Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Minua on tässä pari vuotta ihmetyttänyt se, kun kämmeneni hikoaa niin jumalattoman herkästi. Esimerkkitapauksena pidän kättä normisti tietokoneeni hiiren päällä ja parin minuutin päästä kämmen on ihan hien peitossa. Onko tähän vaivaan mitään hoitokeinoa?

Mulla ois palvelusaika 270 vrk, mutta nyt jos oisin 180 vrk mies, niin ei ois ku tj 55. Mua on alkanu aamusin ahistamaan aina hirveesti ja limaa on ihan vitusti kurkussa poskionteloissa ym. muissa paikoissa. Oon astmaan taipuvainen, korkeat siitepöly-, koira- ym. allergia-arvot. Mummoni myös kuoli astma kohtaukseen :/. Sain myös viime keväänä pahimpana siitepölyaikana huhtikuun lopun ja toukokuun aikan 2 astmakohtausta, joiden takia jouduin pyörähtämään ensiavussa jotain höyryä hengittelemässä ja siellä lääkäri sano, että vaikuttaa rasitusastmalta, ja ehdotti testeihin ja antoi samalla ventolin inhalaattorin. Myös tossa elo - syykuussa yskin todella paljon öisin ja kävin, jopa siitä veksissä kertomassa, ja lääkäri antoi uuen ventoline inhalaattorin mulle. Sano myös, että jos jatkuu niin ei muuta ku takas vaan. Nyt se on taas alkanu jatkua, että saa henkeä haukkoa aina aamusin ku herää ja ottaa piipusta. Samoin vaikkapa sählyä pelatessa alkaa henkeä ahistamaan. Kuitenkin tuo hengenahistus on vain aamuista eli se lakkaa lähes tulkoon samantien aina aamupalan jälkeen. Onkohan niissä tuvissa jotain hometta tai vastaavaa mikä mulla käy henkeen, koska kotona mulla ei aamuisin ole tota hengenahistusta?

Kysymys kuuluukin siten, että jos nyt lähen asiasta veksiin valittamaan niin antaako lääkäri mulle B:n paperit, ja ehdottaa palvelusajan tiputtamista 180 vrk:n palvelusaikaan eli, että pääsisin mahdollisimman nopeasti pois, vai tuleeko E:n paperit? Vai pitäiskö oottaa vielä vähän aikaa, että aamut vähenis ja lähtis sit valittamaan, niin ois 180 vrk miehillä tj joku 30, niin antas mulle ne B:n paprut ja se laskis myös mulla tj siihen 30, niin vois tippua toi E:n paperien saantimahdollisuus?

Mulla ois palvelusaika 270 vrk, mutta nyt jos oisin 180 vrk mies, niin ei ois ku tj 55. Mua on alkanu aamusin ahistamaan aina hirveesti ja limaa on ihan vitusti kurkussa poskionteloissa ym. muissa paikoissa. Oon astmaan taipuvainen, korkeat siitepöly-, koira- ym. allergia-arvot. Mummoni myös kuoli astma kohtaukseen :/. Sain myös viime keväänä pahimpana siitepölyaikana huhtikuun lopun ja toukokuun aikan 2 astmakohtausta, joiden takia jouduin pyörähtämään ensiavussa jotain höyryä hengittelemässä ja siellä lääkäri sano, että vaikuttaa rasitusastmalta, ja ehdotti testeihin ja antoi samalla ventolin inhalaattorin. Myös tossa elo - syykuussa yskin todella paljon öisin ja kävin, jopa siitä veksissä kertomassa, ja lääkäri antoi uuen ventoline inhalaattorin mulle. Sano myös, että jos jatkuu niin ei muuta ku takas vaan. Nyt se on taas alkanu jatkua, että saa henkeä haukkoa aina aamusin ku herää ja ottaa piipusta. Samoin vaikkapa sählyä pelatessa alkaa henkeä ahistamaan. Kuitenkin tuo hengenahistus on vain aamuista eli se lakkaa lähes tulkoon samantien aina aamupalan jälkeen. Onkohan niissä tuvissa jotain hometta tai vastaavaa mikä mulla käy henkeen, koska kotona mulla ei aamuisin ole tota hengenahistusta?

Kysymys kuuluukin siten, että jos nyt lähen asiasta veksiin valittamaan niin antaako lääkäri mulle B:n paperit, ja ehdottaa palvelusajan tiputtamista 180 vrk:n palvelusaikaan eli, että pääsisin mahdollisimman nopeasti pois, vai tuleeko E:n paperit? Vai pitäiskö oottaa vielä vähän aikaa, että aamut vähenis ja lähtis sit valittamaan, niin ois 180 vrk miehillä tj joku 30, niin antas mulle ne B:n paprut ja se laskis myös mulla tj siihen 30, niin vois tippua toi E:n paperien saantimahdollisuus?

