Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Itse olen etelä Euroopasta tullut, Carcassonnesta. J a minua ottaa päähän kun luen esim. tämä, http://www.muni.cz/people/52251/cv/, kuinka yksi tutkija saa paljon rahaa ja voi Tsekista matkustaa Ranskaan vaikka 6 kertaa vuodessa. Saa granteja, ilmasta rahaa monta 10 tuhatta euroa joka vuosi että voi matkustaa olla asua paikassa, mistä itse olen kotoisin ja koska olen työtön, en pääsenyt monta vuotta. Tuli tippa silmään, kun itse mietin kuinka voin työttömänä matkustaa kun en saa edes päivärahaa, kun työmarkkinatuki on puolison tulosta riippuva ja en saa mitään tukea puolison tulojen takia. Mutta kun maksamme laskuja, ei jää varaa muuhun kun ruokaan, ei ole mitään varaa matkustamiseen kun elämme yhsetä puolison eläkkeestä!! Työ täällä Savossa missä asun ei ole, ja lisäksi mulla on paljon terveydelliset ongelmat ja 2 leikkaukset edessä....olen vaan surullonen, että joku voi niin matkustaa ja veron maksajat maksavat siitä. Miettin pyrkiä ensi vuonna Savoniaan AMK opiskelemaan, kun olisi mahdollista päästää työharjóitteluun Ranskaan.

Yhteiskunta rahoittaa tutkimusta, koska sen tuloksena ajatellaan syntyvän tulevaisuudessa jotain hyödyllistä. Tämä saattaa liittyä yleisesti elämänlaadun parantumiseen ja/tai jonkin verorahoja tuovan sovelluksen syntymiseen. Kun taas vastikeettoman rahan antaminen esimerkiksi humanitaarisille maahanmuuttajille ei voidan ajatella tulevaisuudessa maksavan itseään takaisin yhteiskunnalle.

Tämä tutkimus ei paranna ihmisten elämä-laatua. Mutta tämä mies Zbiral, tutkii uskontojen historiaa, katarisuutta, inkvisiition historiaa. Seei ole mikään sellainen hyödyllinen tutkimus, ja mies nauttii valtavista matkarahoista, monta 10 tuhatta euro saanut vaan matkoja varten!! Se on törkeä, kun itse en pääsyt mihinkään kun töitä ei ole, ja terveysongelmia ollut, työ ei ole mistään, ja puolison tulot ei riittää matkustamiseen. Monella maahanmuuttajalla voi olla samaa. Kun tulee Suomeen toisesta EU maasta, ja menee naimisiin, ei saa mitään, ja kun ei saa töitä- ei saa edes päivärahaa, kun ei ole Suomessa työhistoriaa, ja työmarkkinatuki on puolison tuloista riippuva, eli työtön EU kansalainen ei saa mistään mitään, vaikka on Suomen kansalainen. Eikä pääse edes käymään omassa kotimaassa kun ei saa mistään rahaa. Se on tosi surullinen tilanne, ja var,asti monella maahanmuuttajilla on samaa, kun asuu pienessä paikkakunnassa, missä on korkea työttömyys. Minäkin haluan käydä Ranskassa. On niin epäoikeudenmukaista että joku saa yhteyskunnalta rahaa matkoihin vaikka 6 kertaa vuodessa, ja joku ei saa mitään eikä pääsee matkustamaan monta vuotta.

Tämä tutkimus ei paranna ihmisten elämä-laatua. Mutta tämä mies Zbiral, tutkii uskontojen historiaa, katarisuutta, inkvisiition historiaa. Seei ole mikään sellainen hyödyllinen tutkimus, ja mies nauttii valtavista matkarahoista, monta 10 tuhatta euro saanut vaan matkoja varten!! Se on törkeä, kun itse en pääsyt mihinkään kun töitä ei ole, ja terveysongelmia ollut, työ ei ole mistään, ja puolison tulot ei riittää matkustamiseen. Monella maahanmuuttajalla voi olla samaa. Kun tulee Suomeen toisesta EU maasta, ja menee naimisiin, ei saa mitään, ja kun ei saa töitä- ei saa edes päivärahaa, kun ei ole Suomessa työhistoriaa, ja työmarkkinatuki on puolison tuloista riippuva, eli työtön EU kansalainen ei saa mistään mitään, vaikka on Suomen kansalainen. Eikä pääse edes käymään omassa kotimaassa kun ei saa mistään rahaa. Se on tosi surullinen tilanne, ja var,asti monella maahanmuuttajilla on samaa, kun asuu pienessä paikkakunnassa, missä on korkea työttömyys. Minäkin haluan käydä Ranskassa. On niin epäoikeudenmukaista että joku saa yhteyskunnalta rahaa matkoihin vaikka 6 kertaa vuodessa, ja joku ei saa mitään eikä pääsee matkustamaan monta vuotta.

