Suuri lööppiketju. Iltasanomat ja Iltalehti

Meta title: 💥 SUURI LÖÖPPIKETJU – ILTASANOMIEN JA ILTALEHDEN KOHUOTSIKOT, TYyLI JA SISÄLTÖ 💥

Meta description: Keskustelua iltapäivälehtien lööpeistä: otsikkotyyli, liioittelu, aiheet, vaikutukset ja ajankohtaiset kohuotsikot yhdessä ketjussa.

http://www.iltalehti.fi/victorianhaat/2010060911828645_vh.shtml

Siis ei vittu, ollaanko me oikeasti näin paska kansa että pitää hakea jotain ylpeydenaiheita tollasesta helvetin skeidasta. Ihan vasta uutisoitiin kuinka ton Victorian miehellä oli jotai suomalaisia sukujuuria ja nyt on hääkakun leipojallakin taustaa suomesta. Siis ei vittu, mua ei vois vähempää kiinnostaa jos jotain mukatärkeää tekee 1/8 suomalainen. Ja toi paskalehti toitottaa hirveillä lööpeillä tuota, luulevat varmaan että suomalainen noin tärkeässä roolissa nostaa kansalaisylpeyttä vähintään yhtäpaljon ku se -95 lätkävoitto. Ei saatana.

huh ku helpotti, tää on patoutunut mun sisässä jo puolitoista vuotta.
Joo, nää menee kyllä vähän liian pitkälle jo. Menee niin pitkälle kohta että periaatteessa kaikkeen on mahdollista yhdistää kun haetaan niin kaukaa.

Sellaiset ymmärtää että suomalainen ehdokkaana Oscareissa, tjsp.

Kelaile nyt vaikka kehitysapua, Wahlroos on ihan oikeassa, siinä ettei homma toimi.

Se on asia täysin erikseen. Minä en tiedä, mitä Wahlroos nyt sanoo tarkoittaneensa, mutta kyllä puheet luettuna vaikuttivat siltä, että hän ei "siedä" ihan kotimaisten rikkinäisten perheiden tukemista. Ja jos hän oikeasti näin sanoi, se osoittaa minusta perusteellista inhimillisyyden puutetta.

Olen yrittänyt välttää mamu-keskusteluun osallistumista, mutta kun nyt aloitit... Olen samaa mieltä, että kehitysapu on järjestelmänä susi. Ei toimi, that`s it. Periaatteessa olen sitä mieltä, että kaikilla kynnelle kykenevillä on velvollisuus huolehtia itsestään. Mutta kaikki eivä sille kuuluisalle kynnelle kykene. Suomalaiset lapset ja vanhukset, ja pitkäaikaissairaat. Sivistyneen yhteiskunnan toimintatapoihin ei kuulu ihmisten heitteillejättäminen. Piste.

Esim. sosiaalitoimisto ei ole pankkiautomaatti, ja sen toimintaa pitäisikin uudistaa ja siihen myös satsata. Jotain on vikana kun suomalainen työttömäksi jäänyt ei saa pennin latia vuokraan tai ruokaan, kun Kela viivyttelee tuissa. Toiset kuulemma saavat helpommin, mistä en mitään varmaa osaa sanoa.

Niin, ja yleisesti olen sitä mieltä, että ihmiset vittu oppikaa elämään ihmisiksi, niin jokainen maa voi huolehtia omistaan. Niin kuin sen pitäisi mennä.*

*Tämä teksti ei ota kantaa minkään tietyn kansallisuuden huonommuuteen/paremmuuteen meihin nähden, vaan on yleisen pohdiskelun tulos

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010060911831643_uu.shtml

"Skepsiksen porukasta ei varmaan kukaan ole lukenut fysiikkaa, farmasiaa yliopistossa opettava Pekkonen sanoo.

Skeptikot perustelevat hänen mielestään epäilyksiään hatarin perustein, kun epäilevät lääkkeiden tehoa alhaisten pitoisuuksien vuoksi. Homeopaatin mukaan vaikutus perustuu fysikaalisiin ominaisuuksiin, jotka eivät katoa laimennettaessa"

Huhhuh ja vielä farmasian opettaja :wtf:

Tulipa tuosta homeopatiastakin luettua vähän enemmän, olen aina tiennyt että jonkinlainen kusetus se on, mutta voi jumalauta :jahas: Miten tuohon voi joku uskoa.

Ryhmän varajohtaja Ben Zyskowicz (kok) kertoi nähneensä 7 päivää -lehden kannen.

- En tunne koko asiaa. Kannen näin. Kannattaako Kanerva äänestysikärajan laskemista?
Benkku rokkaa. :lol2:

Pientä lähdekritiikkiä nyt. Teinilissu voi olla vaikka keksinyt koko jutun. Kuka oikeasti puhuu näin: "- En tiedä, mitä Iken päässä oikein liikkui, sillä olenhan vasta 16-vuotias! ... Ike vaikuttaa kieltämättä todella tuhmalta sedältä."

Se on asia täysin erikseen. Minä en tiedä, mitä Wahlroos nyt sanoo tarkoittaneensa, mutta kyllä puheet luettuna vaikuttivat siltä, että hän ei "siedä" ihan kotimaisten rikkinäisten perheiden tukemista. Ja jos hän oikeasti näin sanoi, se osoittaa minusta perusteellista inhimillisyyden puutetta.

