Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

Työnkuvaan nähden paskoja palkkoja löytyy vähän joka suunnalta...

Ei voida ihan matalapalkkaisuudessa puhua jos vuosiansiot menee päälle 35 kiloeuron!

Löytyy paskoja palkkoja joo, en mä sitä sanokaan. Mutta silti, omasta mielestä ei ensinnäkään mieltä ylentävä rahamäärä työn vastuullisuuteen nähden! Lisäksi ollaan alati väkivallanuhan kohteena, puhumattakaan kuinka fyysisesti raskasta ja ergonomisesti kuormittavaa 200-kiloisten ruhojen siirtely on. En olekaan puhunut matalapalkkaisuudesta, vaan siitä, ettei nykyinen palkkani vastaa lähellekään työnkuvan edellyttämää korvausta.

Palkka voi joissain tilanteissa olla kokonaisuutena tarkasteltuna osinkoa edullisempaa. Tuossa on joku vanha laskelma, jossa 40k tulee halvemmaksi ottaa ulos firmasta pääosin palkkana. Eli osingon nostaminen ei aina ole se halvin tapa.

http://www.taloushallintoliitto.fi/@Bin/10136/Palkka+voi+ola+osinkoa+edullisempaa.pdf

En tainnut osinkojen nostamisesta mitään mainitakkaan. Jos puhutaan yrittäjän näkökulmasta ja yrittäjällä on vähääkään pelisilmää, firmasta ei monessakaan tilanteessa kannata nostaa kuin sellainen määrä palkkaa jolla tulee toimeen, koska tuon pääoman saa poikimaan jo aika nopealla aikavälillä aivan eri lukemiin / firman uudelleen tuottavaksi omaisuudeksi ja sitä kautta nettovarallisuudeksi. Firman tuottavuus paranee pitkällä aikavälillä jopa moninkertaiseksi, verovapaiden osinkojen määrä kasvaa vuosivuodelta ja kaikki tulot eivät tällöin mene suoraan kädestä suuhun elämiseen ja siihen, että joutuisi nostamaan palkkaa helvetillisen raskaalla verotuksella.

Noin 550e-600ekk, enkä aio enempää tienatakaan ennenkuin Suomessa on asiat paremmin ja paremmat päättäjät.

Just. Onnea vain odotukseen. Nuorilta unohtuu usein se vanhan kansan sanalasku: jokainen on oman onnensa seppä. Ei voi odotella parempia ja parempia asioita tai olotiloja. Jokainen raivaa oman polkunsa, kukaan ei koskaan tuo mitään kultatarjottimella. Tuo "palkkasi" ei taida olla palkkaa, vaan jotain tukia. Muutenkin kaikki opiskelijat ja intissä olijat ym voisivat jättää vastaamatta tähän threadiin. Ei tuo mitään lisäarvoa, jos 10 ilmoittaa peräjälkeen saavansa about saman summan opintotukea tai intissä euron päivässä.

Ja takaisin aiheeseen: palkka nousi. Tämän vuoden brutto tulee olemaan noin 61-62k€

Luulen, että SirMax tekee pari iltaa ovella viikossa..sen takia ei tienaa tuon enempää..vai olenko pahasti väärässä

Ensinnäkin Andy kuka tässä se on nuori? Ja noista tuista sen verran että en ota koskaan mitään tukia valtiolta tai mitään korvauksia, en ole riippuvainen valtiosta koska elän omaa elämää ja valtio ei kuulu siihen. Ton verran laskutan omalla firmallani, alv nolla ja ei tarvii maksaa eläkkeitä. En oo ovella enää töissä, ei oo korttia tällä hetkellä ja näillä näkymin en enää yritä edes hakea uudestaan. En näe tällä hetkellä mitään järkeä laskuttaa enempää tai tehdä enempää töitä. Eli Andy tienaat noin kuuskymppiä vuodessa miinus mamu ja korruptioverot eli jotain 40% pois tosta eli noin 35te jää käteen, tollako summalla luot tulevaisuuden nykyajan Suomessa?

SirMax: Kertoisitko mihin toi 600/kk riittää sinulle? Ikää on yli 30? Onko kämppä maksettu?
Tietty, jos 600eurolla elää, niin vapaa-aikaahan tuossa jää huikeasti. Mitään isompaa ei kyllä saa ostettua, mutta eipä tavarat kaikkia onnellisiksi tee..

