Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

Bruttona reilu 3400e/kk, IT-asiantuntija.

Minkäslaisia hommia teet tarkemmin? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.

e. Hallinnollisia, ylläpito (palvelin, verkko), väännätkö koodia?

Hallinnollisia, tykkään ku hullu puurosta. :)

Hyvä juttu, vai oliko tämä sarkasmia. :)

Itse aikasemmin olin hallinnollisissa hommissa, organisaatiomalli oli sellainen että kaikki ulkoistettiin ja pieni tietohallinto sitten puuhasteli prosesseja ja kehitti palveluita.

Työ oli todella stressaavaa, paljon vastuuta mutta ei kuitenkaan juuri valtaa vaikuttaa. Yhteistyökumppanit myös ulkoistivat omia palveluitaan jatkuvasti ulospäin aina vaan kauemmaksi ja kokonaisuus oli aika hankala.

Nyt olen sitten ihan ylläpitäjän tehtävissä, sopii meikäläiselle paremmin, ainakin tässä vaiheessa elämää.

Kaikkihan tietty on firmasta ja työympäristöstä kiinni.

Hallinnollisia, tykkään ku hullu puurosta. :)

Itse olen ajautunut ylläpidollisista ja (teknisistä) suunnitteluhommista hallinnollisten suuntaan ja voi prkl kun on ajoittain perseestä. Välillä tekisi mieli heittää rukkaset naulaan ja mennä kokonaan takaisin tekniikan puolelle. Cooperin kuvailema tilanne kuulostaa melko tutulta. Ulkoistetaan ja ulkoistetaan ja ulkostetaan. Sitten kaikki voi vedota siihen, että ei oo meidän vika kun toimittajan. Ja kaikki maksaakin ihan vitusti... Tekisi mieli haukkua läpikotaisin eräs suuri suomalainen it-palvelutalo, mutta en viitsi. Niiden kanssa menee aivan kaikki päin vittua, ei enkä todellakaan liioittele. :itku:

Haa! Pomo soitti ja kertoi että sain lisää liksaa takautuvasti! Ei paljoa mutta kiva uutinen kuitenkin!

Käteen jää n. 2000 e / kk. Peruspalkka ei oo kummonen (brutto 1700 e / kk), mutta onneks lisistä kertyy hyvin, ja ylitöitä saa tehdä niin paljon, kun haluaa :)

arvio n. 47 000 euroa. Saan sentään yli puolet.

Tässä on juuri hyvä esimerkki miten yrittäjän ei kannata nostaa itselleen palkkaa kuin mikä on aivan pakko toimeentulemiseksi.

Käteen jää noin 56k euroa tässä antamassasi esimerkissä ja yritykselle tuon sinun nostamasi 56k euroa on maksanut yli 130k euroa.

130k euroa -> 58k euroa lapaan. Kyllä se vaan jaksaa aina piristää tämä Suomen verotuskäytäntö! :worship:

Tässä on juuri hyvä esimerkki miten yrittäjän ei kannata nostaa itselleen palkkaa kuin mikä on aivan pakko toimeentulemiseksi.

Käteen jää noin 56k euroa tässä antamassasi esimerkissä ja yritykselle tuon sinun nostamasi 56k euroa on maksanut yli 130k euroa.

130k euroa -> 58k euroa lapaan. Kyllä se vaan jaksaa aina piristää tämä Suomen verotuskäytäntö! :worship:

Ei se ihan noin yksinkertainen laskelma ole. Palkan saa vähentää kuluna yms yms...

Ei se ihan noin yksinkertainen laskelma ole. Palkan saa vähentää kuluna yms yms...

Mitäs "yms yms" siihen muuta kuuluu?

Palkan saa vähentää kuluna, kyllä. Firman verotettavasta tuloksesta. Ihan samalla tavalla esim. verottomat kulukorvaukset pienentävät yhtiön tulosta. Miten tuo palkan nostaminen siis muuttuu yhtään houkuttelevammaksi? :rolleyes:

Back
Ylös Bottom