Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Joo sinähän sen tiedät. Miksi mä olen sitten nähnyt omilla silmilläni maahanmuuttajia töissä?. Vai onko sulla joku helvetin hieno tilasto/tutkimus, joka osoittaa ettei maahanmuuttajat halua mennä töihin?. Toi on vaan sun todella typerä olettamus eikä mikään fakta.

Olen minäkin nähnyt.

Surullisen suuri osa (humanitaarisista) maahanmuuttajista ei käy töissä. Käy ny oikeesti lukemassa niitä työllisyystilastoja. Mulle se on oikeastaan ihan se ja sama, minkä takia ne ei käy töissä. Lopputulos on jokatapauksessa sama.

Ja kuka helvetti ylipäätään palkkais kieli-, luku- ja kirjoitustaidottoman somalin yhtään mihinkään duuniin?

No anteeksi. Korjaan: Olettaisin, että osa maahanmuuttajista asuisi mielummin omassa maassaan kuin suomessa, jos siellä vallitsisi rauha. Tyytyväinen?.

Sulla on varmaan joku tilasto, joka tukee tätä väitettä.

Se rikkaus on sitä että tuulipukujen ohessa katukuvassa näkyy huntuja. Ihanan monikulttuurista. Lisäksi kansantaloudellisesti rikkaus on ilmeisesti suuri määrä ihmisiä joilla on teoreettinen halu ja mahdollisuus tehdä töitä.
Eihän siinä, onhan se kiva että on muitakin kuin suomalaisia, tulee maahanmuuttajien kanssa vietettyä aikaa ja mukavia tyyppejä ovat. Tosin sillä erotuksella että nuo kyseessä olevat ihmiset ovat täällä opiskelemassa/töissä ja osaavat mm. englantia ja lukea. :wtf:
Mielenkiintoistahan on että moni näistä on samaa mieltä maahanmuuttoasioista, eivät vaan halua omalla nimellä kommentoida asiaa, mikä on ihan ymmärrettävää.

Niin, kaikki mamut eivät ole Afrikasta, mutta hyvin suuri osa näistä ongelmia aiheuttavista mamuista on. Ei tarvii olla mikään Nikke Knatterton että voi tehdä jotain johtopäätöksiä...

No hunnut on huntuja. Ei kuulu mulle mitä ihmiset pukevat.

On minullakin paljon työssäkäyviä maahanmuuttajia ystävinäni ja ovat monessa asiassa samaa mieltä missä suomalaiset maahanmuuttokriittisetkin. Ovat myös monessa asiassa vastaan, kuten siinä ettei mamut muka ole halukkaita mennä töihin yms. paskassa. Jos joku ei halua mennä töihin vaan mielummin pummii sossusta rahaa, se on mun mielestä ihan perseestä varsinkin jos on työkykyinen. Siinä vaiheessa se on minulle ihan sama, että onko kyseessä suomalainen vai maahanmuuttaja.

olen minäkin nähnyt.

Surullisen suuri osa (humanitaarisista) maahanmuuttajista ei käy töissä. Käy ny oikeesti lukemassa niitä työllisyystilastoja. Mulle se on oikeastaan ihan se ja sama, minkä takia ne ei käy töissä. Lopputulos on jokatapauksessa sama.

Ja kuka helvetti ylipäätään palkkais kieli-, luku- ja kirjoitustaidottoman somalin yhtään mihinkään duuniin?

puhu sitten somaleista äläkä yleistä kaikkiin maahanmuuttajiin!

No hunnut on huntuja. Ei kuulu mulle mitä ihmiset pukevat.

Länsimaissa vaan ei oo tapana, että nainen alistetaan miehen tahtoon pukeutumista myöden.

On minullakin paljon työssäkäyviä maahanmuuttajia ystävinäni ja ovat monessa asiassa samaa mieltä missä suomalaiset maahanmuuttokriittisetkin. Ovat myös monessa asiassa vastaan, kuten siinä ettei mamut muka ole halukkaita mennä töihin yms. paskassa.

Kuka edelleen haluaa palkata maahanmuuttajan, jolla ei ole mitään annettavaa suomalaiselle työelämälle?

Jos joku ei halua mennä töihin vaan mielummin pummii sossusta rahaa, se on mun mielestä ihan perseestä varsinkin jos on työkykyinen. Siinä vaiheessa se on minulle ihan sama, että onko kyseessä suomalainen vai maahanmuuttaja.

