Äkkiseltään voisin heittää että jos muovit ostaa vaikkapa Agrimarketista, K-raudasta, Rautiasta jne, ovat ne automaattisesti hyväksyttyä kamaa. Varmistua kannattaa kuitenkin, huono myyjä voi myydä vahingossa väärän tuotteenkin.
Sellanen vinkki "tarkan euron" miehille tosta muovin hankkimisesta, että kannattaa kysellä tarjousta esim. Etra Megacentereistä, koska Etra tuo noita itse maahan ja pystyy kyllä myymään ne huomattavasti edullisemmin kuin rautakaupat. Tiedän tämän koska olen ollut joskus ko. firmassa duunissa.
Tiedän yhden tapauksen jossa rakentaja on itse valkannut sitä halvempaa PE-muovia, koska esim. paksuushan siinä on sama kuin oikeassa höyrynsulkumuovissa. Ei siinä kuulemma selvitykset niiden ominaisuuseroista auttaneet, koska ainakin tässä tapauksessa isäntä itte oli kyllä tiennyt että tollaiset standardit sun muut vaatimukset ovat vain markkinamiesten kusetusta rehellistä yrittäjää kohtaan... Eli kannattaa myös katsoa mitä urakoitsijat kantavat tontille jos tarvikkeiden hankintaa kuuluu myös urakan piiriin.