Toinen hauis on paljon toista hauista isompi! Mitä tehdä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oddou
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla onkin hassu juttu. Vasen hauis on pari senttiä ja huomattavasti isompi kuin oikea hauis, mutta oikea hauis on paljon voimakkaampi kuin vasen. Jos saan vasemmalla 8 toistoa, saan oikealla 12, ja silti oikea on pienempi.

Mulla on kanssa vasen kyynervarsi 1,5 cm isompi ympärysmitaltaan, mutta molemmat on kyllä yhtä vahvoja (oon oikeakätinen). Oon asiaa miettiny, ja mulla on oikean käden brachioradialis lihas, eli se mikä on ylhäällä komeasti kun tehdään hammerkääntöjä, paljon isompi kuin vasempi. Varmaan se kompensoi... Olisko sulla kans kyynervarressa sitten enemmän massaa oikeassa kädessä? Toinen mikä voi olla on se, että haukan alapuolellahan on brachialislihas, ehkä se on isompi oikeassa tai jotain.

Mulla onkin hassu juttu. Vasen hauis on pari senttiä ja huomattavasti isompi kuin oikea hauis, mutta oikea hauis on paljon voimakkaampi kuin vasen. Jos saan vasemmalla 8 toistoa, saan oikealla 12, ja silti oikea on pienempi.

Sama homma, vasen on isompi ja erottuvampi, mutta heikompi. Siihen saa iskee polte ja hyytyminen paljon aikaisemmin kun oikeaan, jolla tuntuu saavan pumpata hamaan loputtomuuteen asti. Liikeradat on kai vähän erilaiset ja siit johtuu. En kyllä oo keksiny millä tätä koittar korjata kun menee noin tyhmästi päin ristiin, eli jos koitan voimaeroa korjata treenaamalla enemmän vasenta niin kokoero varmasti vaan kasvaa entisestään... :(

Miksi suurin osa täällä ajattelee, että treenaamalla enemmän kehittyisi paremmin?

Käsien kokoeroa saatte tasoitettua, kun teette yhden käden liikkeissä heikomman käden ensin, ja sen jälkeen vahvemmalla tasan yhtä monta toistoa.

Käsien kokoeroa saatte tasoitettua, kun teette yhden käden liikkeissä heikomman käden ensin, ja sen jälkeen vahvemmalla tasan yhtä monta toistoa.

Just näin. Ja toinen juttu, joka on omalla kohdalla auttanut, on se, että esim. tangolla tehtävässä hauiskäännössä "keskittyy" enemmän sen heikomman puolen liikkeeseen ja tuntuman saamiseen. Vahvempi puoli tulee siinä sitten ikään kuin mukana.

Itelläki samaa ongelmaa ja nyt kyllä vähän tasottunu. Itsellä johtui siitä, että esim hauiksille tein paljon tangoilla kääntöjä skotilla ja ilman, ja koska oikea kyynärvarteni on hieman lyhyempi myös kuin vasen, niin tästä johtuen rasitus oli epätasaista ja vasen kasvoi enemmän. Käsipainoja kehiin vaan ja heikomman ehdoilla kuten onkin jo ehdotettu.

Voi myös johtua isompien lihasryhmien epätasapainosta. Itselläni oikea käsi on isompi ja vahvempi kuin vasen, vaikka vasenkätinen olen ja vasen käsi olikin vahvempi saliharrastuksen alkaessa. Ja selkä on jonkun verran toispuoleinen, uskoisin johtuvan aloittelijana tekemistäni virheistä, mm. maastaveto yksipuolisella ristiotteella. Vaikka en kovin montaa kuukautta pystynyt niin treenaamaan, kun veti selän jumiin totaalisesti, niin pysyvät näyttää olevan vaikutukset. Ja näin ollen kun vasen lapa/epäkäs on vahvempi/isompi, joutuu oikeapuoli kompensoimaan voimaeroa sitten käden lihaksilla esim. kulmasoudussa ja leuanvedossa. Näin olen sen ajatellut.

Eihän se kokoero oo välttämättä treenistä kiinni. Sehän voi olla levostakin kiinni; jos olet oikeakätinen, ja teet joka päivä sillä kädellä jotain nostoja ihan arkielämän askareissa, se ei saa tarpeeksi lepoa. Toisin kuin vasen. Se saa säännöllisen treenin ja levon, jolloin se kehittyy paremmin kuin oikea. Oisiko mahdollisesti näin? :wtf:

Suositut

Back
Ylös Bottom