Ilmainen asuminen, vuokralaiset maksaa. Noista tavaroista ja muusta krääsästä, muutossa hajossa kallis kotiteatteri ja sit kesällä hajos uusi gps jotenkin ihmeellisesti hanskalokerossa ni päätin perkele et en osta enää mitään turhaa krääsää, kuitti oli hävinnyt tosta kotiteatterista ja gps härveli olis pitänyt lähettää dhl kautta saksaan ja venata kädet ristissä monta viikkoa ni päätin et kaikki turhat krääsät saa perkele jäädä. Eli toi summa jää siis kokonaan elämiseen, ihan hyvin tulee toimeen, kunhan ei ole huume,huorat,alkoholi,uhkapeli,tupakkariippuvuutta.

Löytyy paskoja palkkoja joo, en mä sitä sanokaan. Mutta silti, omasta mielestä ei ensinnäkään mieltä ylentävä rahamäärä työn vastuullisuuteen nähden! Lisäksi ollaan alati väkivallanuhan kohteena, puhumattakaan kuinka fyysisesti raskasta ja ergonomisesti kuormittavaa 200-kiloisten ruhojen siirtely on. En olekaan puhunut matalapalkkaisuudesta, vaan siitä, ettei nykyinen palkkani vastaa lähellekään työnkuvan edellyttämää korvausta.
Se on kyllä jännää, että väkivallan uhkaa ei oikeastaan misään duunissa juurikaan kompensoida. Mutta jos toi 35k tuntuu väkivallan uhan kohteena olemisesta ja ruhojen siirtelystä liian pieneltä (mitä se voi hyvin ollakin), miltäs kuulostaa vartiointialan palkkaus? Palkkaluokka III, ilman ikälisiä 10,15e/h. Kolmostason palkalla duunia painavat mm. metrovartijat ja kauppakeskusjärkkärit. Että kyllä huonomminkin vois mennä:rolleyes:

Ensinnäkin Andy kuka tässä se on nuori? Ja noista tuista sen verran että en ota koskaan mitään tukia valtiolta tai mitään korvauksia, en ole riippuvainen valtiosta koska elän omaa elämää ja valtio ei kuulu siihen. Ton verran laskutan omalla firmallani, alv nolla ja ei tarvii maksaa eläkkeitä. En oo ovella enää töissä, ei oo korttia tällä hetkellä ja näillä näkymin en enää yritä edes hakea uudestaan. En näe tällä hetkellä mitään järkeä laskuttaa enempää tai tehdä enempää töitä. Eli Andy tienaat noin kuuskymppiä vuodessa miinus mamu ja korruptioverot eli jotain 40% pois tosta eli noin 35te jää käteen, tollako summalla luot tulevaisuuden nykyajan Suomessa?

Minä olen nuori, ainakin omasta mielestäni. Viittasin omaan sukupolveeni. Ehkä sinäkin olet about samoilla vuosikymmenillä? Tai ehkä et, se on toissijaista.
Tuosta brutosta jää nettona noin 39ke vuodessa. En mä mitään suurempaa tulevaisuutta olekaan rakentamassa. Mulle riittää, kun saan perheen elätettyä, asunnon maksettua eikä tarvi niin hirveän tarkkaan laskeskella, että mihin sitä rahaa voi käyttää. Niin, ja myönnetään, kivahan se olisi jos sitten joskus edes jonkinlaisen eläkkeen saisi.... eipä minun sukupolvi taida sellaiselle koskaan tosin päästäkään. Sorvin ääreen kuollaan kaikki.

Ps. hankintoja en juurikaan tee, rahat menee elämiseen, sukanvarteen ja satunnaisiin sijoituksiin. Mua ei ole koskaan kiinnostanut tekniset ym härpäkkeet, en elä tavarataivaassa. Ja samoilla barrikaadeilla ollaan, ei muakaan kiinnostaisi maksaa mamujen kuluja veroillani. Meidän ero on vain se, että minä ilmiselvästi maksan niitä, sinä vähemmän nykyään kaiketi.

ihan hyvin tulee toimeen, kunhan ei ole huume,huorat,alkoholi,uhkapeli,tupakkariippuvuutta.

Asiaa. Lisätään vielä että kunhan ei ole perhettä, ei kalliita harrastuksia eikä tarvetta pönkittää itsetuntoa omaisuudella.

Pistetään nyt tännekin jotain.. -09 lopus valmistuin koulusta (AMKinsinööri), viime vuonna tuli 40k, ei ylitöitä, perus 150h/kk. Kiltisti maksoin verot. Tänä vuonna tulee ~80k, pitää sisällään kotimaan komennushommia, eli ei verottaja niin kauheesti vie. Just tuli ikää 25 täytee, ihan tyytyväinen olen tuloihin. Kun komennukset loppuu niin ajattelun lukea työn ohessa DI:ksi, eiköhän se ura joskus urkene.

