Mulla ois palvelusaika 270 vrk, mutta nyt jos oisin 180 vrk mies, niin ei ois ku tj 55. Mua on alkanu aamusin ahistamaan aina hirveesti ja limaa on ihan vitusti kurkussa poskionteloissa ym. muissa paikoissa. Oon astmaan taipuvainen, korkeat siitepöly-, koira- ym. allergia-arvot. Mummoni myös kuoli astma kohtaukseen :/. Sain myös viime keväänä pahimpana siitepölyaikana huhtikuun lopun ja toukokuun aikan 2 astmakohtausta, joiden takia jouduin pyörähtämään ensiavussa jotain höyryä hengittelemässä ja siellä lääkäri sano, että vaikuttaa rasitusastmalta, ja ehdotti testeihin ja antoi samalla ventolin inhalaattorin. Myös tossa elo - syykuussa yskin todella paljon öisin ja kävin, jopa siitä veksissä kertomassa, ja lääkäri antoi uuen ventoline inhalaattorin mulle. Sano myös, että jos jatkuu niin ei muuta ku takas vaan. Nyt se on taas alkanu jatkua, että saa henkeä haukkoa aina aamusin ku herää ja ottaa piipusta. Samoin vaikkapa sählyä pelatessa alkaa henkeä ahistamaan. Kuitenkin tuo hengenahistus on vain aamuista eli se lakkaa lähes tulkoon samantien aina aamupalan jälkeen. Onkohan niissä tuvissa jotain hometta tai vastaavaa mikä mulla käy henkeen, koska kotona mulla ei aamuisin ole tota hengenahistusta?
Kysymys kuuluukin siten, että jos nyt lähen asiasta veksiin valittamaan niin antaako lääkäri mulle B:n paperit, ja ehdottaa palvelusajan tiputtamista 180 vrk:n palvelusaikaan eli, että pääsisin mahdollisimman nopeasti pois, vai tuleeko E:n paperit? Vai pitäiskö oottaa vielä vähän aikaa, että aamut vähenis ja lähtis sit valittamaan, niin ois 180 vrk miehillä tj joku 30, niin antas mulle ne B:n paprut ja se laskis myös mulla tj siihen 30, niin vois tippua toi E:n paperien saantimahdollisuus?