Etkö sä ymmärrä, että jokainen pakoloinen on valinta, jolla halutaan entisestään kuormittaa velkaista yhteiskuntaa? Eihän siinä ole järjen hiventäkään. Sitä me ei voida valita, että pistetäänkö suomen kansalainen pihalle täältä vai ei, koska se ei ole edes vaihtoehto. Loisivien maahanmuuttajien suhteen meillä sen sijaan on vaikutusmahdollisuuksia.

Sori, en löytäny yhtäkään tutkimusta, jossa kysyttäis tätä jokaiselta maahanmuuttajalta. Ei kaikkeen tarvita tilastoja. Sitä paitsi nyt sä muutit mun olettamuksen "väitteeksi".

Aattelin, et sulla olis ku sä ite noita tilastoja huutelit joka viestissä. Mun väitteitä tukevia tilastoja on vaikka kuinka, mutta sä osaat etsiä ne itsekin.

Ei pidä olettaa, pitää ottaa selville ja sen jälkeen tietää.

puhu sitten somaleista äläkä yleistä kaikkiin maahanmuuttajiin!

Kuten varmaan tiedät niin sopii moneen muuhunkin ryhmään. Tai jos et tiedä niin ota selvää, äläkä elä siinä ruusunpunaisessa hattarapilvisessä maailmassasi. Näistä asioista löytyy ihan tiukkaa faktaa ku jaksaa etsii. Ni ei sit näytä niin typerältä, kun laukoo asioita, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Kuten varmaan tiedät niin sopii moneen muuhunkin ryhmään. Tai jos et tiedä niin ota selvää, äläkä elä siinä ruusunpunaisessa hattarapilvisessä maailmassasi. Näistä asioista löytyy ihan tiukkaa faktaa ku jaksaa etsii. Ni ei sit näytä niin typerältä, kun laukoo asioita, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Ymmärrän melkein kaikkia argumenttejasi ja olen todella monessa asiassa samaa mieltä. Koita sä jo ymmärtää, että on myös valtavasti niitä mamuja, jotka oikeasti tekevät töitä, maksavat veroja ja opiskelevat. Minä olen juuri heidän puolella, koska vituttaa niiden puolesta ku toisten ihmisten perseilyt yleistetään kaikkiin mamuihin. Siinä kärsii oikeasti ahkerat ihmiset.

Onko sun mielestä voisilmäpulla oikein että maahanmuuttajaperheet saa sossusta enemmänkun suomalaiset työttömät lapsiperheet? Kannustavaa hakea työtä ja silleen?

Viisihenkinen perhe saa Suomessa ilmaisen majoituksen lisäksi toimeentulotukea 1 277 euroa kuussa. Ruotsissa sama perhe saisi kuukausittain 531 euroa. Saksassa, Italiassa ja Iso-Britanniassa heille ei annettaisi käteistä rahaa lainkaan, mutta he saisivat valtiolta majoituksen lisäksi ilmaista ruokaa. ( http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...in+turvapaikanhakijoiden+tuissa/1135250917309 )

En ole kuullut suomessa yhtäkään tuollaista. Ja vaikka joku perustelisi rikostaan uskonnolla, se ei tarkoita sitä että jokainen samaa uskontoa oleva sen hyväksyisi. Vähän niin kuin 9/11 -tapahtuma. Suurin osa (tuntemistani) muslimeista tuomitsee teon ja sen, että äärimuslimit pilaavat normaalia elämää elävien muslimien maineen koko maailmalla. Tunnen monta muslimia eikä yksikään niistä hyväksy esim. kunniamurhaa yms. Sanovat, että kunniamurhat ovat vain ja ainoastaan sitä, ettei omaa ylpeyttä osata niellä ja se verhotaan uskonnolla.

Eli koska Suomessa ei VIELÄ ole tapahtunut samoja asioita kuin kaukaisessa Ruotsissa niin sittenhän meillä ei ole mitään hätää, mitä sitä turhaan tulevaisuutta ajattelemaan, eiks je?
Ja sekö, että suurin osa muslimeista tuomitsee kiihkomuslimeiden jatkuvat sairaat teot, lohduttaa sua siinä vaiheessa kun sun lähiomainen kuolee pommi-iskussa, siks kun asuu vääräuskosten alueella?
Ja mitäs sillä on väliä, onko uskonto tekosyy vai ei?

Ihan vinkkinä, tosi harva mamukriitikko vastustaa työperäistä maahanmuuttoa. Nykyään keskustelussa tuntuu maahanmuuttaja olevan synonyymi pakoloiselle.

