Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mitenhän tollanen herne-maissi-paprika pussi kelpaa hiilarilähteeks? Tullu lähipäivinä tavaks paistaa vaan lihaa ja heittää tollanen sekaan, varsinkin salin jälkeen.. Kelpuutetaanko toi sellaseks vihanneskasvis jutuks, ne on kuulemma hyväks ja sillei..

Vähän on alkanu kyllästyttään noi wokkivihannekset, ja ei riitä aika eikä halu tehä kunnon salaatteja..

2. pitääkö rasvoja saada monipuolisesti samanaikaisesti? eli ruoka-annoksilla noita kasviöljy,omegaöljy,eläinrasva, margariini, voi, jne... siiis noita kertatyydyttymättömiä, monityydyttymättömiä ja tyydyttyneitä rasvoja???

Tyydyttyneiden, kertatyydyttymättömien ja monityydyttymättömien rasvojen tulisi olla suhteessa 1: 2 :1 ja päivän kokonaisenergiamäärästä 30% olisi hyvä olla rasvoista peräisin.
edit. sillä nyt ei varmaan merkitystä ole tuleeko joka aterialla nautittua jokaista tyyppiä samanaikaisesti

Juu samoilla linjoilla mrniceguyn kanssa, helpottais aika paljon ruuanlaittoa, maissiahan siinä olis että kaipa se olis ihan ok hiilarin lähde?

Lähinnä mietityttää toi fruktoosi ym shitti mitä noissa maisseissa on.. Kai toi treenin jälkeen ainakin menee.. Pitkä vihreä papu -pakastepussi on kanssa todettu hyväksi ja nopeaksi, 100grammassa 20kaloria! Hyvää diettisapuskaa..

Vähän hölmö kysymys ja luulen tietäväni jo vastauksen, mutta eihän sillä ole mitään väliä, jos syö kaurahiutaleet ihan "raakana" esim. jogurtin seasssa eikä kypsennä niitä mitenkään?

Vähän hölmö kysymys ja luulen tietäväni jo vastauksen, mutta eihän sillä ole mitään väliä, jos syö kaurahiutaleet ihan "raakana" esim. jogurtin seasssa eikä kypsennä niitä mitenkään?

Turpoaa lämmetessään vatsassa..

Hyvä keino jos ei saa alas lämmintä puuroa niin paljoa, bulkilla jne..

No ite oon ottanu tavaks vetää 2-3dl hiutaleita ja jogurttia vähän kyytipojaksi, että saa alas :) en jaksa mitää puuroja ruveta valmistaa ja maistuukin vielä paremmalle jogurtin kanssa :)

Ajattelin tässä laihuttaa muutaman extrakilon pois mitat 178/88kg. Sali taustaa on melkee 3v mutta bodaus jääny aika lailla mutta kyllä lihasta on nyt olen 2kk bodausohjelmaa tehnyt. Maha on vähä lössöks jääny sen takii kun vatsoi en ole tehnyt joten niitä ilmeisesti tekemään:D. Joten käyn 3x salil ja 1-2 kertaa viikos kaverin kanssa omat thaikku treenit jossa hikoilee paljon.

Aamupala: Puuro ja pari ruisleipää

salin jälkeen pääruoka kana/naudan liha tjsp ja hiilarit

iltapalana ehramn maitorahka koko pv aikana 1l rasvatonta maitoa ja vähä plussaa.

Joten tiiän et tos on ehk liiän vähän joten neuvoisitteko vähän. Ja mites nois leivän pääl voiko laittaa perus voit ja kinkut?

asiaa vaikeuttaa ainakin ku ei oo nyt skolee koska lomat on joten se koulun hyvä ruoka jää siihen :D

Joten tiiän et tos on ehk liiän vähän joten neuvoisitteko vähän. Ja mites nois leivän pääl voiko laittaa perus voit ja kinkut?
No jos haluat jotain lihaksia säilyttää niin tuossa todellakin on liian vähän. Ja onko jokin järkevä syy siihen, että vedät dieetillä litran maitoa päivässä? mun mielestä dieetillä vois ne kalorit ottaa jostain ehkä hieman "täyttävämmästä" lähteestä. Voit laittaa leivällä levitettä jos siltä tuntuu, kunhan muistat että niitä hyviäkin rasvahappoja tulee jostain.

asiaa vaikeuttaa ainakin ku ei oo nyt skolee koska lomat on joten se koulun hyvä ruoka jää siihen
Kai sä nyt osaat itsekin ruokaa tehdä, vai? Pari lämmintä ateriaa päivässä välipaloineen(tarvittaessa) ja säännöllinen ateriarytmi niin pysyy verensokerit tasaisena päivän mittaan. Joka aterian yhteydessä mielelellään proteiinia, mielellään enemmän kuin se 2g per rasvaton painokilo. Ja sitten se tärkein eli syöt vähemmän kuin kulutat, mutta joku järki niissä miinuskaloreissakin.