Ihanko tosissasi rinnastat tutkimusapurahan (työ) henkilökohtaisiin matkastipendeihin (loma)?

Sinänsä yllä oleva lainaus kyllä sisältää tärkeän oivalluksen, eli sen, että aina kun yhteen paikkaan pusketaan miljoonia, niin ne miljoonat ovat jostain toisesta paikasta pois. Eli kysymys ei ole siitä pitäisikö maahanmuuttajien reissuja kotimaahansa kustantaa, vaan siitä, pitäisikö (esimerkiksi) tutkimuksen rahoitus lopettaa, jotta maahanmuuttajat pääsisivät kotimaahansa lomalle. Muita esimerkkiasetelmia voisi olla vaikkapa vastaanottokeskus vs. reumasairaala, tai sillan korjaus vs. mummolaki, jne jne.

BTW. Maailmassa olisi paljon tohtoreita, jos helpoin tapa ansaita matka-rahaa olisi post-doc apurahan hakeminen (ja saaminen)...

Ok. Mikä on sitten kohtuullinen matkustaminen? Kerran - 2 kertaa vuodessa? Tai keran 2 vuodessa?
Tuo että maanahmuuttaja ei pääse matkustmaan ja käymään edes kotimaassa monta vuotta - ja joku tutkija pääsee Ranskaan ilmaiseksi 6 kertaa vuodessa on kohtuutonta ja epäoikeudenmukaista. Halun päästää Ranskaan ainakin kerran vuodessa!! Missä on sitten kohtuus? Monet työtä tekevät eivät matkustaa, ja työttömät eivät voi matkustaa mihinkaan. Tunnen työttömiä jotka eivät edes voi matkustaa Suomessa mihinkään ja vielä monta, monta vuotta. Missä on oikeus ja kohtuus? Minusta jokaisella pitää olla oikeas saada matkustaa ja nauttia elämästä, ja on surullista että maahanmuuttaja ei pääse monta vuotta edes käydä kotimaassa.

Minäkin haluan päästä vähintään kerran vuodessa Barbadokselle valtion piikkiin. Sitten haluan uuden auton ja veneen. Ja luksustalon Westendistä ja lomamökin Australiasta. Joku Nokian pamppukin saa noi kaikki ja mulle ei anneta mitään! Minusta jokaisella pitäisi olla oikeus saada ilmaisia ulkomaan matkoja, autoja, taloja ja nauttia elämästä. Missä on oikeus ja kohtuus?

Mäkin haluisin käydä edes kerran vuoteen Nykissä.

Ok. Mikä on sitten kohtuullinen matkustaminen? Kerran - 2 kertaa vuodessa? Tai keran 2 vuodessa?
Tuo että maanahmuuttaja ei pääse matkustmaan ja käymään edes kotimaassa monta vuotta - ja joku tutkija pääsee Ranskaan ilmaiseksi 6 kertaa vuodessa on kohtuutonta ja epäoikeudenmukaista. Halun päästää Ranskaan ainakin kerran vuodessa!! Missä on sitten kohtuus? Monet työtä tekevät eivät matkustaa, ja työttömät eivät voi matkustaa mihinkaan. Tunnen työttömiä jotka eivät edes voi matkustaa Suomessa mihinkään ja vielä monta, monta vuotta. Missä on oikeus ja kohtuus? Minusta jokaisella pitää olla oikeas saada matkustaa ja nauttia elämästä, ja on surullista että maahanmuuttaja ei pääse monta vuotta edes käydä kotimaassa.

Oleppas sinne kotimaahasi yhteydessä jos ne vaikka sulle liput järjestää. Humanitaarisessa muutossa kehitysmaista on jo kestämistä mutta jos vielä vanhojen eurooppalaisten sivistysvaltioidenkin maahanmuuttajat pitää alkaa elättämään niin meiltä kyllä loppuu rahat kättelyssä.

Missä on oikeus ja kohtuus? Minusta jokaisella pitää olla oikeas saada matkustaa ja nauttia elämästä, ja on surullista että maahanmuuttaja ei pääse monta vuotta edes käydä kotimaassa.

Kannattaa vaihtaa maisemaa vaikka Pohjois-Koreaan; siellä on kaikilla yhtä vähän oikeuksia.