Melkeen kannattas käydä kunnolla astmatesteissä, sieltä nimittäin saat reseptit ihan säännölliseen lääkitykseen, jotka itellä ainaki sai aikaan sen että astma on ns. "menny pois". Ei sillä Ventolinella tee mitään jos sulla on ihan oikeasti astma, se on vaan avaava lääke, joka vaikuttaa vaan sillon, ku tilanne on oikeesti tukala, mutta kunnon astmalääkkeillä niitä tukalia tilanteita ei tule. Eli mee vaan kunnon astmatesteihin.

Eli pitäisi maanantaina ottaa suunta kohti helsinkiä. Taste of chaokseen menossa 2 kaverin kanssa hartwall areenalle. Autolla meinattiin mennä täältä turusta. Miten olis kaikista järkevintä majoittua? Hotelli/motelli/tms. mielellää kävelymatkan päässä hartwall areenasta. Plussaa olisi, jos hotellista voisi käydä tuon huoneen ottamassa ennen keikkaa ja jättää sitten auto sinne pihalle ja kävellä tonne hartwall areenalle. Mihin kannattaisi mennä ja miten noi hotellit ylipäätänsä pelaa? Eli voiko sen huoneen tosiaan varata jo päivällä ja sitten lähtee seuraavana päivänä pois, kun vaan alkoholi on verestä kadonnut.

Mitenöhän saisi tälläiseen vehkeeseen patterit laitettua?
13_HEA001-1.jpg

Eli pitäisi maanantaina ottaa suunta kohti helsinkiä. Taste of chaokseen menossa 2 kaverin kanssa hartwall areenalle. Autolla meinattiin mennä täältä turusta. Miten olis kaikista järkevintä majoittua? Hotelli/motelli/tms. mielellää kävelymatkan päässä hartwall areenasta. Plussaa olisi, jos hotellista voisi käydä tuon huoneen ottamassa ennen keikkaa ja jättää sitten auto sinne pihalle ja kävellä tonne hartwall areenalle. Mihin kannattaisi mennä ja miten noi hotellit ylipäätänsä pelaa? Eli voiko sen huoneen tosiaan varata jo päivällä ja sitten lähtee seuraavana päivänä pois, kun vaan alkoholi on verestä kadonnut.

Hotellivuorokausi alkaa aika yleisesti klo 14.00 ja huone luovutettava lähtöpäivänä aamupäivän aikana.

Hotellivuorokausi alkaa aika yleisesti klo 14.00 ja huone luovutettava lähtöpäivänä aamupäivän aikana.
Noniin, toi kuullostaa ainakin aika hyvältä. Sit jos joku vielä osais kertoa jonkun hotellin tosta hartwall areenan lähistöltä. Onko siinä muuten jotain baareja samoilla nurkilla? Tai pikemminkin jotain yökerhoja, ettei mitään pikkuräkälöitä.

Tilasin nutraplanetista lisäravinteita. Sivusto pyytää seuraavanlaista:All you have to do is look at your credit card statement online and find the word NutraPlanet, there will be a series of numbers beside that word. Simply copy and paste NutraPlanet and those numbers into an email and we will get you verified and your order shipped. Please make sure the transaction has posted to your account. If it is still pending, the numbers we need will not appear. Mutta nordean verkkopankissa ei näy katevarauyksien kohdalla kuin firman nimi ja summa, eli sieltä ei saa näkyviin mitään numerosarjaa. Miten toimia?

ihan kivoja hotelleja, mut ei olla todellakaan maksamassa mitään 150 euroa yhdestä yöstä helsingissä. Mitään kokemuksia noista omenahotelleista? Maksais 60 e yö. Tonne olis vaan reilu 5 kilsaa matkaa, eli se pitäis mennä taksilla.

Ihan siistejä ja hyviä huoneita niissä on ja keskustasta pääsee Hartwall-areenalle helposti junalla.

Ihan siistejä ja hyviä huoneita niissä on ja keskustasta pääsee Hartwall-areenalle helposti junalla.
Joo mulla ei sit ole minkään näköistä tietoa siitä, et miten noi junat oikeen toimii ja missä noi asemat on. Paljonkos tommonen junamatka maksaa sit oikeen? Ja kulkeeko nitä illalla/yöllä?

Paikallisjunissa on sähkömoottori jonka voimin ne liikkuvat kiskoja pitkin. Juna-asemat ovat siinä rautatien varrella.

Eli joo, Pasilan asema on parin sadan metrin päässä Hartwall Areenasta ja noi Omenahotellitkin näyttäisivät olevan ihan kävelymatkan päässä Rautatieasemalta. Eli helposti onnistuu junalla suhaaminen matkojen puolesta. Junamatka maksaa vissiin 2,5 tai 2 euroa, persaukinen matkustaa ton yhden asemanvälin pummillakin.

Pakkotoistolla oli jossain threadissa juttua kehonrakentajista, joita verrattiin syömishäiriöisiin. Mikähän oli tämä termi, millä tätä kehonrakentajia vaivaamaa häiriötä kutsuttiin?

Back
Ylös Bottom