No ite oon ottanu tavaks vetää 2-3dl hiutaleita ja jogurttia vähän kyytipojaksi, että saa alas :) en jaksa mitää puuroja ruveta valmistaa ja maistuukin vielä paremmalle jogurtin kanssa :)

Ja ne sopii myös hyvin rahkan ja fun lightin kaveriksi :kuola:

Mitenhän tollanen herne-maissi-paprika pussi kelpaa hiilarilähteeks? Tullu lähipäivinä tavaks paistaa vaan lihaa ja heittää tollanen sekaan, varsinkin salin jälkeen.. Kelpuutetaanko toi sellaseks vihanneskasvis jutuks, ne on kuulemma hyväks ja sillei..

Vähän on alkanu kyllästyttään noi wokkivihannekset, ja ei riitä aika eikä halu tehä kunnon salaatteja..

Ite oon ainakin kiskonu jo iät ajat noita vähä joka sapuskan välissä, helppo heittää sekaan, vähän kaloreita ja täyttää hyvin, dieetil tosi käteviä.
Suosin rainbow vihannessekoitusta 250g pusseja. Paljon vihreetä ja varmaan terveellistä.

Ainesosat: porkkana, herne, kukkakaali, vihreä papu

Ravintosisältö/100 g
Energiaa 140 kJ/35 kcal
Proteiinia 2,4 g
Hiilihydraattia 4,7 g
Rasvaa 0,5 g
Alkuperämaa Suomi

onko paha homma, kun dieetillä alkaa tottumaan pienempään ruokamäärään ja eikä enää edes jaksa syödä yhtäpaljoa kuin ennen? Siis alkaako tässä vaiheessa painonpudotus hidastua? Vai pitäisikö tähän vaiheeseen ottaa se "mättöpäivä"?

mitä vittua painoin pari viikkoa sitten 70kiloa nytten ollu pari viikkoa +kaloreilla ja jokalauantai tullu vedettyä aika paljon paskaa naamaan ja tänään kun oon syöny taas ihan vitusti joku 5000kaloria menin ihan piruuttani puntarille näytti 77kg :D :D joo o

E: Niin ja on kreatiinikuuri ollu ny kaks viikkoa.. tuokin varmasti vaikuttaa jo ja sitten kun punnitsin itteni noitten kaikkien helvetinmoisten syömisten jälkeen :D vähä kyl oli huimaa ku 7 kiloo ylempänä ku 2viikkoa sitten..

Eli mitkähän ois parasta mysliä bulkille ja mitä mieltä ootte rusinoista, kannattaako syödä?

Sokeroimaton mysli, olit sitten bulkilla tai et. Kannattaa ostaa jokin mysli, missä on runsaasti pähkinöitä, nehän ovat täynnä hyvää rasvaa ja prodea, ja täten myös melko kaloripitoisia.

Ja voihan niitä rusinoita popsia, saa helposti energiaa ennen liikuntasuoritusta. Kunhan muistaa pestä hampaansa kunnolla, rusinathan ovat aikamoisia hampaantappajia.

mitä vittua painoin pari viikkoa sitten 70kiloa nytten ollu pari viikkoa +kaloreilla ja jokalauantai tullu vedettyä aika paljon paskaa naamaan ja tänään kun oon syöny taas ihan vitusti joku 5000kaloria menin ihan piruuttani puntarille näytti 77kg :D :D joo o

E: Niin ja on kreatiinikuuri ollu ny kaks viikkoa.. tuokin varmasti vaikuttaa jo ja sitten kun punnitsin itteni noitten kaikkien helvetinmoisten syömisten jälkeen :D vähä kyl oli huimaa ku 7 kiloo ylempänä ku 2viikkoa sitten..

Kreatiinista tullut varmaan 3-4 kiloo. Sit on tullut nestettä/läskiä ja vähän lihasta toi loppu. Punnitsitko ton painon aamulla vai samana päivänä noitten kaikkien syömisien jälkee.

Kreatiinista tullut varmaan 3-4 kiloo. Sit on tullut nestettä/läskiä ja vähän lihasta toi loppu. Punnitsitko ton painon aamulla vai samana päivänä noitten kaikkien syömisien jälkee.

Illalla ihan piruuttani kaikkien vitunmoisten syömisten jälkeen :D mutta en oo ollu puntarilla sitte ku viimeks 2viikkoo sitte.. sit se tippus illal ku olin käyny jalkatreenin vetämäs ni sit paino oli ennen nukkumaanmenoa 76,4kg ja nyt aamulla se oli jo 73,4 :D nyt sentää näyttää vähän järkevämmältä. Luulen et se tippuu viel huomisaamuun mennessä hiukan.. oon siis ottanu tota kreatiinia sen 5g jokapäivä ja treenipäivinä heitän sen 5g palkkariin.

Back
Ylös Bottom