Ei kai se ole yhteiskunnan vika, että asut jossain Itä-Suomessa, eikä töitä löydy? Voiko koulutuksellasi olla jotain liittymistä asiaan? Onhan tuo paskaa, että jokin professori, joka ei tuota mitään arvokasta tietoa ja hyötyä tutkimalla jotain pilipali-asiaa, matkustelee useasti muiden veromarkoilla. Vaikka mamu-ketju onkin, niin tuli tuosta tutkijasta mieleen Hesarin mielipidepalstalla kuvataiteilijan kirjoitus, jossa kaveri vaati ihan kuin jonain itsestäänselvyytenä taiteilijoille lisää tukia valtion pussista. Ei helvetti, että keitti, kun lukaisin läpi.

Asun pohjois Savossa, ennen muuttoa olin töissä hautaustoimistossa ja krematoriossa Carcassonnessa ja Toulousessa. En voi olla Suomessa alalla, kun minulla aika voimakas murre, eikä Suomen hautaustoimistot ottaa ulkomaalaiset töihin. En saanut töitä mualakaan. Vaan talvella olin työharjoitelussa, mutta olin paljon sairas, kun minulla on kolmoishemosärky joka on pakkasessa erittäin voimakas, ei auttanut edes lääkeet. Noin 2-5 kk päästä minulla on suu ja leuka leikkaus, ja kun toivun minua odottaa kolmoishermoleikkaus. Minulla on aika huono terveydentilanne noin 3-4 vuotta. Työvoimatoimistossa neuvoavat opiskelemaan, kun työ ei ole ja fyysinen kunto on huono. Päiväraha en saa kun ei ole työhistoria Suomessa, ja työmarkkinatuki on puolison tuloista riippuva. Mutta kun maksamme laskuja, jää rahaa vaan perus elämiseen, matkustamiseen ei riittä. Sain nevoa kokeilla Savonia AMK matkailu ala, restonimi tutkinto, siellä on kuulema mahdollisuus päästä työharjoitteluun ulkomaalle. Kun voisin järjestää harjoittelua Ranskassa, saisinko joku tukea sitten? Ajattelen hakea ensi kevät, kesällä on pääsykoe, toivon että silloin voin olla jo kunnossa, ja että leikkaukset menee hyvin.On vaikea saada töitä, kun ikä lähes 40v, terveys ei hyvää ja olen ulkomalainen.
Totta on, että en ole kateellinen kun vaikka joku lääkäri pääsee matkustamaan, tai tutkija josta on hyötyä. Mutta tämä David Zbiral on tsekkiläinen joka tutkii uskontojen, kataarien historiaa etelä Ranskassa. Itse tunnen, kun Carcassonnessa asunut 30 vuott!! Ja tunnen mihen, jonka luona vielä ilmaiseksi tämä tutkija oli asunut.

Asun pohjois Savossa, ennen muuttoa olin töissä hautaustoimistossa ja krematoriossa Carcassonnessa ja Toulousessa. En voi olla Suomessa alalla, kun minulla aika voimakas murre, eikä Suomen hautaustoimistot ottaa ulkomaalaiset töihin. En saanut töitä mualakaan. Vaan talvella olin työharjoitelussa, mutta olin paljon sairas, kun minulla on kolmoishemosärky joka on pakkasessa erittäin voimakas, ei auttanut edes lääkeet. Noin 2-5 kk päästä minulla on suu ja leuka leikkaus, ja kun toivun minua odottaa kolmoishermoleikkaus. Minulla on aika huono terveydentilanne noin 3-4 vuotta. Työvoimatoimistossa neuvoavat opiskelemaan, kun työ ei ole ja fyysinen kunto on huono. Päiväraha en saa kun ei ole työhistoria Suomessa, ja työmarkkinatuki on puolison tuloista riippuva. Mutta kun maksamme laskuja, jää rahaa vaan perus elämiseen, matkustamiseen ei riittä. Sain nevoa kokeilla Savonia AMK matkailu ala, restonimi tutkinto, siellä on kuulema mahdollisuus päästä työharjoitteluun ulkomaalle. Kun voisin järjestää harjoittelua Ranskassa, saisinko joku tukea sitten? Ajattelen hakea ensi kevät, kesällä on pääsykoe, toivon että silloin voin olla jo kunnossa, ja että leikkaukset menee hyvin.On vaikea saada töitä, kun ikä lähes 40v, terveys ei hyvää ja olen ulkomalainen.
Totta on, että en ole kateellinen kun vaikka joku lääkäri pääsee matkustamaan, tai tutkija josta on hyötyä. Mutta tämä David Zbiral on tsekkiläinen joka tutkii uskontojen, kataarien historiaa etelä Ranskassa. Itse tunnen, kun Carcassonnessa asunut 30 vuott!! Ja tunnen mihen, jonka luona vielä ilmaiseksi tämä tutkija oli asunut.

...mitä ihmettä täällä tapahtuu?

