Nyt saa pakkiskarju nauraa, mutta minä hippimuija oon harrastanut aika paljon pilatesta ja joogaa. Niissä lantionpohjaan kiinnitetään huomiota, mutta ei niille varsinaisesti omia liikkeitä tarvitse tehdä. Jos ei huvita pilatekseen lähteä, niin voisi lantionpohjan lihaksille tehdä niinkin yksinkertaisen harjoituksen, että ottaa ne käyttöön esim. vatsaliikkeiden ja kyykkyjen aikana. Vetää siis vaan lantionpohjan lihaksia ylöspäin. Lantionpohjan lihakset täytyy tuntea ennen kuin niitä voi treenata. Ainakin naisilla se onnistuu esim. niin, että katkaisee virtsatessa suihkun, jolloin käytössä ovat lantionpohjalihakset. Eiköhän se toimi miehilläkin. Sitten vaan mielikuva, että vetää näitä lihaksia ylös napaa kohti. Sitä voi tehdä ihan milloin vaan vaikka telkkaria katsoessa tai sitten salilla muun treenin yhteydessä. Lantionpohjan lihaksilla kun ei voi varsinaisesti nostella painoja, niin niitä ei monella tule treenattua.
Mun mielipide on, että lantionpohjan lihakset varmasti vaikuttaa vatsan pömpötykseen ihan kuten muutkin keskivartalon tukilihakset. Se ei kuitenkaan varmaan oo ainoa syy. Onneksi noita lihaksia on helppo treenata ja samalla tosiaan saa muita hyötyjä, kuten lisääntyneen suorituskyvyn seksissä. Ja tuo koskee kumpaakin sukupuolta. Toisaalta varmaan oikeaoppisessa kuntosaliharjoittelussa tulee käytettyä isoissa perusliikkeissä noita lihaksia ihan automaattisesti ainakin jonkin verran. Voihan sitä halutessaan treenata vaikka pikkusormea erikseen tunnin viikossa, jos kokee sen mielekkääksi, mutta mulla ainakin jää nuo lantionpohjajumpat aina tekemättä, vaikka niitä mm. neuvolassa kehotetaan tekemään. Muun treenin yhteydessä jaksan niitäkin vähän miettiä.