Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On tullu luettua noista intensiteeteistä ja volyymeistä niin kysytääs nopeasti että olisko hauiksen kasvun kannalta kumpi parempi: paljon leukoja ilman lisäpainoja vai vähän lisäpainoilla?
mikä on paras liike epäkäslihaksille?
mikä on paras liike epäkäslihaksille?
Epäkäslihas rasittuu myös erilaisissa souduissa sekä maastavedossa.
^ Vinopenkki rasittaa enemmän ylärintaa,eli sulla jäis ala-rinta vähemmälle rasitukselle..Kotonako treenaat?
Eli onko ne nyt sun mielestä parempia kun tuo edellämainittu liike, vai miksi tämän mainitsit?
Koska itselläni on sellainen käsitys, että kohautukset rasittavat vain epäkäslihaksen yläosaa - ala- ja keskiosa taas saavat hittiä mainitsemissani liikkeissä. Eli "paras liike epäkäslihasten harjoittamiseen" riippunee siitä, mitä lihaksen osaa halutaan harjoittaa.
Korjatkaa, kun olen väärässä.
Olen samaa mieltä kanssasi. Yleensä trapeziuksen yläosa on liian dominoiva ja se aiheuttaa taas lapaluun kontrolliongelmia joista ei ainakaan hyötyä ole.
Vaikka kuinka olen anatomiaa lukenut niin en ole vielä törmännyt "ylä" tai "ala"rintaan. Ja syy on yksinkertainen, niitä ei ole olemassakaan, kuten ei ole myöskään sisä tai ulkorintaa.
Kun teet vinopenkkiä niin rekrytoit koko rintalihasta, aivan samoin kuin dipeissäkin. Liikesuunta vaikuttaa vain siihen mitkä lihassolukimput aktivoituvat mahdollisesti enemmän.
Miten tuo kontrolliongelma/ongelmat muuten yleensä ilmenee?
Meinaan kun tuntuu noilla raskaammilla painoilla soudettaessa että yläselkä ei tule yhtä vahvasti mukaan, latsissa ja alaselässä taas on voimaa ja hyvä tuntuma liikettä tehdessä..
Hyvä vaan jos voi jättää noita hilavitkutusliikkeitä pois, esim. just olankohautukset ym.. Mites, kannattaako forkkuja treenata erikseen? Pidon kanssa ei kyllä ole ongelmia ollut edes karhentamattomalla tangolla vedettäessä, tai leukoja tehdessä.. Pohkeita vissiin ainakin kannattaa tehdä, jos ne kasvamaan haluaa..
Tämä on kyllä uutta. Eikös ole erikseen olemassa iso ja pieni rintalihas, joista ensimmäinen on se ala- ja keskiosa ja toinen sitten se yläosa?
, mutta minkä alan koulutus sulla Fuhrer on? Ihan uteliaisuuttani kysyn
![]()