Käsittääkseni Rankkuri tässä tapauksessa puhui vain tuosta bacha bazi- sonnasta, eikä pedofiliasta yleensä. Tarkkuutta luetun ymmärtämiseen.

Edit: Ja joo, bacha bazi ei näytä olevan sinällään islamistinen juttu, mutta sitä toteuttaa pieni islamistinen ryhmä.

Viimeksi muokattu:
...mitä ihmettä täällä tapahtuu?
Joo, aika käsittämätöntä...

e - Bernard, muutkin ihmiset käyvät töissä ja/tai kouluttautuvat jotta voivat tulevaisuudessa taata itselleen hyvän elintason ja vaikkapa matkustella. Miksi sinun pitäisi olla poikkeus? Se että olet sairas etkä voi käydä töissä, ei ole riittävä perustelu matkustelurahaasi. Tietysti perustoimeentulo on turvattava, niinkuin sinun tapauksessa onkin tapahtunut, mutta ylimääräinen raha on sinusta itsestäsi kiinni.

Hae kouluun, opiskele, mene töihin ja nauti työsi hedelmistä - niin muutkin tekevät.

Tahdon vielä pureutua tuohon "huono asia ei voi olla islamin mukaista koska maltilliset muslimit"- vääntöön.

Melko vapaasti voidaan puhua myös katolisista pedofiilipapeista. Eikai kukaan voi tosissaan väittää ettei katolinen jäykkyys selibaatteineen vaikuttaisi lisäävästi pappien pervoiluihin? Näin ollen voidaan siis sanoa että pedofiilipapit ovat katolilaisuuden kielteinen ilmiö. Eli siis katolinen ilmiö.

Islam tärvelee (yleensä jo valmiiksi häiriintynyttä) mieltä kuten mikä tahansa muukin uskonto, ja saa aikaan omat kielteiset ilmiönsä, joita voidaan siis sanoa islamilaisiksi ilmiöiksi.

Kummassakaan esimerkissä en sitten yleistä mitään.

Viimeksi muokattu:
Bacha bazista oli kyse. Olen edelleen siinä käsityksessä, että tuota perinnettä harrastetaan muslimien keskuudessa, eikö?

Oletko edelleen myös siinä käsityksessä, että ko perinne liittyy uskontoon? Kirkkoherra Olli Aalto myös vaihtoi sukupuoltaan uskonnon nimissä?

Olli Aallon sukupuolen vaihto tuskin liittyi uskontoon mutta esim. pedofilia liittyy läheisesti katolilaisuuteen. Vai meinaatko että elinikäinen selibaatti tai se että naisista ei saa näkyä silmiä enempää ei vääristä ihmisten käsitystä seksuaalisuudesta ja sitä myöten seksuaalista kanssakäymistä.

Sitä juuri hain takaa, kun tuo bachi baza perinne liitettiin uskontoon. Ihminen voi tehdä asioita ilman, että se liittyy uskontoon, vaikka kuinka uskovainen olisi. En tiedä mikä tossa nyt on epäselvää jollekin..

Asun pohjois Savossa, ennen muuttoa... ...terveys ei hyvää ja olen ulkomalainen.
Eli ymmärsinkö nyt oikein, että olet muuttanut Suomeen mentyäsi naimisiin suomalaisen kanssa ja nyt sinulle kustannetaan kaksi leikkausta suomalaisten veronmaksajien rahoista, minkä lisäksi sinulle pitäisi vielä maksaa ulkomaanmatkojakin?

En kyllä edelleenkään näe selvää yhteyttä. En usko, että heteroseksuaali alkaa himoita vaikkapa pikkupoikia, jos hän valitsee elämisen selibaatissa.

Et todellakaan näe yhteyttä esimerkiksi katolilaisilla poikakouluilla, papistolla jotka joutuvat elämään selibaatissa ja sitä kautta homoseksuaalisilla suhteilla ja pedofilialla. No, empä sitten voi auttaa enempää.

En pyri väittämään että ainoastaan esimerkiksi pedofiliaa aiheutuu uskonnoista johtuen, mutta on se nyt satavarma että yllä kuvaamani katolilainen toiminta tai esimerkiksi islamin uskonnon määräykset joissa naiset ovat täysin hunnutettuna vaikuttavat ihmisten seksuaaliseen minäkuvaan ja sitä kautta seksuaaliseen käyttäytymiseen.

Onhan länsimaissa tutkittu seksuaalista käyttäytymistä vaikka kuinka ja kuinka vaikutus alttiita ihmiset ovat sen suhteen. Ja sitten mukamas suljetut yhteisöt/yhteiskunnat eivät vaikuttaisi luomallaan ympäristöllä seksuaalisuuteen. Empä oikein usko.

Back
Ylös Bottom