Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Et todellakaan näe yhteyttä esimerkiksi katolilaisilla poikakouluilla, papistolla jotka joutuvat elämään selibaatissa ja sitä kautta homoseksuaalisilla suhteilla ja pedofilialla.

Ajatteletko siis, että aiemmin tervehenkiset heteroseksuaalit ryhtyessään selibaatissa eläviksi papeiksi muuttuvat pikkupojista kiinnostuneiksi pedofiileiksi?
Onhan länsimaissa tutkittu seksuaalista käyttäytymistä vaikka kuinka ja kuinka vaikutus alttiita ihmiset ovat sen suhteen.

Eli jos elää selibaatissa, alkaa kiinnostua pikkupojista, jos pikkupoikia on lähettyvillä? Kerro nyt hieman tarkemmin noista tutkimuksista.

Oletko edelleen myös siinä käsityksessä, että ko perinne liittyy uskontoon?
En tunne tuon perinteen harjoittajia. Kuka perustelee toimintansa milläkin. Kyllähän lapsiavioliitotkin katsotaan uskonnon nojalla soveliaksi.

Käsittämätöntä soopaa tämä bernard kyllä suoltaa. Tutkija ei saisi matkustaa työn takia, koska hän ei pääse mihinkään muutenvaan? Alkaisi itsekin tutkijaksi ja lähtisi sitten tutkimaan jotakin jonnekin. Tuntuu vähä hassulta, että joku voi edes ajatella noin, kun itse on suomalainen joka ei ole koko ikänään käynyt Tukholmaa kauempana kotoa. Enkä silti tunne kateutta moista tutkijaa kohtaan.

Juuri näin. Toimintojaan voi perustella monilla tavoilla.

http://www.metro.co.uk/metrolife/822591-the-dancing-boys-of-afghanistan-a-deceptively-titled-depiction-of-disturbing-reality

With women hidden out of sight in Afghan society, rich and powerful men turned their attention to boys aged 11 and up, dressing them in feminine clothes, adorning them with bells and trinkets and training them as twirling, dancing dolls.
But it didn’t end there.

Kun Shifu lukee yllä olevan faktan, onko hän edelleen sitä mieltä että uskonnolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa?

Rankkuri sanoi:
Bacha bazista oli kyse. Olen edelleen siinä käsityksessä, että tuota perinnettä harrastetaan muslimien keskuudessa, eikö?

Hieman tarkennusta: "Perinnettä" harrastetaan pienen islamilaisen lahkon keskuudessa. Saat tuon kuulostamaan siltä, kun se olisi osa muslimien perinnettä (joka varmaan olikin tarkoituksesi). Kyllä jokaisesta uskonnosta jotain pieniä flipanneita lahkoja löytyy. Mun mielestä tämä ei liity maahanmuuttoon.

Hieman tarkennusta: "Perinnettä" harrastetaan pienen islamilaisen lahkon keskuudessa. Saat tuon kuulostamaan siltä, kun se olisi osa muslimien perinnettä (joka varmaan olikin tarkoituksesi). Kyllä jokaisesta uskonnosta jotain pieniä flipanneita lahkoja löytyy. Mun mielestä tämä ei liity maahanmuuttoon.

Hyvä, olet siis samaa mieltä kanssani, että tuo on muslimien ylläpitämä perinne.

Mites se menikään: opiskele poika ja :hyvä:

http://www.metro.co.uk/metrolife/822591-the-dancing-boys-of-afghanistan-a-deceptively-titled-depiction-of-disturbing-reality

Kun Shifu lukee yllä olevan faktan, onko hän edelleen sitä mieltä että uskonnolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa?

Siis what :wtf:? Eihän toi liity millään tavalla uskontoon. Siis herää jo. Se, että afganistanissa on tiukat säännöt naisten pukeutumisessa ja ettei heistä näy paljasta pintaa juuri ollenkaan, liittyy uskontoon ja kulttuuriin. Se, että miehet kattetelevat tanssivia pikkupoikia tyttöjen vaatteissa, siitä syystä ettei naisia juuri ole tarjolla, EI liity uskontoon. Eli sitä ei tehdä uskonnon nimissä. :vääntäätelaketjustahymiö:

Joku voisi väkisin liittää sen uskontoon sillä argumentilla, että bachi bazaa harrastetaan, koska uskonto kieltää naisten "seksikkään" pukeutumisen ja omat halut tyydytetään juuri tällä perinteellä. Mutta tolla tavalla melkein kaikki asiat voidaan liittää tavalla tai toisella uskontoon.