Yksi syy minkätakia rupesin tekee noin "vähän" töitä että ei saa rahalle vastinetta, tosi paskaa palvelua sairalaassa tai terveyskeskuksessa ja muutenkin kaikki on suomessa vaikeata, oon ajattelut tossa 5-7v päästä muuttaa pois Suomesta. Olen Andyn kanssa samoilla linjoilla että eläkettä ei tule kukaan enää 80luvulla syntynyt näkemään, niin en näe järkeä edes kartuttaa sitä vaan itse yritän luoda eläkkeeni kiinteistöalalla.

Yksi syy minkätakia rupesin tekee noin "vähän" töitä että ei saa rahalle vastinetta, tosi paskaa palvelua sairalaassa tai terveyskeskuksessa ja muutenkin kaikki on suomessa vaikeata, oon ajattelut tossa 5-7v päästä muuttaa pois Suomesta. Olen Andyn kanssa samoilla linjoilla että eläkettä ei tule kukaan enää 80luvulla syntynyt näkemään, niin en näe järkeä edes kartuttaa sitä vaan itse yritän luoda eläkkeeni kiinteistöalalla.

Kerros nyt noita "parempia" paikkoja mihinkä kannattaa muuttaa:jahas:
Mulle ei nyt tuu mieleen kuin Monaco, mutta ei taida ihan mun tuloilla sinne päästä:D
Turhaa poraamista vaan, että "muualla" on paremmin;)

No kato Ripee jotkuut meistä on matkustellut ja asunut muissa maissa ja jotkuut meistä vielä omaa sellaiset kuin AIVOT ja osaa ajatella itsenäisesti. Esim itselleni ihmisoikeudet ja sananvapaus ja yrittäminen on helvetin tärkeitä asioita, en tykkää että valtio kontrolloi jokaista vitun asiaa. Sää on kanssa mistä tykkään, ei tarvitse olla joku päivä plus 30c, mutta tämä neljä vuodenaikaa on minulle liikaa. Suomessa on "rehellinen" yrittäminen tehty ihan mahdottomaksi, siis oikeesti vaikeata. Moni haukkuu Jenkkilää mutta kyllä siellä on moni asia hyvin kunhan on koulutus tai vähän rahaa taskussa, mutta maa mihin on suunnitellut muuttavani on Kanada tai Jenkkilä, Australia on liian kaukana.

Palkka asiaan ei suoraan liity mutta verotukseen ja suomeen kylläkin.

Itseäni vituttaa ainakin ankarasti kun olen viime aikoina miettinyt miten omaisuutta sitten siirtelisi jälkipolvelle. Perintöverotkin on aivan järjettömiä, jostain 100t eurostakin jo kilahtaa valtion kassaan jotain 10t euroa. Niin niin eihän se paljoa ole mutta perkeles 10 tonni, ei mistään. Rahaahan saa siirreltyä, mutta esim asunnot on semmosta sotkua järjestää jälkipolville. Ei ole asunut 2 vuotta, asuntojen arvot on ihan tähtitieteellisiä nykyään vrt 15v sitten. ja niin edelleen. Jostain 150t euron kämpästä jälkipolvet maksaa ensin jotain 15t veroja, sitten jos myyvät sen eivätkä ole asuneet 2 vuotta kämpässä mätkäistään myyntivero joka on ihan järjetön kun katsoo että esim 15v sitten ostettu kämppä on tuskin 350t markan arvoinen ja nykyään 150t euroa. Toki kaikkeen voi ja pitää varautua hyvissä ajoin.

Ens viikolla pitäs pankkiin mennä tekemään papruja että jos vaikka kolautan pääni ja olen vihannes seuraavat 25 vuotta niin edes vaimo ja lapset voivat myydä kämpät ja pääsevät käsiksi rahoihini ilman että valtion pellehermannit istuu päättämässä yhtään mitään niiden puolesta.

EDIT: Tähän sopis lauri tähkän tai mikä liekin biisi vittu kun vituttaa. EDIT part 2: ismo alanko se oli.

Pistetään nyt tännekin jotain.. -09 lopus valmistuin koulusta (AMKinsinööri), viime vuonna tuli 40k, ei ylitöitä, perus 150h/kk. Kiltisti maksoin verot. Tänä vuonna tulee ~80k, pitää sisällään kotimaan komennushommia, eli ei verottaja niin kauheesti vie. Just tuli ikää 25 täytee, ihan tyytyväinen olen tuloihin. Kun komennukset loppuu niin ajattelun lukea työn ohessa DI:ksi, eiköhän se ura joskus urkene.

Minkä alan inssi, jos saa udella?

Back
Ylös Bottom