Kuinka monta salikertaa viikossa? Mitä ohjelmia olet ennen käyttänyt?
Tohon aika vaikea vastata.
Keho on tottunut puurtaaman nyt 4 krt viikossa, 2 jakosella. Mutta mietin, onko liian raskas ohjelma dieetillä vai ei.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinka monta salikertaa viikossa? Mitä ohjelmia olet ennen käyttänyt?
Tohon aika vaikea vastata.
Mistä saattas johtua mun univaikeudet jota nyt on jonkin aikaa jatkunut, menen yleesä nukkumaan viikolla 22 ja olen joka kerta hereillä vielä 23.30-0.00 aikoihin (monesti mennyt jopa kahteen ennen kuin uni tulee), härätys aamuisin 07.10 ja ammattikoulua käyn ja 4 kertaa viikos salilla niin kyllä luulisi, että uni tulisi illalla hyvin muttakun ei -.- Aamuisin ei todellakaan olo ole levänneen oloinen ja herään monesti ihan ilman mitään syytä aamuyöstä eli uni on jotenkin "kevyttä". ZMA:ta otan 30min ennen nukkumaanmenoa. Alkaa vituttaan tämä homma
Mistä saattas johtua mun univaikeudet jota nyt on jonkin aikaa jatkunut, menen yleesä nukkumaan viikolla 22 ja olen joka kerta hereillä vielä 23.30-0.00 aikoihin (monesti mennyt jopa kahteen ennen kuin uni tulee), härätys aamuisin 07.10 ja ammattikoulua käyn ja 4 kertaa viikos salilla niin kyllä luulisi, että uni tulisi illalla hyvin muttakun ei -.- Aamuisin ei todellakaan olo ole levänneen oloinen ja herään monesti ihan ilman mitään syytä aamuyöstä eli uni on jotenkin "kevyttä". ZMA:ta otan 30min ennen nukkumaanmenoa. Alkaa vituttaan tämä homma
Ettet vaan yritä väkisin nukkua enemmän ku mikä luonnollinen rytmi sulle olisi?
Keho on tottunut puurtaaman nyt 4 krt viikossa, 2 jakosella. Mutta mietin, onko liian raskas ohjelma dieetillä vai ei.
Väsymys voi johtua ihan siitäkin, että heräät usein unisyklin syvässä vaiheessa. Oletko koskaan huomannut sitä, että herätessäsi 5h unien jälkeen ei väsytä, mutta unia siitä jatkaessa 8h kohdalla on järkyttävän väsynyt olo. Liikaa nukkuminen on myös huono juttu, koska varastoon ei voi nukkua ja pitkää univelkaa ei kuitata yhdessä yössä. Tosin yhden yön valvominen ei välttämättä aiheuta suurempaa univelkaa, jos seuraavana yönä nukkuu pidemmät unet olettaen, ettei univelkaa ole ennestään.
Jos harrastat baarikulttuuria, niin silloin menee rytmit väkisin sekasin. Uni alkoholin alaisena ei ole tehokasta, vaan uni on huonolaatusta.
Myös illalla tietokoneen ääressä ja varsinkin kirkkaassa valaistuksessa oleminen haittaa unen tuloa. Omakohtaisia kokemuksia baarikulttuurin haitoista sekä tietokoneella olemisesta ennen nukkumista. Vinkkinä, kannattaa pyhittää vaikka viimeinen 10min illasta lukemiseen. Mulla se tehoaa siihen, että rupeaa väsyttämään. Ei kannata myöskään syödä hirveesti ennen sänkyyn menemistä, mutta sen varmaankin tiedät.

Jos sitä alkaisi dieettaamaan, mikä olisi hyvä syke tuohon hölkkäykseen?. Ja mitäs tuosta aamuaerobisesta, jos sillon lähtis tyhjällämahalla lenkkeileen, niin syökö se pahemmin loputkin lihat?
Aamuaerobisesta sen verran, että monethan nimenomaan suosittelevat juoksemaan tyhjällä mahalla, koska tällöin kroppa käyttää rasvaa tehokkaammin tuottamaan energiaa, kun sitä ei muualta tule. Muistaakseni noin.
Nyt nousee penkistä 85 kg, niin nostampa 3 kuukauden päästä 110 kg ilman mitään että katsoisin joka kerta mitä laitan suuhun, ilman mitään aerobisia, ilman mitään proteeiini mömmöjä ja muita turhia asioita.
Varmasti tuo penkin nosto onnistuu noinkin jos sen tekemiseen vain riittää intoa, mutta kerropa paljonko kyykkäät ja mavetat sitten muutaman kuukauden päästä tuolleen fiilispohjalta säätämällä?
Mulla oli tossa pointtina vaan se että eikö lihaskuntoa(maksimia että kestävyyttä) voi nostaa huomattavasti ilman mitään ihmeellisimpiä ruokavalioita ja vielä erikoisempia treeniohjelmia.
Olen käynyt nyt muutaman kerran salilla ilman minkaalaista ohjelmaa. Tätä foorumia kun lukee niin saa kuvan että kuntosali treenaminen on jotain raketti-tiedettä ja kaikki pittää olla viimesen päälle.:dance2: Eikö ne lihakset kasva parhaiten kun menee salille ja treenaa joka laitteella muutaman sarjan sillain että lihaksissa tuntuu ja hiki irtoaa?Nyt nousee penkistä 85 kg, niin nostampa 3 kuukauden päästä 110 kg ilman mitään että katsoisin joka kerta mitä laitan suuhun, ilman mitään aerobisia, ilman mitään proteeiini mömmöjä ja muita turhia asioita.
![]()
Mikä nyt on siihe räjähtävän voiman treenaamisee on se ''oikea/paras'' toistomäärä? Oon käyttäny söörtsiä, olen käyttänyt googlea, olen jopa kahtonu jostai kirjoista, mutta jokapaikasta tuntuu tulevan eri vastaus; 2-4 , 5-8 ja kerran jopa tuli 10-12 ?!?! :wtf: (tosin sen tiedän ainakin vääräksi!!!)
Ja sama nopeusvoimassa, mikä siihen on se ''oikea/paras'' toistomäärä? Entä miten näitä pitäisi jaksottaa, eli siis että kuinka monta viikkoa kerralla räjähtävää entä kui monta viikkoa nopeusvoimaa?
Kiitän jo etukäteen!
E: ainiijoo ja vielä se, että riittääkö hauiksille ja ojentajille 2 liikettä, joissa 3 sarjaa, vaikka tekee nuo lihasryhmät vain kerran viikossa?![]()
Eli: Varmaan kehityt jonkin aikaa noin, mutta väistämättä jossain vaiheessa tulee se hetki kun joudut jopa miettimään mitä teet. Ja kyllä se kehitys olisi ihan alusta asti parempaa, jos siinä tekemisessä olisi tolkku mukana.