Baby Back Ribsejä, mistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

Huppe

Iso Kingi H.
VIP
Pitäisi löytää hyvä paikka josta saa Baby Back Ribsejä. Paikalliset mestat myyvät vain Spare ribsejä ja BBR:t menee "koirille" tai johonkin soppaluut -sekoitukseen. Teurastaja ei suostu edes leikkaamaan noita isoina biitteinä.

No Chef Wotkins toki pelastaa ja kauppaa Baby Back Ribsejä pakastetuotteena 13,6kg laatikoissa reilulla vitosella per kilo. Mutta onkos muita kauppoja?

Jos joku ei tiedä mitä Baby Back Ribsit ovat niin tässä kerrotaan:
Pork ribs - Wikipedia, the free encyclopedia

Eli nämä kylkipalat (Spare Ribsit) ovat vatsan puolelta siasta kun taas Babyt ovat selkärangan ja "vatsaluiden" välisiä luita joiden välissä on herkullinen ja murea liha. Sparessa luut ovat 2-3cm paksuja kun taas Baby Back Ribseissä ne ovat noin pikkurillin paksuisia.

aprr7.jpg

Masalan K-kaupasta noita on saanut, ainakin kesäisin. Voin käydä tänään katsomassa olisko jo tullut valikoimaan. Koska on kausituote.
Luulisin, että on juuri noita baby ribsejä. Luut ovat ainakin ohuempia, kuin minun pikkurilli ja 100 kertaa parempi kuin tavallisissa.
Laitan tänne illalla viestiä.

Ps. Lihat taitaa tulla kyseiseen k-kauppaan hakaniemen hallista, sieltäkin voisi löytää? Ja vaikka kyseessä on MASALAN lähikauppa, niin parempaa saa etsiä.

Soititko jo Reinin lihaan?

Ei saa, eivätkä edes tiedä mitä ne ovat, hallin poika ei tajunnut lainkaan. Puhelin siirtyi tytölle ja hän alkoi vain ihmettelemään että "miksi sinä semmoisia tahdot", eikä tiennyt edes että mitä ne ovat. "Meille tulee vain näitä vatsaluita". Omistaja tiesi mutta tarjosi tilalle hänkin spare ribsejä :lol2:
Varsinainen asijantuntija toikin. Eivät suostu toimittamaankaan. Ihan kuin olisi jonnekin maahanmuuttokeskukseen soitellut.

No eipä tossa mitää, Wotkins määrää, pitää ostaa sieltä!

Masalan K-kaupassa oli ribsejä. Näissä oli marinaadi, enkä siksi ostanut. Huomena tulee luultavasti lisää ilman marinaadia ja muutenkin lähes aina noita on lihatiskillä ollut. (ensinmäinen kerta kun näin marinaadissa).

Kysyin ovatko leikattu selästä vai edestä. En saanut oikein kunnon vastausta, "noi on niitä oikeita ribsejä" sanoi lihamies. Kysyin vielä uudestaan, että "on siis selkäpuolelta leikattu?", johon sain myöntävän vastauksen.
Soita nyt kuitenkin ensin, ettei tule turhaa reissua. Itse en noita niin hyvin tunne, mutta tuntumerkkeihin tästää. Itse olen noita koko viime kesän syönyt ja onhan ne helvetin hyviä. Ensi viikonloppuna ajattelin korkata taas grillin noilla.

Ehdottomasti on noita baby ribsejä. Sieltä vaan hakemaan.

Käyn huomena hakemassa viikonlopuksi illman marinaadia, niin voin laittaa vielä kuvia.

Ehdottomasti on noita baby ribsejä. Sieltä vaan hakemaan.

Käyn huomena hakemassa viikonlopuksi illman marinaadia, niin voin laittaa vielä kuvia.

Onnea hakuun, toivottavasti löytyy ees makkaraa, elintarvikelakko alkoi ;)

Varmistetaan vielä eli kyseessä (Masalan K-Kauppa) on siis toi melkein kehän kupeessa oleva mesta, Masalantien ja Tinankujan risteyksessä? Huono tuuri, tuonnehan on melkein 3 km matkaa :) Tänään joutui vielä grillailemaan karitsan paahtopaistia kun ei tullut luettua tätä ketjua ajoissa...

Itse en ole edes noita spare ribsejä kaupoissa nähnyt. Noita Baby back ribsejä tuli taasen ostettua kilokaupalla viime kesänä paikallisesta cittarista ja prismasta (ei koskaan ollut tarpeeksi yhessä paikassa ;) ).

Varmistetaan vielä eli kyseessä (Masalan K-Kauppa) on siis toi melkein kehän kupeessa oleva mesta, Masalantien ja Tinankujan risteyksessä? Huono tuuri, tuonnehan on melkein 3 km matkaa :) Tänään joutui vielä grillailemaan karitsan paahtopaistia kun ei tullut luettua tätä ketjua ajoissa...

Sama kauppa. Tänään oli siis vain marinoituja. Hintaa noilla on 7.5 euroa kilo. Naturel ja marinoitu.

baby back ribsejä saa välillä tapiolan stockalta, harvoin löytyy tiskiltä mutta kun kysyy niin yleensä niitä on siellä jossain piilossa:thumbs:

Heh en ees tiennyt että nää on jotenkin hankalia saada. Lappeenrannan kauppahallista kun ei lihatiskiltä muita ribsejä löydykkään kun näitä baby ribsejä...ilman marinaadia tietenkin.
Ja nyt sitten parhaat marinadi ohjeet ja vihjeet tänne, kiitos...

Huppe jos tuota kuvaa katsoo, niin mitä ihmettä? Itse ikinä ostanut spare ribsien näköisiä, vaan nimen omaan noita baby back ribsejä? Viimeksi ostin Stokkan herkusta Helsingin keskustasta.

Huppe jos tuota kuvaa katsoo, niin mitä ihmettä? Itse ikinä ostanut spare ribsien näköisiä, vaan nimen omaan noita baby back ribsejä? Viimeksi ostin Stokkan herkusta Helsingin keskustasta.

No ei saa Kiteeltä mitään muita kuin Spareja. Eikä esim. Reinin Lihassa tiedetä mikä on BBR. Että silleen.
Joo, pitää käydä lappeen Rannasta noita, se on tossa naapurissa.

Jos olen ymmärtänyt oikein niin Suomessa on eri tapa leikata lihaa ja siksi näitä paloja ei löydy. Vielä kun itselläni on jäljellä Corky'sin bbq-kastiketta ja dry rubia, pitää jostain kyllä bbr:t saada käsiin.

Jos olen ymmärtänyt oikein niin Suomessa on eri tapa leikata lihaa ja siksi näitä paloja ei löydy. Vielä kun itselläni on jäljellä Corky'sin bbq-kastiketta ja dry rubia, pitää jostain kyllä bbr:t saada käsiin.

WTF??? Mä en oo vielä koskaan enkä missään nähnyt tollasia spare ribsejä? Nyt näyttää sille, ettei ribs kulttuuri ole vielä ehtinyt leviämään suomen itäisille kolkille? En kyllä tohonkaan usko? Mä oon muksusta asti imeskellyt ribsejä ja koskaan ei oo ollu baby back ribseistä pulaa ja on vielä halpaa kuin saippua :D

Back
Ylös Bottom