Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

On kyllä kumma ettei kukaan ota vastuuta eikä edes ylin esimies ota kantaa!!! Mikä heitä vaivaa, ei TODELLAKAAN ole asiallisia esimiehiä teillä. En tiedä kuuluuko luottamusmiehen näitä asioita käydä läpi, mutta luulisi että hänellä olisi aktiivinen ote työhyvinvointiin. Myös ehkä työterveyslaitos voi jeesata, ja vinkkiä voi varmasti kysellä liitolta. Hankkiutukaa ihmeessä eroon paskoista esimiehistä miten vaan voitte!

Mulla on oma kysymys Kalavalmis-tuotteista: voiko niitä syödä raakana? Oon usein lämmittänyt ja vetänyt parsakaalin tms kanssa, mutta nyt valmisti lounaaksi salaatin loimulohesta. Hyi helvetti mikä olo, vatsa on aivan sekaisin.
Eli tätä söin raakana, enkö syö enää? :D

loimulohi_aito2.jpg

Eli tätä söin raakana, enkö syö enää? :D
Kyllä tuo ihan kypsää on, eli ei ole kyse siitä että olisi raakaa ollut. Sulla käynyt vain huono tuuri tai jotain, just vaan samaan aikaan sattunut olemaan pakki vähän huonona tms.

Kyllä tuo ihan kypsää on, eli ei ole kyse siitä että olisi raakaa ollut. Sulla käynyt vain huono tuuri tai jotain, just vaan samaan aikaan sattunut olemaan pakki vähän huonona tms.

Juu kirjoittelin pää tyhjänä, tarkoitin kylmänä en suinkaan raakana *pöljä minä*.
No, koitetaan nyt sitten vaan saada ulos se mikälie pöpö tämän kamalan olon aiheutti.

Oon tämmönen hyvänpäivän veikkaaja ja yleensä pelaan pitkävetoa, mutta tänään aattelin pelata tulosvetoa. Eli jos pistän että toinen joukkoe voittaa 3-1 tai 2-1 niin pelataanko ne eri kohteina ja pitääkö pistää kaks eri kuponkia? Jos ne pelataan samal kupongilla niin pittääkö kupaankin tulokseen asettaa oma panos?

ps: Vittuako sitä veikkauksen sivuilta alkaa ettiin ku meillä on tämä pakkis :D

Oon tämmönen hyvänpäivän veikkaaja ja yleensä pelaan pitkävetoa, mutta tänään aattelin pelata tulosvetoa. Eli jos pistän että toinen joukkoe voittaa 3-1 tai 2-1 niin pelataanko ne eri kohteina ja pitääkö pistää kaks eri kuponkia? Jos ne pelataan samal kupongilla niin pittääkö kupaankin tulokseen asettaa oma panos?

ps: Vittuako sitä veikkauksen sivuilta alkaa ettiin ku meillä on tämä pakkis :D

Samaan kuponkiin.
Pelaat toiselle joukkueelle 2,3 -ja toiselle 1

Panos vaikkapa 1e, joten hinta yhteensä 2e

Miten saa limsapullon kierrekorkin auki rikkomatta kierrettä? Muron threadi katsottu ja todettu toimimattomaksi siellä esitetyt ohjeet.

^^Just meinasin tulla vinkkaa, että kai oot kokeillut ettei ole hinttijengoilla? Mä olen joskus paininut pullon remonttiin kun en tajunnut hinttijengojen mahdollisuutta :D

Jos kotiin on murtauduttu ja varastettu tavaraa, tekijä on tiedossa mutta osa tavaroista puuttuu. Miten korvaukset menee tässä tapauksessa? Maksaako valtio korvaukset ja tekijä jää velkaa valtiolle, vai saako jäädä odottamaan tyhjää tuolta tekijältä? Onko vakuutusyhtiö kuvioissa mukana mitenkään, kun tekijä on löytynyt?

Vakuutusyhtiö korvaa sulle ja perii takaisin tekijältä.

Mikäli ei olisi vakuutusta ja tekijä on varaton, valtionkonttorilta haetaan korvausta. En muista miten ne siellä meni, mutta eivät kaikissa tapauksissa korvaa täyttä summaa ja joutuu odottamaan vuoden (mikäköhän vittu niilläkin kestää käsitellä se hakemus).

Miksi rekkapenat jättää usein sen rekkansa käymään turhaan kun istuvat vaikka kahvilla tms? Tossa juuri yksi päivä katselin kun yhteenkin vaihdettiin kärryyn rengasta, niin siinä se rekka käydä raksutti reilun puoli tuntia ja aivan turhaan. Onhan se varmaan niin, että tollasta konetta ei kannata minuutin takia sammuttaa ja taas starttailla, mutta kyllä puoli tuntia on sellainen aika jo, että alkaa kannattaa rahallisestikin jo se moottorin sammutus. Tämä raja taitaa tulla aika paljon aiemminkin jo vastaan. Siinä nimittäin useamman auton omistava kuljetusalan yrittäjä säästäisi aika pitkän pennin, jos pidetään huolta siitä, että koneet ei käy turhaan.

Joo jos puoli tuntia on auto päällä tai 10minuuttiakin niin turhaa tyhkäkäyntiä se on, ja kuskin tyhmyyttä. Pitkän kovan ajon jälkeen on hyvä antaa koneen rauhottua pari minuuttia ennen sammutusta, jotta lämmöt laskee ja vältetään lämpölaajenemisesta johtuvat vauriot.

Back
Ylös Bottom