omaan makuun turhan hyvä eliPoggenpohl+Miele keittiöt, Laattapisteen kamoilla märkätilat/WC:t/laattalattiat jne. Mut ei valiteta varusteista kun tuo oli noiden kämpiien perusvarustetaso. LVI:nä Maalämpö/kylmä+LTO vesikiertoisella latilämmityksellä.Vilho Kanuuna sanoi:Muutenkin rakentamisessa "artisti" maksaa aina tavalla tai toisella tämäntyyppisistä aisioista. Mitäs tulee Vässy neliölle hintaa?
Me katellaan tätä enemmänkin siten, että nimenomaan ostetaan valmis uusi johon saadaan aika helvetisti vaikuttaa itse. Kyllähän se grynderi tuosta voittonsa haluaa ja se sille suotakoon kunhan tekee mitä lupaa ja mun ei tartte olla raksalla vammaisen selkäni kanssa otsakyrpää kasvattamassa.