Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko Hämeenlinnan sokos hotellin lähellä parkkihallia? Parkkitalo ei kelpaa vaan halli, missä olis vähä lämpimämpää kuin ulkona..

Todella tyhmä kysymys, mutta onko Pakkotoistolla joku kauppa vai ei? :rolleyes:
Ainakin lukemissani ketjuissa se ilmestyy välillä silmille, mutta mistään en tälläistä kauppaa löydä. :D

Mites tota kun lähden jenkkeihin ja puhelimella haluaisin käyttää nettiä. 3G:n kautta netinkäyttö tulee saatanan kalliiksi käsittääkseni, mutta wlanin käyttö on ihan normaalisti ilmaista varmaankin? Eli kannattaa puhelimesta kytkeä päälle vaan wlanin käyttö mahdollisuus? Olenko jäljillä?

Mites tota kun lähden jenkkeihin ja puhelimella haluaisin käyttää nettiä. 3G:n kautta netinkäyttö tulee saatanan kalliiksi käsittääkseni, mutta wlanin käyttö on ihan normaalisti ilmaista varmaankin? Eli kannattaa puhelimesta kytkeä päälle vaan wlanin käyttö mahdollisuus? Olenko jäljillä?

Kyllähän sen ilmaista pitäis olla, kun wlania käyttäessähän se ei ole se sun "oma" netti mitä käytät. Eli kannattaa puhelimesta kytkeä päälle vaan wlanin käyttö mahdollisuus.

Mäkin oon miettiny tätä, kun mulla on puhelimessa sonera pikkunetti sopimus (maksaa jonkun reilun 3e/kk), niin jos käytän sitä ns. espanjassa niin meneekö se tohon kolmen euron hintaan. -> Eli maksaako puhelimen netin käyttö enemmän ulkomailla käytettäessä kuin suomessa?

Mäkin oon miettiny tätä, kun mulla on puhelimessa sonera pikkunetti sopimus (maksaa jonkun reilun 3e/kk), niin jos käytän sitä ns. espanjassa niin meneekö se tohon kolmen euron hintaan. -> Eli maksaako puhelimen netin käyttö enemmän ulkomailla käytettäessä kuin suomessa?

Maksaa. Menee kyseisen maan roaming-sopimusten mukaan. EU:n sisällähän noissa on joku hintakatto.

Maksaa. Menee kyseisen maan roaming-sopimusten mukaan. EU:n sisällähän noissa on joku hintakatto.

Varokaa todellakin tuota 3g verkon käyttöä ulkomailla. Monille on tullut tuhansien laskuja jälkeenpäin eikä selitykseksi ole kelvannut tietämättömyys ;)

Varokaa todellakin tuota 3g verkon käyttöä ulkomailla. Monille on tullut tuhansien laskuja jälkeenpäin eikä selitykseksi ole kelvannut tietämättömyys ;)

joo, ei ole kovin suositeltavaa missään Boliviassa vetää Soneran mokkulalla pitkin redtuben ihmeellistä maailmaa. Saattaa tulla hyvin äkkiä kalliiksi.

Jos nyt kännykällä menee ihan löytyneen wlan-yhteyden kautta nettiin, onko tässä joku riski, että se pomppaisikin jotenkin käyttämään tota 3G:tä lennosta?

Jos nyt kännykällä menee ihan löytyneen wlan-yhteyden kautta nettiin, onko tässä joku riski, että se pomppaisikin jotenkin käyttämään tota 3G:tä lennosta?

Ei pitäisi olla, mutta toki saattaa riippua puhelimesta. Jos se kuitenkin alkaa käyttämään 3G:tä, niin eikö sun pitäisi huomata se siitä 'yhteysmerkinnästä' niin voit lopetta yhteyden käytön tai estää kokonaan 3G:n.

Kyllähän sen ilmaista pitäis olla, kun wlania käyttäessähän se ei ole se sun "oma" netti mitä käytät. Eli kannattaa puhelimesta kytkeä päälle vaan wlanin käyttö mahdollisuus.

Maksaa enemmän. Mulla on Saunalahden nettipaketti kännykälle ja Tsekissä ollessa tuli viesti, jossa sitten höpsittiin jostain lakisääteisestä rajasta (oliko joku 60e?) ja siitä että kun raja tulee täyteen niin saat huomautusviestin.

Pitääkö Riitan Herkku metripitsa sulattaa, ennen kuin laittaa sen uuniin?

Sain juuri postitse jäsenkortin kohonkin helvetin a-clubiin. Koska esitteessä puhutaan hotelleista niin uskoisin tuon liittyvän viimeisimpään ulkomaanmatkaani. Sattuuko kukaan tietämään, lonkalta, että onko tuo kusetusta vai ei?

Mulla olisi tähän liittyen kysymys.

Mun puhelin nimittäin tekee silleen hassusti että kun kirjaudun koulun wlaniin ja menen pois siltä sivulta (valitsen kuitenkin "jatka yhteyttä", eli yhteys pysyy päällä) ja sit menen browseriin, se laittaa automaattisesti ton 3G-yhteyden päälle :confused: Mulla on siinä siis saman aikaa molemmat päällä. Tai näin ainakin luulen, koska yläpalkissa näkyy sekä G että wlanin merkki. Miten saan sen niin, että se käyttäisi ensisijaisesti wlania ja ennen kaikkea ettei se laittaisi 3G:tä ikinä päälle ilman erillistä lupaa?

Puhelin on Nokian C3.

Pitääkö Riitan Herkku metripitsa sulattaa, ennen kuin laittaa sen uuniin?

Miksi pitäisi? Eihän sitä pakasteena myydä (ainakaan mun lähikaupassa). Vai sulatatko sä esim. muut valmisruoat, joita myydään kylmäaltaissa (ei pakaste-). Samassa missä esim. maksalaatikot.

Mulla olisi tähän liittyen kysymys.

Mun puhelin nimittäin tekee silleen hassusti että kun kirjaudun koulun wlaniin ja menen pois siltä sivulta (valitsen kuitenkin "jatka yhteyttä", eli yhteys pysyy päällä) ja sit menen browseriin, se laittaa automaattisesti ton 3G-yhteyden päälle :confused: Mulla on siinä siis saman aikaa molemmat päällä. Tai näin ainakin luulen, koska yläpalkissa näkyy sekä G että wlanin merkki. Miten saan sen niin, että se käyttäisi ensisijaisesti wlania ja ennen kaikkea ettei se laittaisi 3G:tä ikinä päälle ilman erillistä lupaa?

Puhelin on Nokian C3.

Eikös sen 3geen pidäkkin olla päällä muutenhan sulle ei voi soittaa ku sä surffailet netissä?

Back
Ylös Bottom