Vieläkö pitää vääntää?

Eihän toi liity millään tavalla uskontoon.
Se, että afganistanissa on tiukat säännöt naisten pukeutumisessa ja ettei heistä näy paljasta pintaa juuri ollenkaan, liittyy uskontoon ja kulttuuriin.

Ei liity ja liittyy peräkkäisissä lauseissa. Take a pick. Mut löytyhän se jyvänen sieltä.

Joku voisi väkisin liittää sen uskontoon sillä argumentilla, että bachi bazaa harrastetaan, koska uskonto kieltää naisten "seksikkään" pukeutumisen ja omat halut tyydytetään juuri tällä perinteellä.

Niin joku voisi, esimerkiksi tuohon perinteeseen tutustunut ihminen, kuten lähteessäni. Tosin sulla voi olla lähempää kokemusta asiasta ja siksi pitäisi uskoa sua ennemmin kuin asiaa tutkinutta ihmistä?

Niin joku voisi, esimerkiksi tuohon perinteeseen tutustunut ihminen, kuten lähteessäni. Tosin sulla voi olla lähempää kokemusta asiasta ja siksi pitäisi uskoa sua ennemmin kuin asiaa tutkinutta ihmistä?

Tähän kohtaan vedän "maalaisjärki" kortin. Asiaa tutkinut ihminen sanoi juuri saman asian, kuin minä. Taasko on luetunymmärtämisessä vikaa? Lue mun viesti uudestaan, ja mielellään ajatuksella tällä kertaa. Äläkä quottaa mun postia pyyhkimällä viimeisen lauseen pois, joka perustelee koko mun kyseisen kappaleen sanoman. Väittele kunnolla äläkä vääristele toisten sanomia. :thumbs:

Jos henkilö X polttaa pilveä sen takia, että alkoholia ei vaikkapa pienessä afgaanikylässä saa mistään (uskonnon takia), niin polttaako se pilveä uskonnon nimissä?

Nuoret puukottivat teinitytön henkihieveriin sorakuopalla
29.09.2010 09:46 IS

17-vuotias tyttö joutui veriteon uhriksi viime perjantain ja lauantain välisenä yönä Pukkilassa, Itä-Uusimaalla. Asiasta kertoo Iltalehti.

Poliisi epäilee kahden alle 20-vuotiaan miehen puukottaneen tyttöä Pukkilan sorakuopalla. Lehden mukaan tapahtumien kulku on toistaiseksi epäselvä, mutta miehet olivat ilmeisesti yhteistuumin iskeneet tyttöä veitsellä useita kertoja ylävartaloon.'

Tyttö sai iskuista hengenvaaralliset vammat, mutta hän sai soitettua hätäkeskukseen itse ja pyytämään itselleen apua. Tyttö on tällä hetkellä sairaalahoidossa.

Poliisi otti kaksi veriteosta epäiltyä poikaa kiinni lauantaiaamuna. Heidät vangittiin tiistaina todennäköisin syin epäiltynä tapon yrityksestä.

Toistaiseksi on epäselvää myös se, miksi nuoret olivat menneet sorakuopalle. Nuoret olivat joka tapauksessa toisilleen ennestään tuttuja.

Nyt kyllä oikeasti kiinnostaa tekijöiden etniset taustat. Harvinainen rikostyyppi.

Jos henkilö X polttaa pilveä sen takia, että alkoholia ei vaikkapa pienessä afgaanikylässä saa mistään (uskonnon takia), niin polttaako se pilveä uskonnon nimissä?

Sen takia. Aivan oikein.

Aijahas, OK. Tää oli piste i:n päällä.

