Ai niin - nyt voitte kokeneemmat neuvoa aloittelijaa. Lauantaina on yksi huutokauppa, jossa on kiinnostavina tavaroina työmaan taukotupa sekä alumiinitelineet. Taukotupaa en havittele niinkään taukojen pitämiseen vaan varastotilaksi, etenkin jos sinne saisi jo nyt talven aikana vietyä tarvikkeita ettei tarvitse nurkkiin kerätä. Miten olette itse hoitaneet varastoinnin työmaalla arvokkaampien vehkeiden osalta?
Nuo telineet taas tulee varmasti tarpeeseen, ainoa vaan että niitä on yhdet joten pitkälle ei sillä pötkitä. Itsellä on omia telinetarvikkeita vähän, mutta jottei joudu koko ajan telineitä siirtämään niin täytynee joko ostaa lisää taikka vuokrata väliaikaisesti. Taikka väkertää itse puusta. Toisaalta en tiedä telinetarvettakaan koska runkorakenne (harkko vs puu) on vielä auki samoin kuin se, tuleeko urakoitsija ja onko sillä omia telineitä.
Kyllähän se olisi hommia helpottanut jos kilut ja kalut olisi voinut säilyttää jossain muualla kuin rakentuvan kämpän sisällä. Koko ajan piti olla jotain pois alta siirtämässä. Kaffipöytääkin piti liikutella koko ajan sinne tänne. Tollanen tupa olisi ollut kyllä hyvä. Perustusvaiheessa taas ei uskaltanut jättää mitään kovin arvokasta tontille, ja niitä varkaita oli ainakin meidän suunnalla liikkeellä. Onneksi eivät meitin puulaakiin eksyneet.
Telineitäkin tarvitsee aina. Varsinkin jos 2. kerroksista rakennat, niin niihinkin kannattaa budejtoida jonkin verran. Hakirauta on halpaa, mutta kun sitä useamman kuukauden tontilla seisottaa niin kyllä siitäkin laskua kertyy. Puusta tehdyt tellingit on sisällä kyllä aika kolhoja. Pihalla ne nyt menee vielä, mutta onhan alumiinisten liikuttelu paljon mukavampaa. Itse saitana miehenä kasasin styroksipaaleista telineet. Jos olisin niiltä tipahtanut olisi appiukon pitänyt ensin rakentaa telineet siihen tippumiskohtaan ja tilata sitten vasta lanssi
Väärässä paikassa säästin tuossakin kohtaa, näin jälkikäteen ajatellen.