Kannattaa lukea se FT:n artikkeli. Itse ymmärsin kommentin siten, että hänen mielestä Euroopassa tuetaan köyhyyttä. Tämä on siis eri asia kuin köyhien tukeminen. Ongelmana on siis tuo, että rahaa saa vastikkeettomasti loputtomasti, jolloin ei ole oikeastaan mitään motivaatiota edes yrittää löytää töitä. Muistan Nallen aikaisemminkin valittaneen tuosta.

^No, siinä tapauksessa olen osittain samaa mieltä. Välillä tuntuu, että ne "sossun rahat" menevät ihan väärille ihmisille. On PALJON 16-30 vuotiaita, jotka ei ole tehneet mitään säännöllistä sitten peruskoulun. Sitten sitä vain lusmuillaan päiväkaudet, ja päihteet liittyvät yleensä vahvasti asiaan. Ja tietysti mielenterveysongelmat, ja näistähän ei tiedä kumpi on muna ja kumpi kana. Mamu-kriitikoille tiedoksi, että lähes kaikki tälläiset nuoret joiden kanssa olen työskennellyt, ovat suomalaisia. Meillä pesii täällä jo ihan oma lusmuluokka, ilman yhtään ylimääräsiäkin.

Sitten on ihmisiä, jotka ovat vuosikausia tehneet duunia, jää työttömäksi, ja sossu ja Kela riepottelee sen kuin kerkiää. Ihmiset saavat pelätä asuntojensa ym. puolesta, vaikka tälläisiin tapauksiin sosiaaliapu pitäisi keskittää. Toinen teema on lastensuojelu, että vältyttäisiin niiltä 16-vuotiailta pudokkailta. Tuntuu, ettei koko sosiaalitoimessa ole mitään sääntöjä, vaan hirveällä mutuilulla mennään. Ehkä upporikkaan onkin helppo tuomita koko tukijärjestelmä. Minä kyllä kannatan yhteiskunnan yhteisiä tukipilareita, ne ovat tehneet tästä maasta sen Suomen, mikä me tunnetaan.

Niin.. ja oishan se pitänyt olla provosoitumatta mistään Iltalehden lööpistä :rolleyes: Sorry :offtopic:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010061011832046_uu.shtml

"nuorisojengi hakkasi ohikulkijat"

thinking-monkey1.jpg

Olikohan hakkaajilla mustat hiukset :D?

Brax: Ruanda-tutkinnan 2,8 miljoonan lasku on kohtuullinen

Ruanda-tutkinnan ja oikeudenkäynnin noin 2,8 miljoonan euron tähänastiset kustannukset pitää suhteuttaa siihen, miten Suomi ylipäätään rahoittaa kansainvälistä oikeusvaltio- ja kriminaalipolitiikkaa, sanoo oikeusministeri Tuija Brax (vihr).

Itä-Uudenmaan käräjäoikeus tuomitsi lauantaina Porvoossa asuvan ruandalaismiehen elinkautiseen vankeusrangaistukseen joukkotuhonnasta. Bazaramba aikoo valittaa tuomiostaan hovioikeuteen.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...miljoonan+lasku+on+kohtuullinen/1135257498761

Jaahas, yhden ihmisen tuomitseminen joka ei ole edes tehnyt rikoksia Suomessa eikä suomalaisia kohtaan saa maksaa 3 miljoonaa euroa. Ja lisälaskua on tulossa hovista.

Mitähän kaikkea hyvää olisi saatu aikaan tuolla 3 miljoonalla jos rahat olisi haluttu käyttää toisin. No saatiinhan sillä nytkin ulkomaanmatkaa, lakimiehille autonvaihtorahaa jne. Voi vittu tätä "oikeus"valtiota...

En yhtään ole Pohjois-Korean diktaattorin puolella enkä pidä kommareista muutenkaan, mutta silti kysyn miksi etelä-korealaiset pahentavat tilannetta tarkoituksella jos kerran ovat niitä fiksumpia?
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010061211848498_ul.shtml
Jos ne yrittää saada Pohjois-Korean hyökkäämään. Kukaanhan ei tykkää Pohjois-Koreasta ja puoli maailmaa on heti Etelä-Korean apuna ja P-Korea pistetään sileäksi, kun sitä ei auta kukaan. Kaikki voittaa.

Ps. Tää oli sitten puoliksi kieli poskessa heitto ja puoliksi toive mitä saisi tapahtua.

Jos ne yrittää saada Pohjois-Korean hyökkäämään. Kukaanhan ei tykkää Pohjois-Koreasta ja puoli maailmaa on heti Etelä-Korean apuna ja P-Korea pistetään sileäksi, kun sitä ei auta kukaan. Kaikki voittaa.

Ps. Tää oli sitten puoliksi kieli poskessa heitto ja puoliksi toive mitä saisi tapahtua.
Sellainen mutta tossa tosiaan on että jos/kun P-korea hyökkää E-koreaan niin tosiaan varmasti aika nopeasti USA & kump. panee P-korean päreiksi, vaan veikkaanpa että se P-Korean "sodan aloitus" on jo sitä luokkaa että Soul ja puolet muusta Etelä-Koreasta on tuusan nuuskana.

Back
Ylös Bottom