Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

monta prosenttia pitäs olla hiilareiden protskujen ja rasvojen osuus päivittäisestä energiansaannista massakaudella ja entä dieetillä?

Salilla tullu käytyä ja paljon hiilareita ja proteiinia tullu nautittua! Olen 84 kg ja 186 pitkä eli hyvässä kunnossa, mutta nyt pitäis saada viikossa rasvaprossa mahd. pieneksi! Onko ees mahollista saada viikossa pois esim kilo läskiä? Suunitteilla jokatoinen päivä lenkki ja vähäkaloriset ateriat! Punttiksesta viikon tauko. Voiko lihakset surkastua tällä tempauksella ?

nyt pitäis saada viikossa rasvaprossa mahd. pieneksi! Onko ees mahollista saada viikossa pois esim kilo läskiä? Suunitteilla jokatoinen päivä lenkki ja vähäkaloriset ateriat! Punttiksesta viikon tauko. Voiko lihakset surkastua tällä tempauksella ?

Ainakin nesteistä pääset eroon kyllä, jotain ehtii näkyä jo viikossa. Tee aamulla vähintään ½h aerobiset tyhjällä vatsalla ja hiilarit minimiin. Ei se lihas viikossa mihinkään lähde. Mutta kyllä dieetit noin ylipäätään kannattaisi suunnitellusti tehdä.

Tässä on tullut noin vuoden verran käytyä salilla ja lisättyä kananmunien syöntiä (6-8 viikossa) . Rupesin tässä miettimään, että onko kolesteroliarvoni voinut muuttua merkittävästi?

Tässä on tullut noin vuoden verran käytyä salilla ja lisättyä kananmunien syöntiä (6-8 viikossa) . Rupesin tässä miettimään, että onko kolesteroliarvoni voinut muuttua merkittävästi?

Käy mittauttamassa?.. Kananmunan ja muiden ruoasta saatujen kolesteroiden ei pitäisi käsittääkseni imeytyä, tai vaikuttaa ihmisen terveyteen huonolla tavalla... Kuitenkin joillain harvoilla se taas saattaa..

Tollasta muistelisin joskus lukeneeni..

Olen kuullut että ruokavalioni on liian yksitoikkoinen ja näin ollen epäterveellinen...
Settipäivinä tulee vetästyä yleesä 4 purkkia tonnikalaa, 6 kananmunaa, kilo rahkaa, 2 banaania, litra piimää/maitoa. Lisäksi vielä yks kunnon ateria joka vaihtelee päivästä riippuen.

Onko tuossa tarpeeksi koksia koneen pyörittämiseen? Painoa löytyy 80kg

Kyllä pitäis suunnilleen alkaa jo olemaan. Kasviksia, marjoja, hedelmiä lisäisin vielä. Rasvaa myös ja hiilaria peliin. Protskua tulee jo yli tarpeen.

Mitä ootte mieltä, kun tuolla kalorilaskuri.fi:ssä on kohta "päivän aktiivisuus" ja siinä vaihtoehdot: todella kevyt, kevyt, kohtalainen ja raskas, niin minkä näistä valitsen, kun teen n.6h päivässä melko raskasta ulkotyötä(trimmeröinti, yms. kesähuoltomies työt) lisäksi teen lenkin/salin illalla, jossa keskisyke n.150 luokkaa ja kesto on 60min.

Mitä eroa on Fitnesstukun ja FAST:in tuotteilla laadullisest? Sillä olen katsonut Star nutritionin whey-100 vs FAST whey+ tämä laktoosi-intoleranssin takia. Hinta ero Whey-100 puolella, muita eroja? Lisäksi voiko noita käyttää myös yöproteiineina sillä samojen valmistajien yöproteiini-tuotteet sisältävät jonkun verran laktoosia?

Itse olen ainakin noihin fitnesstukun star nutritioneihin ollut todella tyytyväinen. Laktoosiongelmia täälläkin ja olen käyttänyt tota triple-pro 85:sta, joka soveltuu erinomaisesti myös yöproteiiniksi.

Mitä ootte mieltä, kun tuolla kalorilaskuri.fi:ssä on kohta "päivän aktiivisuus" ja siinä vaihtoehdot: todella kevyt, kevyt, kohtalainen ja raskas, niin minkä näistä valitsen, kun teen n.6h päivässä melko raskasta ulkotyötä(trimmeröinti, yms. kesähuoltomies työt) lisäksi teen lenkin/salin illalla, jossa keskisyke n.150 luokkaa ja kesto on 60min.

Ite laittaisin tohon kohtalainen tai sit arvioisin itse paljon olen suunnilleen kävellyt päivän aikana ja laittaisin sen sinne liikunta osioon rauhalliseksi tai reippaaksi kävelyksi riippuu miten rankka työpäivä on. Ehkä toi itsearviointi olis parampi vaihtoehto, sillä saa tarkemman tuloksen.

Terve. Eka postaus foorumille. Treenitaustaa on n.4kk salitreeniä.
Tässä on päivittäinen ruokavalioni noin suurinpiirtein.
Maitorahkaa 1kg, purkki tonnikalaa, 2l maitoa, yksi lämminruoka jonka yhteydessä 3 leipää +voi, juustot ja kinkut. Nämä eivät siis ole missään järjestyksessä vaan yleensäkkin päivän syömiset.
Kalorilaskurin mukaan tulee n.2600 kcal (266g/p, 229g/h, 67g/r).
Proteiinia tulee ainakin ihan tarpeeksi (voiko tulla "liikaakin"?). Tavoitteena lähinnä lihasmassan lisäys. Mitat n.187cm/72kg, joten ei ole niin väliä, vaikka vähän läskiäkin tulisi mukana. Mitä vinkkejä teillä olisi mitä syödä vielä lisäksi, jotta saisin kalorit sinne 3000+. Olisiko esim. rypsiöljy hyvä?

Soija: Jos mahdollista niin syö kaksi lämminta ateriaa päivässä. Sit jos vielä jää kaloreita vajaaksi niin öljyä vaan. Nopeasti katottuna tuossa sun ruokavaliosta rasvasta tulee kaloreita n. 23%, itse lisäisin sen sinne 30% paremmalle puolelle. Enkä tiedä mitä tuo lämminruokasi sisältää, mutta toivottavasti salaattia ja vihanneksia myös, sillä muuten näyttää vähän köyhältä dieettisi niitten osalta. Ehkäpä vitamiinilisä olisi tarpeen?

Melkeen kaikille saa aina muistuttaa noista vihanneksien/marjojen ja hedelmien syönnin tärkeydestä. Kuten jo joskus aikasemmin totesin, joko tässä tai jossaan toisessa ketjussa, että, keho tarvitsee muutakin kun pelkästään rasvaa, protskua ja hiilaria. Viitaten siis kaikkiin vitamiineihin ja suojaravinteisiin joita noista rehuista saa. Sitäpaitsi vihannekset maistuu oikein hyvältä, kunhan niitä oppii vaan syömään.

Back
Ylös Bottom