Ihan vinkkinä, tosi harva mamukriitikko vastustaa työperäistä maahanmuuttoa. Nykyään keskustelussa tuntuu maahanmuuttaja olevan synonyymi pakoloiselle.

Näin on.

On helpompi puhua "maahanmuuttajasta" tai "mamusta" kuin "humanitaarisen suojelun perusteella tuleva maahanmuuttaja" tai "toissijaisen suojelun perusteella tuleva maahanmuuttaja". Tämän käsittänevät kaikki, poikkeuksena toki kukkahattutädit ja ammattiloukkaantujat, jotka TIETÄVÄT, että RASISTIT tarkoittavat oikeasti KAIKKIA MAAHANMUUTTAJIA ja haluavat vähintään polttaa heidät hengiltä....

Ymmärrän melkein kaikkia argumenttejasi ja olen todella monessa asiassa samaa mieltä. Koita sä jo ymmärtää, että on myös valtavasti niitä mamuja, jotka oikeasti tekevät töitä, maksavat veroja ja opiskelevat. Minä olen juuri heidän puolella, koska vituttaa niiden puolesta ku toisten ihmisten perseilyt yleistetään kaikkiin mamuihin. Siinä kärsii oikeasti ahkerat ihmiset.

Onko tässä nyt silleen, että Rankkuri vastustaa turvapaikkaturismia ja suomalaisen järjestelmän aivan saatanallisen sinisilmäisyyden täysin häikäilemätöntä hyväksikäyttöä....ja tietty sitä, että median ja valtionhallinnon taholta kouluttamattomien, luku- ja kirjoitustaidottomien ja sopeutumishaluttomien, keskiajalla elävien kulttuurien edustajien massamuuttoa Suomeen puolustellaan Finlaysonilla, Fazerilla, Nokian intialaisinsinööreillä, sekä nepalilaisten ravintoloiden pitäjillä.

Ja Voisilmäpulla taas lähinnä vastustaa kaikkien mamujen niputtamista samaan ryhmään...eli oikeastaan just samaa mitä Rankkuri.

Nääs, Voisilmä, jos sää oles mediasta keskustelua seurannu, mediassa tahallisesti sekoitetaan sellaiset kohdemaataan hyödyttävät mamut ja loiset keskenään, ja sitten jos vastustaa loisia, syytetäänkin niiden kunnon ihmisten vastustamisesta, ja haukutaan rasistiksi, kun eihän sulla voi muuta syytä olla vastustaa kunnon ihmisten Suomeen muuttoa kuin rassismi.

Mut yleensä kun puhutaan maahanmuuttajista, niillä tarkoitetaan just sitä maailman turhinta sakkia, joista jonkun bussikuskiksi päätyminen on valtakunnallinen uutinen, ja ENNEN KAIKKEA jos uutisissa puhutaan, että mamu ruikuttaa ja mamu valittaa ja mamulla on ikävää ja mamu ei saa asua lähellä ostaria ja bussi ei vie mamua tarpeeksi usein ostarille, niin näiden uutisten kohteet ovat AINA sitä paskasakkia.

Mutta asiasta uutisoidaan aina sanomalla että mamut ei valitettavasti saa tarpeeks isoja asuntoja ku kummiskin 200 henkee kuulu siihen ydinperheeseen.
Ihan kuin sama ongelma koskisi yhtä lailla sitä intialaista insinööriä, tai englantilaista lakimiestä....jotka työllään hankkivat tarvitsemansa kokoisen asunnon.

Sitä herkästi mamuväittelyssä tulee itsekin käyttäneeksi kattotermiä "maahanmuuttajat", tarkoittaen sillä ainoastaan tätä loisivaa paskasakkia...joka kyllä tuottaa etnistä värinää ja työpaikkoja hyysäyskoneistolle, sekä esim oikeudenkäynneissä avustaville tulkeille, mutta tämä kaikki maksaa niin saatanasti, Suomen varsin rajallisista resursseista.

Eli sanon nyt itseni ja Rankkurin puolesta: met emmä vastusta maahanmuuttoa, emmekä maahanmuuttajia, vastustamme sen väen haalimista, joka on viimeisten vuosikymmenten aikana osoittanut niin kyvyttömyytensä kuin haluttomuutensa sopeutua länsimäiseen elämänmenoon Euroopassa.
Ja joilla ainoa syy maahan tuloon on "turvapaikan haku" vaikka niitä turvapaikkoja ois ihan vitun paljon lähempänä lähtömaata, mutta vain vitun paljon huonommilla sosiaalietuuksilla.

