Toinen hauis on paljon toista hauista isompi! Mitä tehdä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oddou
  • Aloitettu Aloitettu
Olen huomannut että toinen hauikseni on paljon toista suurempi, 1-2 cm ympärysmitaltaan. Miten saan toisen käden treenattua niin, että toinen käsi saisi kiinni toisen?

Vähän tähän liittyen, niin itellä tuntuu oikea puoli olevan kokonaisuudessaan vasenta perässä... Niin voimallisesti, kuin ulkomuodonkin perusteella. Voisiko jokin lihas olla jumissa ja täten aiheutaisi epätasaisen rasituksen tai jtn?

Ei kukaan oo täydellisen symmetrinen. Sentin heitto hanskassa ei ole kyllä mitenkään erikoinen. Ainahan voi tehdä yhden käden versioita eri liikkeistä, ja tehdä sarjat sen heikomman puolen ehdoilla, jos oikein haluaa alkaa kikkailemaan. IMO kuitenkin tommonen on aika turhaa, jos ei nyt puhuta suorastaan kilpailevasta kehonrakentajasta, jolle pienetkin epäsymmetrisyydet voi olla jopa haitaksi asti.

Joo itsellä aivan sama ongelma. Vasen käsi on melko paljonkin oikeaa pienempi... Musta tuntuu että jos esimerkiksi teen tangolla hauiskääntöö niin oikea hauis ottaa sen väännön mikä siinä tapahtuu ja sitten vasen käsi jää vain entistä enemmän jälkeen. Voisko tässä käydä näinkin? :(

Täällä on kanssa jonkin verran samaa ongelmaa. Puolisen vuotta sitten vasen olkavarsi oli ympärysmitaltaan jopa 1.5-2cm pienempi sekä oikeata vähän heikompi. Apua tähän olen löytänyt siitä että vaihdoin tangolla tehtävän hauiskäännön käsipainoilla vuorotellen tehtävään. Olen aina myös aloittanut sarjan vasemmalla kädellä, silloin molemmille käsille tulee väkisinkin sama määrä toistoja, (koska vasen hyytyy heikompana ensin) eikä käy niin että oikealla kädellä vielä saisin toiston, mutta vasurilla sitten en saisikaan, mikä voisi pitkällä aikavälillä juuri aiheuttaa tätä epätasapainoa. Nyt olen pikkuhiljaa saanut erot pienenemään sekä voimissa ja ympärysmitassa. Tällä hetkellä ympärysmitoissa eroa alle sentti. :thumbs:

Aina tulee se ns. työpuoli olemaan vahvempi ja isompi. Käsi jolla runkkaat, jalka jolla ponnistat. Eroja voi koettaa pienentää juurikin eristämällä.

Aika usein jos tehdään yhden käden liikkeitä niin aina aloitetaan siitä paremmasta kädestä(eli oikeakätiset oikealla ja väsenkätiset vasemmalla). Eli jos että vaihda kättä millä aloitatte harjoittelun niin kokeilkaapa vaihtaa.

^ Itse teen juurikin noin, mutta kyllä se vasen(eli heikompi) puoli on silti aina vähän pienempi. Luultavasti se heikompi puoli ei vaan reagoi treeniin ihan yhtä tehokkaasti kuin vahvempi puoli, eikä tuolle nyt paljoa voi tehdä. Jos ei oo mikään valtava ero isoissa lihasryhmissä, ei varmaan kannata välittää hirveästi. Tekee vaan sen heikomman puolen mukaan, jos siltä tuntuu.

Aina tulee se ns. työpuoli olemaan vahvempi ja isompi. Käsi jolla runkkaat, jalka jolla ponnistat. Eroja voi koettaa pienentää juurikin eristämällä.

Ite olen oikeakätinen, mutta vasen on semmosen sentin suurempi... Eiköhän toi johdu ihan genetiikasta miten noi suhteet menee ja niihin tuskin pystyy kyllä ainakaan lyhyellä aikavälillä mitenkään vaikuttamaan ellet nyt lopeta kokonaan toisen käden käyttöä ja anna toisen kasvaa. Onhan esimerkiks Phil Heathillakin toinen käsi paljon suurempi kuin toinen jolle ei hänkään ole keksinyt selitystä. Geenit siis...

