Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Elasto, onko sulla joku tarkempi idis taustalla miksi vinopena tehdään käppäreillä eikä esimerkiksi penkissä tangolla? Olen tämän viikon nyt seurannut tätä ohjelmaa ja käpysköillä vinopenkki ei tunnu luistavan sitten yhtään. Muuten kyllä puras tosi hyvin eritoten alkuviikon treeni.
Vaihtelu virkistää. Ei sitä kaiketi ihan 1½ kuukaudessa vielä tyssää lihojen kehitys, mutta ei kannata kuitenkaan sokeasti aina seurata samaa toistokaavaa.1½kk oon pyrkiny samoihin toistomääriin 5 & 10. Kannattisko nyt molemmis siirtyä ylöspäin tai vaikka 4 & 12?
Tee tuota Elaston tekemää, ekalla sivulla olevaa ohjelmaa. Meikällä toimii kuin junan vessa. Ylävartalo taaseen on melkein aina "hieman jalkoja perässä", eli jos ei ole mistään aivan poskettomasta kontrastista kyse, jatka ylä- ja alakropan treenaamista ihan yhtälailla kuin tähänkin asti.Voisko joku laittaa toimivan 2-jakoisen massanlisäys ohjelman ylävartalolle. Ylävartalo on hieman jalkoja perässä joten yläkroppaa pitäis alkaa kehittämään entistä enemmän...

Tällaisen 2 jakoisen ohjelman olen kehitellyt. Mielipiteitä, ehdotuksia?
1. Rinta, reidet, olkapäät, ojentajat + vatsat
- Penkkipunnerrus tanko x 3
- Vinopenkki kp x 3
- Vipunostot eteen x 3
- Pystypunnerrus x 3
- Ranskalainen punnerrus x 3
- Ojentajat taljassa x 3
- Kyykky x4
+ vatsat 6 sarjaa
2. Selkä, pohkeet, hauikset + vatsat
- Yhden käden soutu kp x 3
- Leuanveto x 3
- Hauiskääntö tangolla x 3
- Alaselkälaite x 3
- Pohkeet x 4
- Ylätalja x 3
+ vatsat 6 sarjaa
Vipunostot eteen aika turha, kun tuolla näyttäis pystypunnerrus olevan. Laita mielummin tavalliset viparit. Niinkuin Munakaskin sanoi niin ylätalja lopussa aika turha, ota vaikka takaolkapäille viparit, kun ei takaolkapäille mitään näytä olevan. Alaselkälaitteen tilalle suorin jaloin maastaveto vielä niin sit rupee kaikki lihakset olee mukana. Muuten ihan hyvän näköstä!
En tosiaan jalkoihin paljon jaksa aikaa käyttää, yläkroppaan painotan.
Mitäs mieltä tälläisestä ylä-/alakroppa jaosta?
MA
Vinopenkki 4x6
Leuat 3x6
Pystypunnerrus 3x6
Kapea kulmasoutu 3x6
Kapea penkki 3x6
Hauiskääntö seisten 3x6
TI
Kyykky voimanostotyyliin 4x6
Julle 3x6
Kiertovatsat 3x6
Pohkeet 4x6-10
Istumaannousut 3x6
TO
Vinopenkki 4x10
Leuat 3x10
Pystysoutu 3x10
Leveä kulmasoutu 3x10
Ranskalainen 3x10
Scott Hauis 3x10
PE
Takakyykky 4x10
SJMV 3x10
Kiertovatsat 3x12
Pohkeet 4xmax (~20, 16, 14, 12)
Jalkojennostot 3xmax
Penkki kulkee hyvin, vinopenkki ei, siksi ainakin aluksi painotusta vinopenkkiin (25 asteen kulma). Tuleekohan takareisille liikaa vs etureidet? Voimanostokyykyn haluaisin pitää ohjelmassa kun olen sen tekniikan juuri jotenkin oppinut. Massaa tarkoitus hakea tällä ohjelmalla.
Treenivuosia takana 3, pääosin massahakuisesti. Aikaisemmin olen treenannut 1- ja 3-jakoisilla, nyt kuitenkin houkuttaisi kokeilla 2-jakoista.
Parannusehdotuksia? Huom, käytössä vain kyykkyhäkki leuanvetotangolla, penkki, vinopenkki, tanko ja siihen painot.
.