En tiedä, mitä tarkoitat sanomalla sen "nimissä". Uskonnon takia näin tapahtuu. Sanoilla voi aina leikkiä vaikka maailmanloppuun asti.

Asiasta kukkaruukkuun. Itse uskon vahvasti, että PS:n kannatus on noussut edesmenneen taantuman takia. Aina on helppo syyttää mamuja, kun itsellä menee huonosti. Tai näin haluan ainakin sinisilmäisesti uskoa.
Eli mielestäsi mamut ovat NIIN ihania, että väkisin uskottelet itsellesi muiden äänestävän persuja jonkun taantuman takia, kuin sen takia että ihmiset ovat havahtuneet mamujen perseilyyn?

Muutenkin kuvottaa se, että mediassa kirjoitetaan aina miten joku oikeistopuolueen vaalivoitto on vastenmielistä ja väärää ja johtuu vain taloudellisesta tilanteesta. Jos toimittaja on itse sitä mieltä, niin ei sitä tarvitse silti totuutena kirjoittaa painettuun sanaan. Täällä on vallalla demokratia, ja jos iso osa ihmisistä on sitä mieltä että he haluavat muutosta mamupolitiikkaan äänestämällä, niin miksi ihmeessä kansan tahtoa pitää saivarrella mieleisekseen?

En tiedä, mitä tarkoitat sanomalla sen "nimissä".

"Telkkarivinkki rauhan uskonnon kauneimmista piirteistä"

..hmm kukas se näin sanoikaan? Tällä halusit taas tuoda esiin maahanmuuttoon liittyviä ongelmia. Haha taisi loppua argumentit kesken, koska nyt oli huti.

"Telkkarivinkki rauhan uskonnon kauneimmista piirteistä"

..hmm kukas se näin sanoikaan? Tällä halusit taas tuoda esiin maahanmuuttoon liittyviä ongelmia. Haha taisi loppua argumentit kesken, koska nyt oli huti.

Miten sä tuosta lauseesta saat väännettyä maahanmuuton ongelmiin kantaaottavan lauseen?

Mun silmään tuossa ei näy sanaakaan maahanmuutosta...mut ehkä se lukutaito on multa tosiaan vaan hukassa...

Miten sä tuosta lauseesta saat väännettyä maahanmuuton ongelmiin kantaaottavan lauseen?

Mun silmään tuossa ei näy sanaakaan maahanmuutosta...mut ehkä se lukutaito on multa tosiaan vaan hukassa...

Älä selitä, pysy kannassasi. Toi on noloa. Joka ikisen sun postin/postauksen/uutisen/tilaston/faktan/nönnönnöö tarkotuksena on kritisoida maahanmuuttoa ja tuoda esille niiden tuomia ongelmia. Vai ihan huviksesiko halusit vaan kertoa, että on olemassa tämmöinen bachi baza perinne? Miksi et saman tien pistänyt viime kierroksen valioliigan tuloksia tänne?

Rankkuri vain yrittää selventää teille tyhmemmille, että islam on perseestä.
Mun mielestä ihan hyvä vaan, saisit sinäki Shifu pikkuhiljaa tajuta sen.

Älä selitä, pysy kannassasi. Toi on noloa. Joka ikisen sun postin/postauksen/uutisen/tilaston/faktan/nönnönnöö tarkotuksena on kritisoida maahanmuuttoa ja tuoda esille niiden tuomia ongelmia. Vai ihan huviksesiko halusit vaan kertoa, että on olemassa tämmöinen bachi baza perinne? Miksi et saman tien pistänyt viime kierroksen valioliigan tuloksia tänne?

Nimenomaan halusin tuoda esille jälleen yhden muslimien ihanan perinteen. Valitettavasti joudun sen tänne postaamaan, koska kaikki islam-ketjut on yhdistetty tähän ketjuun.

Sinä olit vain liian kiimassa ja kiihottunut ajatuksesta päästä "nöyryyttämään" mua, että et älynnyt pysähtyä ajattelemaan asiaa sen kummemmin vaan hyökkäsit tyypilliseen tapaasi kuola valuen ja järki narikassa päälle.

Back
Ylös Bottom