Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Pohjoismaassa :)
Rahaa ei mene juuri yhtään, kun asuminen ja ruoka ilmaista, enkä käytännössä tuhlaa työpaikkakunnalla kuin max 100€/kk. Puolet ajasta, eli lomat, olen Suomessa. Matkakuluihin menee n.500€/kk, mikäli jaksan joka lomalle lähteä.
En todennäköisesti tule enää ikinä Suomeen töihin, Suomessa palkat on vain niin paljon huonommat AMK-inssillä.

Tarvittaiskohan sinne kesätöihin amk-inssiopiskelijaa? :D

Update marras-joulukuulta itse toteutuneisiin summiin.
Palkka insinöörinä ulkomaanhommissa on nyt joulukuusta lähtien ollut 4800€-5500€:n välillä nettona. Tässä kuussa piikkinä 6500€ /n .
Ensi vuoden kesäkuun tulot on aika hyvät, jolloin maksetaan normipalkka + kesälomarahat (7500€ netto) ja veronpalautukset (6000€ netto), joten kertaluontoisena eränä käteen tulee jotain 15000-20000 euroa. :)
Työaika 160-180 tuntia kuussa.

Kaikki on suhteellista. Jos ei olisi perhettä (lapset&siippa) niin aivan loistava duuni. Jos perhe(ja ne toisessa maassa) niin täysin koiran hommaa.

Kaikki on suhteellista. Jos ei olisi perhettä (lapset&siippa) niin aivan loistava duuni. Jos perhe(ja ne toisessa maassa) niin täysin koiran hommaa.
Tottahan tuo. Itellä oli tossa pari vuotta sitten sauma lähteä Kiinaan 1,5 vuoden komennukselle, mutta kaatui juurikin siihen ettei voinut perhettä ottaa mukaan / lähteä yksinään. En tosin olisi päässyt lähellekkään noita JN:n tuloja... Joka tapauksessa hienoa että joku tienaa kunnolla! :thumbs:

Ei taitaisi 5000€ netto riittää että lähtisin ulkomaille töihin. Mutta jos sinkkuna elelisi ja kohdemaa olisi joku oikeasti mielenkiintoinen niin sitten tietty tilanne olisi ihan toinen.

Ei taitaisi 5000€ netto riittää että lähtisin ulkomaille töihin. Mutta jos sinkkuna elelisi ja kohdemaa olisi joku oikeasti mielenkiintoinen niin sitten tietty tilanne olisi ihan toinen.
hmm, onhan tuokin mielipide. Tuskaa mulla lievittää se, että on joka kuukausi 2x6pv lomaa Suomessa. Plus tietenkin kesälomat.
Kyllähän ulkomaantöihin lähtömotivaatio on aina riippuvainen elämän arvojen ja asioiden priorisoinnista ja sen hetkisestä elämäntilanteesta.

Tarvittaiskohan sinne kesätöihin amk-inssiopiskelijaa? :D
Weak, nämä työt on miesten hommia :D

Viimeksi muokattu:
hmm, onhan tuokin mielipide. Tuskaa mulla lievittää se, että on joka kuukausi 2x6pv lomaa Suomessa. Plus tietenkin kesälomat.
Kyllähän ulkomaantöihin lähtömotivaatio on aina riippuvainen elämän arvojen ja asioiden priorisoinnista ja sen hetkisestä elämäntilanteesta.

Kyllähän sulla palkka hyvä on ja näköjään hyvät lomat ja tiedän että monelle aika unelmaduunia tuollainen matkahomma hyvällä liksalla. Itse ajattelen asian niin että ulkomailla ollessa ei kuitenkaan ole mitään muuta ns normaalia elämää, eli siis ystävät, kaverit,ihmissuhteet on kotimaassa ja siksi aika ison korvauksen tarviisin että sen kaiken jättäisin edes kuukaudeksi tai vuodeksi.

Vierestä olen seurannut kun nuori perhe rikkoontui matkahommien hyvällä myötävaikutuksella, ei siinä enää 10 000€/kk palkka paljon lohduttanut kun reissusta kotiin tullessa emäntä sano lähtevänsä lasten kanssa muualle.. Mutta harvallahan niin huonosti käy, mut jotain veroa se matkustus aina vaatii..

Jep. Kyllä poikamies pitäisi olla että viitsisi ulkomaankomennukselle lähteä. Parit tutut on ja kun sosiaaliset ympyrät ovat pienet, on mukana olevalla emännällä ne vielä pienemmät kun ei ole edes sitä työyhteisöä. Aika työ/perhe keskeistä elämää joutuu viettämään ja itselle ei ehkä kyllä sopisi. Nuo tuttavat asuvat vielä niin kaukana Suomesta ettei sieltä millään viitsi tulla joka kuukausi viikon lomille Suomeen, oli niitä tai ei.

En siis kommenttia tuohon JN:n tilanteeseen vaan yleensä ottaen...

Kyllähän sulla palkka hyvä on ja näköjään hyvät lomat ja tiedän että monelle aika unelmaduunia tuollainen matkahomma hyvällä liksalla. Itse ajattelen asian niin että ulkomailla ollessa ei kuitenkaan ole mitään muuta ns normaalia elämää, eli siis ystävät, kaverit,ihmissuhteet on kotimaassa ja siksi aika ison korvauksen tarviisin että sen kaiken jättäisin edes kuukaudeksi tai vuodeksi.