Oikeita, Geneven sopparia määrittelemiä pakolaisia vastaan meillä ei ole mitään, semminkin kun niitä Suomeen tulee max 20 per vuosi...sanoisin, että niihin Suomenkin rajallisista resursseista riittää, varsinkin jos elintasoturismilta pannaan hanat kiinni.

Jokainen joka pyrkii kybällä itsensä elättämään, on tervetullut. Siis meinaan ettei aseta kovia vaatimuksia kohtelulleen, koska islam, vaan suostuu samaan kuin kolleegansa, eikä käy kerran kysymässä duunia, ja sitten vetäydy divaanille, ettei ma sa duni ku rassismi.

Mutta mutta, tässäkin on pieni mutta; taannoin Englantiin pukkasi lyhyen ajan sisällä 150 000 puolalaista duunaria, siis kaikki koulutettuja ja kaikki halukkaita työntekoon...ja vaikka Englanti on väestömäärältään selkeesti Suomea isompi, niin ei sielläkään silti riittäneet rahkeet alkuunkaan noin valtavan porukan työllistämiseen.
Eli vastaanottavan maan resurssien on oltava se määrittävä tekijä, ei sellaisen "mut ku se nyt pääs tohin rajalle asti niin pitää hoitaa koska inhimillinen hätä ja evakot ja sotalapset ja sit mulle tulee hyvä fiilis ku autetaan tollasta jonka mä ite tos nään" -humanismin.

Rakkaani Rankkuri voi mieluusti korjata, jos puhuin hänen puolestaan väärin, hänen kalunsa luiskahti välillä suustani peittäen näkökenttäni, ja aiheuttaen mahdollisesti sekavaa tekstiä. Samoin en aina kunnolla nähnyt mitä kirjoitin, kun pääni nyökki kiivaasti edes takaisin.

Edit, olinkin myöhässä selvityksessäni, Rankkurilta kun kestää aina niin kauan laueta.

Aika rasistista porukkaa täällä. En itsekkään nyt niin kamalasti diggaa maahanmuuttajista vaikka osa on todella mukavia ja yleensä mukavampia kuin nämä umpisuomalaiset munapäät. Vihaan suomalaista juroutta niin paljon.
Ei voida sanoa päivää bussissa ja ollaan muutenkin niin vitun perkele toi puhu mulle pitää lähteä karkuun tyyppisiä. No mulla taitaa olla vähän ruotsalaista verta niin sen takia ajattelen näin.
Pitää muuttaa jenkkeihin ni voi heittää small talkkia enemmän. Sori meni vähän offtopic.
Omakohtaisesti en ole ikinä joutunut ongelmiin kenenkään maahanmuuttajan (mamu kuulostaa ihan typerältä) kanssa vaan ongelmat ovat aina olleet kännisten tai muuten vaan mulkkujen suomalaisten kanssa.

Valittelet rasismista,ja haukut suomalaisia munapäiksi ja mulkuiksi.

Edit, olinkin myöhässä selvityksessäni, Rankkurilta kun kestää aina niin kauan laueta.

Rakkaani osaa tehdä näköjään suullaan muutakin hyvää :D Eli totta haastoit tuossa edellisessä kirjoituksessa. Ja nyt kyllä henkilökohtainen ystäväni ja rakastajani turhaan nostatat mainettani pitkällä kestävyydellä. Tosin aika on suhteellinen käsite...anteeksi inkoherentti kirjoitukseni, mutta Serialin kalu pääsi luiskahtamaan ulos suustani aiheuttaen ajatuskatkoja.

Ihan vain yleisenä kommenttina, miksi ette aja parempaa nimitystä tuolla ajattelutavalle, jota nyt kutsutaan maahanmuuttokriittisyydeksi, tai ainakin selkeämpää määritelmää? Niin kuin Serial ylempänä kirjoitti, mielipiteenne kohtaa vastustusta jo pelkästään sen takia, että asemanne on huonosti määritelty. Teidät on hyvin helppo alistaa olkinukelle, jolloin todelliseen kritiikkiin ei edes tarvitse vastata. Annan nyt esimerkkinä vaikkapa ateismin, jossa kohdataan samanlaista vastusta. Ateistit kuitenkin pyrkivät aktiivisesti määrittelemään itse itsensä ja korjaamaan virheelliset oletukset, jotta vastapuolelle ei anneta turhia lyömäaseita käyttöön.

Back
Ylös Bottom