Ite olen oikeakätinen, mutta vasen on semmosen sentin suurempi... Eiköhän toi johdu ihan genetiikasta miten noi suhteet menee ja niihin tuskin pystyy kyllä ainakaan lyhyellä aikavälillä mitenkään vaikuttamaan ellet nyt lopeta kokonaan toisen käden käyttöä ja anna toisen kasvaa. Onhan esimerkiks Phil Heathillakin toinen käsi paljon suurempi kuin toinen jolle ei hänkään ole keksinyt selitystä. Geenit siis...

Mullakin muuten ihan sama juttu ja tuntuu vielä, että vasen on erottuvampikin.

Oikeakätinen kanssa,mutta vasen hauis on isompi ja vahvempi.
Esim kun tekee keskitettyähaukkaria 20kg x8toistoa,niin vasemmalla saa 3toistoa enemmän:(
Pitäisikö jättää sarja ns kesken ja tehdä 8toistoa niinkuin oikealla,vai sitten ottaa vasurilla 22,5kg paino ja yrittää 8toistoa sillä:jahas:

Mä oon yksinkertaisesti tehny niin että treenaan heikompaa kättä vähän enemmän. Vasemmalle kädelle esim. hauiskäännöissä muutama toisto enempi ku oikealle...

Olen miettinyt sitä,että jos se onkin syy että toi käyttökäsi on "ylikunnossa" ja sen takia on jäljessä koolta/voimatasoltaan:jahas:

Jos niitä väkisin haluaa tasottaa, niin melkeempä toiselle kädelle täytyisi sillon tehdä tosi kevyttä treeniä, ettei se saisi kasvuärsykettä. Koska kuka tietää, että onkohan sittenkin se pari toistoa vähemmän toiselle tassulle vaikka parempi treenityyli, kun toiselle kädelle vastaavat tiukemmat sarjat. Ei hanskoille varmasti mitään järkyttävän suuria eroja synny kokoon, jos treeni on kovaa kummallekkin kädelle.

Vaikka hetkeksi käsipaino liikkeet pois ja tilalle tangolla enemmän kääntöjä, tulee ainakin sama määrä rasitusta ja tasaisesti.

E: Esitän mutuspekulaationi siitä, että käyttökädessä on parempi hermotus ja täten mahdollisesti enemmän voimaa pienemmällä lihasmassalla. Toisessa kädessä taas kompensoidaan heikompaa hermotusta suuremmalla lihasmassalla. ps. :D

Ketjun aloittajalle sellainen kysymys, että mistä tiedät että se on hauis joka on isompi? Yhtälailla se voi olla ojentajalihaskin.
Se on kumma, että aina kun kättä mittaillaan niin sanotaan että hauis on näin ja näin suuri vaikka todellisuudessa ojentaja muodostaa suuremman osan sen hansikkaan paksuudesta.
Ja palatakseni asiaan niin yksi tapa on lisätä harjoituskertoja kyseiselle lihakselle (tai kyseisille lihaksille...).

Ketjun aloittajalle sellainen kysymys, että mistä tiedät että se on hauis joka on isompi? Yhtälailla se voi olla ojentajalihaskin.
Se on kumma, että aina kun kättä mittaillaan niin sanotaan että hauis on näin ja näin suuri vaikka todellisuudessa ojentaja muodostaa suuremman osan sen hansikkaan paksuudesta.
Ja palatakseni asiaan niin yksi tapa on lisätä harjoituskertoja kyseiselle lihakselle (tai kyseisille lihaksille...).

Kyllä sen huomaa selvästi, ainakin omissa naruissa. Ero on (ja pysyy?), mutta se tasoittuu kun pala kasvaa. Mitassa on enää joku 1-1,5cm eroa, mutta toisessa kädessä ei ole ojentajaa :D

Mulla onkin hassu juttu. Vasen hauis on pari senttiä ja huomattavasti isompi kuin oikea hauis, mutta oikea hauis on paljon voimakkaampi kuin vasen. Jos saan vasemmalla 8 toistoa, saan oikealla 12, ja silti oikea on pienempi.

Back
Ylös Bottom