^ vastausta kaivataaan. Eikö kukaan osaa sanoa mitään? :(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä nopealla netistä etsimisellä löysin niin, ei se mitään hirveän terveellistä oo eli ite mieluummin ottaisin reenipäivinä vain. Jostakin löysin tämän: "D-vitamiini: säännöllinen, yli 50 mikrogrammaa/pvä -annostus aiheuttaa kalsiumin kertymistä pehmytkudoksiin. D-vitamiinimyrkytyksessä munuaisten toiminta heikentyy, vaarana jopa kuolema.". Mutta toi myrkytys siis tulee vasta kun mennään yli milligramman annoksiin vuorokaudessa. En kyllä oo edes varma että onko tossakaan jutussa mitään tieteellistä perää... Kokeneemmat korjatkoon jos olin väärässä.^ vastausta kaivataaan. Eikö kukaan osaa sanoa mitään? :(
Iltalehden sivuilta lainattua:1. voinko ottaa D3 vitamiinia (5000 IU, 125µg) päivittäin? vai kannattaisko ottaa reenipäivinä ma,ke,pe? Mitä vaikutuksia on ns. D-vitamiinin "yliannostuksella?"
Lapset ja nuoret tarvitsevat D-vitamiinipillereitä ympäri vuoden aina 18-vuotiaaksi asti. Uudessa, aiempaa selkeämmässä suosituksessa vuorokausiannokseksi ohjeistetaan kaikille alle kaksivuotiaille 10 mikrogrammaa ja vanhemmille 7,5 mikrogrammaa.
Liiallinen D-vitamiini voi aiheuttaa esimerkiksi munuaiskiviä ja syöpää. Syöpävaara kasvaa vasta 80-100 mikrogramman ylittyessä, sanoo THL:n pääjohtaja Pekka Puska.

Iltaa!
Olen 17v. miehenalku, 68 kg/179 cm. Vedin dieettiä noin 1,5kk ja syksy meni muutenkin enemmän juoksua kuin punttisalia treenatessa. Rasvat sain 7% dieetin lopuksi, joka tuntui ihan mukavalta. Vatsapalatkin erottui ihan mukavasti, toki paremminkin olisi voinut erottua sillä sitä pihviä ei oikein vatsalihaksissa vielä ole. Vuosi sitten tammikuussa aloin käymään punttisalilla ja kyllähän siinä aikaa meni että oppi tekniikat ym. Treenattua tuli alussa miinuskaloreilla ja läskiä lähti mukavasti, mutta kyllä sitä lihastakin silti tuli. Olin nuorempana aika pallero, joten olen erittäin ylpeä siitä että olen saanut rasvat alas ja lihastakin vähäsen. Vuoden aikana on tullut tiputettua salitreenin alottamisen jälkeen 12 kiloa painoa ja tuloksia on myös nostettu sekä lihastakin vähän saanut. Myös cooperissa meni syksyllä se 3300m kovan juoksutreenin ansiosta, kun olin ulkomailla vaihdossa ja kuuluin juoksujoukkueeseen.
Nyt ajattelin, että olisi aikaa jättää juoksut hieman vähemmälle ja ruveta kasvattamaan lihasta. Ohjelmana aloin käyttämään perus 2-jakoista ja ajattelin treenata 4-5 kertaa viikossa, jos vain palautuminen sujuu. Olen tottunut treenamaan aika kovaa ja treenit ehkä venyvät turhin pitkiksikin. Palautuminen ei kuitenkaan vielä ole ollut ongelmana.
Dieetillä ollessani söin sen 1500-1700 kaloria päivässä ja siihen päälle tuli vedettyä 2-3 krt viikossa 10 km juoksulenkki ja punttia 3 krt viikossa. Monet sanoisivat heti, että kaloreita oli aivan liian vähän ja ehkä olikin. Mutta mun kroppaa ei vain ole siunattu sellasella aineenvaihdunnalla, että voisi syödä 2500 kcal ja silti läskit lähtisi.
Nyt kun tulin takaisin niin eka viikonloppu tuli sikailtua ihan kunnolla ja otettua kuppia ja heti huomaa että alavatsassa on vähän jo vararengasta ja muutenkaan ei ole enää sellanen "kiree" olo mitä dieetillä. Onko mahdollista että viikonlopussa tota fläsää kertyä jo tohon malliin? Vai johtuuko se siitä, kun on ollut dieetillä ja kroppa sai yhtäkkiä tota energiaa niin paljon, niin se varastoi sitä aluksi, ja nesteetkin ehkä palautuu? Alkaa vaan vituttamaan, jos nyt kun alotan massakauden niin läskiä kertyy tolla vauhdilla sinne vatsaan, mistä sitä on koko viime vuosi polteltu. Ne olemattomat vatsalihaksetkaan ei tunnu enää oikein erottuvan. Voisiko kroppa tästä pikku hiljaa alkaa muotoutua parempaan suuntaan, kun maltillisilla plussakaloreilla treenaa kovaa? Kai se on kuitenkin hyväksyttävä että sitä läskiä vähäsen kertyy. Ottaa vaan päähän kun on niin löysän tuntunen olo.
Onko ketään joilla olisi samankaltasia kokemuksia? Ehdotuksia ja neuvoja otetaan vastaan! Olisiko painoa hyvä nostaa noin 0,5 kg/viikko -vauhtia? Ehkä sitä läskiä kertyy vähemmän kun kroppa tottuu näihin plussakaloreihin.
Dieetillä tuli laskettua kalorit joka päivä päässä, ja siitä tuli vähän pakkomielle jo enkä haluaisi nyt massakaudella niin laskea niitä. Syön kuitenkin edelleen täysjyvätuotteita enkä vaaleata riisiä/pastaa. Myös proteiinia tulee varmaan se 2,5g/painokilo.
ettei olis vaa morkkis viikonlopusta, ei yhes viikonlopus kauheesti saa fläsää kerättyy. nestepöhö päällä todennäkösesti, nii saattaa turvottaa

Missä kohtaa kehitystä tulisi alkaa käyttää vyötä?