Vierestä olen seurannut kun nuori perhe rikkoontui matkahommien hyvällä myötävaikutuksella, ei siinä enää 10 000€/kk palkka paljon lohduttanut kun reissusta kotiin tullessa emäntä sano lähtevänsä lasten kanssa muualle.. Mutta harvallahan niin huonosti käy, mut jotain veroa se matkustus aina vaatii..
Totta turiset.

Itse vain olin kyllästynyt normielämään Suomessa, vaikkakin vasta 5-6 vuotta täysillä olen ollut työelämässä. Teki mieli katkaista normikuviot ja hakea uusia virikkeitä ja haasteita ulkomaanhommien kautta. Eli oman itseni takia tänne lähin ja olisin täällä vaikka saisin samaa liksaa kuin Suomessakin.
Tämä työpaikka on maksanut jo seurustelusuhteen hinnan, mutta se riski oli tiedossa ja sen olin valmis ottamaan; jos suhde kaatuu niin helposti, niin sitten se saakin kaatua. Ymmärsin kyllä täysin vastapuolen kannankin, paljon hankalampaa se on jäädä kotisuomeen "odottelemaan". Sellaista se elämä on, valintoja ja päätöksiä saa ja pitää tehdä.

.
Kyllä nuo matkahommat taitaa kuulostaa usein paremmilta mitä on. Kuulostaa hienolta että pääsee matkustelemaan töiden takia, mutta on se pitemmän päälle raskasta. Varsinkin jos on puoliso/perhettä suomessa.
Ja tarkoitan nyt siis reissuhommia, enkä vakituisesti ulkomaille töihin lähtemistä.

Aika monihan tekee reissuhommia pelkästään hyvän palkan takia. Aika usein se tietää tupla palkkaa, kun reissaa paljon.
Itsellänikin palkka on tällä hetkellä reissuhommissa yli tuplaten se mitä normaalisti. Mutta silti tekisin nyt mieluusti muuta kuin reissuhommia.
Itse olen nyt ollut reissussa 114 päivää 132:sta ja nyt 8-16 duuni suomessa ei kuulostaisi lainkaan huonolta.

Toiset tykkää reissata vaikka sais normiliksaa ja toiset ei tekis sitä vaikka sais 10 000€/kk liksaa. Se nyt on ihan tyypistä kiinni eikä voi yleistää.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Palvelukuljettaja, 11,50€/h.... Eipä sillä juhlita, mutta toimeen tulee. Etenkin silloin, kun tunteja tulee riittävästi.

Update marras-joulukuulta itse toteutuneisiin summiin.
Palkka insinöörinä ulkomaanhommissa on nyt joulukuusta lähtien ollut 4800€-5500€:n välillä nettona. Tässä kuussa piikkinä 6500€ /n .
Ensi vuoden kesäkuun tulot on aika hyvät, jolloin maksetaan normipalkka + kesälomarahat (7500€ netto) ja veronpalautukset (6000€ netto), joten kertaluontoisena eränä käteen tulee jotain 15000-20000 euroa. :)
Työaika 160-180 tuntia kuussa.

Joskus sattuu arpaonnea noiden ulkomaankomennusten kanssa palkkojen suhteen. Syyskuussa pitäisi lähteä Bangkokiin töihin ja palkka tulee olemaan nettona reilu 5k€. Asumisen maksaa työnantaja eli juurikaan mitään isompia kiinteitä kuluja ei tule olemaan. Itsekin inssi tai siis DI mutta sillä ei ole tämän homman palkkauksen suhteen mitään merkitystä. Inssi ois saanu sama palkan.

Toisaalta tuo palkka ei ollut pääasiallinen syy ottaa homma vastaan. Hyvin on pärjäilty Suomessakin samansuuruisella bruttopalkallakin sisältäen vielä autoedun.

Vielä pari vuotta sitten sitä jaksoi innostua palkankorotuksista ja bonareista mutta nyt ei enää tunnu yhtään missään. Oikeastaan hyvin harva asia tuntuu enää missään.

Ihan taas aiheen vierestä kiinnostaa mitä tekee työkseen <30v kaveri joka saa 5ke kuussa? Mikä ala, mikä toimenkuva, montako alaista, jne?

Ihan taas aiheen vierestä kiinnostaa mitä tekee työkseen <30v kaveri joka saa 5ke kuussa? Mikä ala, mikä toimenkuva, montako alaista, jne?

En hirveästi pysty kertomaan edes näin nimettömästi salassapitovelvollisuuden takia mutta ala on teollisuuden sähkö/energia/automaatioratkaisut ja toimenkuva projekti/teknologiapäällikkö. Alaiset tulevat kaikki olemaan thaikkuinssejä ja niitä on todennäköisesti alussa parikymmentä mutta lukumäärä tulee kasvamaan projektin edetessä.

Opiskelia uudelleenkoulutuksessa 2476€/kk

Santa Haminassa maisterin tutkintoa hakemassa vai? Ei tule muuta mieleen..:rolleyes:

Nuoriso-ja vapaa-ajanohjaaja (pienessä kunnassa), nettona semmosta 1600 egee kuussa. Mutta nää hommat on kyllä sitten sitäkin mukavempia.
Paintballia, graffitinmaalausta, säbäilyä, säbäilyn koutsausta, kartingia, bändihommia jnejne.
Ei nyt ihan pelkästään sunshinea ole tääkään duuni, mutta mielellään sitä aamulla/iltapäivällä töihin lähtee vaikka ei sinne ihan uudella autolla ajellakkaan. :)

^ kuulostaa hyvältä! Pääasia, että on tyytyväinen. Itsellä netto "jonkun verran" parempi, mutta korvaako se sitä jatkuvaa stressiä, ylitöitä, ongelmia, uhrautumista ym... ei korvaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom