Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Rankkuri;2840222 begin_of_the_skype_highlighting**************2840222******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************2840222******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Ei liity mamu-ketjuun mitenkään. Off-topic-ketju on erikseen.

Sori jäi pointti selittämättä. Ei ole sellaista rikosta, jota vain mamu tekisi ja jota suomalainen ei tekisi. Sen takia on mielestäni typerää lisätä järkevään keskusteluun linkkejä yksittäisistä rikoksista.

Sori jäi pointti selittämättä. Ei ole sellaista rikosta, jota vain mamu tekisi ja jota suomalainen ei tekisi. Sen takia on mielestäni typerää lisätä järkevään keskusteluun linkkejä yksittäisistä rikoksista.

Yksittäisistä rikoksista, joita on vuosittain järkyttävä määrä. Suomalaisten rikokset eivät ole perustelu sille, että täällä pitäisi hyysätä yhtään ulkomailta raahattua rikollista.

Onko myös typerää lisätä keskusteluun linkkejä yksittäisistä rikoksista, joita mm. Ruotsissa tehdään mamujen toimesta, sen takia että toiset uskoo "väärään" jumalaan? Kerropa kuinka usein pohjoismaissa kantaväestö tekee rikoksia, joita perustellaan uskonnolla?

Aika rasistista porukkaa täällä. En itsekkään nyt niin kamalasti diggaa maahanmuuttajista vaikka osa on todella mukavia ja yleensä mukavampia kuin nämä umpisuomalaiset munapäät. Vihaan suomalaista juroutta niin paljon.
Ei voida sanoa päivää bussissa ja ollaan muutenkin niin vitun perkele toi puhu mulle pitää lähteä karkuun tyyppisiä. No mulla taitaa olla vähän ruotsalaista verta niin sen takia ajattelen näin.
Pitää muuttaa jenkkeihin ni voi heittää small talkkia enemmän. Sori meni vähän offtopic.
Omakohtaisesti en ole ikinä joutunut ongelmiin kenenkään maahanmuuttajan (mamu kuulostaa ihan typerältä) kanssa vaan ongelmat ovat aina olleet kännisten tai muuten vaan mulkkujen suomalaisten kanssa.

Aika rasistista porukkaa täällä. En itsekkään nyt niin kamalasti diggaa maahanmuuttajista vaikka osa on todella mukavia ja yleensä mukavampia kuin nämä umpisuomalaiset munapäät. Vihaan suomalaista juroutta niin paljon.
Ei voida sanoa päivää bussissa ja ollaan muutenkin niin vitun perkele toi puhu mulle pitää lähteä karkuun tyyppisiä. No mulla taitaa olla vähän ruotsalaista verta niin sen takia ajattelen näin.
Pitää muuttaa jenkkeihin ni voi heittää small talkkia enemmän. Sori meni vähän offtopic.
Omakohtaisesti en ole ikinä joutunut ongelmiin kenenkään maahanmuuttajan (mamu kuulostaa ihan typerältä) kanssa vaan ongelmat ovat aina olleet kännisten tai muuten vaan mulkkujen suomalaisten kanssa.

Oletko kenties juuri muuttanut Tyrnävältä stadiin ja ihastunut ah niin kansainväliseen ilmapiiriin ja opetellut paikallista slangia vähäsen mitä entiset jurot juntti ystäväsi eivät hiffaa.
Shoppailet vaan päivät pitkät kansainvälisissä muotiliikkeissä kuten Jack & Jones, ic, Dressman yms.
Eilen Tyrnävä, tänään Helsinki, huomenna New York tuo kansojen sulatusuuni :rock:

Just joo. lItelläkin on "one for all"-tyylinen asenne . Ja onhan ne maahanmuuttajat monesti ihan rentoja. Olisi suomalaisetkin jos voisivat vapaasti olla tekemättä duunia, eikä elantoa pitäisi ansaita kovalla duunilla, kiireelliset aikataulut jne.
Edelleen enimmäkseen vika on systeemissä, ei niissä elintasopakolaisissa. Ei se ole tyhmä mikä ottaa vaan se joka maksaa. Ja edelleen rikostilastot puhuvat puolestaan.
En ole umpisuomalainen munapää vaan erittäin avarakatseinen. Ihme jos ei joitakin edes vähän pistä vituttamaan systeemi kun oman maan asukas saa sossulta työttömyyskorvauksia vähemmänkuin maahanmuuttaja, ja joutuu venyttämään penniä selkeästi enemmän.

Juopot työttömät vituttaa toki enemmänkuin normi työttömät maahanmuuttajat. Terveisiä Espoon keskustasta, kannun takia siellä joutuu olemaan, ei varaa kaupallisiin saleihin vaikka duunissa käydään. Elixioissa monet mamut treenailee 80€/kk, ja jättää niitä maksuja maksamatta, tieto. Ja esim Espoon kaupungin sali jouduttu leppävaarassa sulkemaan iltaisin kun mamut riehuvat siellä jatkuvasti. Kiva reissata duunin jälkeen ylimääräistä(kannussa käyn nyt kun lepuski on kiinni duunin jälkeen), vaikkei muutenkaan ole ylimääräistä aikaa arkisin.

"Aika rasistista porukkaa täällä". Avaa silmät muillekin näkökulmille kun sille yhdelle.

Hienoa!

Mites taloudellinen aspekti tuossa turvapaikkaturismissa. Mitä mieltä olet siitä? Suomi kuuluu kaikille ja veronmaksajien pitää kustantaa koko lysti?

[venom];2840349 sanoi:
Onko myös typerää lisätä keskusteluun linkkejä yksittäisistä rikoksista, joita mm. Ruotsissa tehdään mamujen toimesta, sen takia että toiset uskoo "väärään" jumalaan? Kerropa kuinka usein pohjoismaissa kantaväestö tekee rikoksia, joita perustellaan uskonnolla?

En ole kuullut suomessa yhtäkään tuollaista. Ja vaikka joku perustelisi rikostaan uskonnolla, se ei tarkoita sitä että jokainen samaa uskontoa oleva sen hyväksyisi. Vähän niin kuin 9/11 -tapahtuma. Suurin osa (tuntemistani) muslimeista tuomitsee teon ja sen, että äärimuslimit pilaavat normaalia elämää elävien muslimien maineen koko maailmalla. Tunnen monta muslimia eikä yksikään niistä hyväksy esim. kunniamurhaa yms. Sanovat, että kunniamurhat ovat vain ja ainoastaan sitä, ettei omaa ylpeyttä osata niellä ja se verhotaan uskonnolla.

Älä ymmärrä minua väärin. Ymmärrän täysin syyn, miksi kansalaiset ovat närkästyneitä verorahojen suuntaamisesta pakolaisiin (vaikka sitä rahaa tarvitaan muuhunkin esim. kouluihin). Muista kuitenkin, että myös maahanmuuttajaperheen lapset aikuistuvat, työllistyvät ja maksavat veroa. Maahanmuutossa on mielestäni sekä hyvät että huonot puolet. En voi kallistua vain toiseen suuntaan tai valita olenko puolesta vai vastaan. Maailmalla on sotia eikä se ole yhdenkään sen maan kansalaisen syy. Eikä sekään, että tämä lähetetään tänne. Ei se tietenkään sano ei tuille sun muille. Ja kyllä jokainen mamu asuisi mielummin omassa maassaan jos sielä olisi rauha.

Näyttäkää joku minulle, että missä kohtaa koraania kehoitetaan tappamaan, raiskaamaan, ryöstämään, valehtelemaan, kusettamaan, räjäyttää pommeja yms. Ne ovat äärimuslimien keksimää huuhaa puhetta, joihin uskoo todella pieni osa maailman muslimeista. Näiden ihmisten tekoset kun nousevat julkisuuteen. Itse pidän kaikkia uskontoja huuhaa puheina.

Näyttäkää joku minulle, että missä kohtaa koraania kehoitetaan tappamaan, raiskaamaan, ryöstämään, valehtelemaan, kusettamaan, räjäyttää pommeja yms. Ne ovat äärimuslimien keksimää huuhaa puhetta, joihin uskoo todella pieni osa maailman muslimeista. Näiden ihmisten tekoset kun nousevat julkisuuteen. Itse pidän kaikkia uskontoja huuhaa puheina.
Sura 9:5 Sura 9:5 But when the forbidden months are past then fight and slay the pagans wherever ye find them and seize them beleaguer them and lie in wait for them in every stratagem (of war).

Ei sillä että mitenkään sympatioisin tätä ketjua. Tai toiseen suuntaan: en myöskään puolusta länsimaista uskoa. Samaa roskaa eri kansissa, mutta laitoin nyt yhden esimerkin, kun pyydettiin.

Pitää myös muistaa miten Koraania tulkitaan; kronologisesti myöhemmin tulevat suurat kumoavat vanhempia, jos ristiriitoja ilmenee. Muhammedin seikkailut ovat alussa täynnä rauhaa ja rakkautta, mutta muuttuvat väkivaltaisempaan suuntaan loppua kohti.

Muista kuitenkin, että myös maahanmuuttajaperheen lapset aikuistuvat, työllistyvät ja maksavat veroa.

Tilastot ja tutkimukset tukevat tätä väitettä varmasti vahvasti?

Maailmalla on sotia eikä se ole yhdenkään sen maan kansalaisen syy.

Afrikan lukemattomat sisällissodat eivät siis ole sen maan kansalaisten syy vaan.....alieneiden? Juhan af Grannko se siellä kirjottelee?

Eikä sekään, että tämä lähetetään tänne.

Ei ole sen maan kansalaisen syy, että se lähetetään tänne?? Saisko tän muotoiltua johonkin koherenttiin muotoon?

Ei se tietenkään sano ei tuille sun muille. Ja kyllä jokainen mamu asuisi mielummin omassa maassaan jos sielä olisi rauha.

Ei sano ei tuille, ei...eikä myöskään kaihda päin naamaa valehtelemista ja asiakirjojen tahallista hävittämistä saadakseen niitä tukia perusteetta lisää. Jokainen mamu asuisi tottakai omassa maassaan, josta hyvänä esimerkkinä on ne valtavat mamu-virrat, jotka on täältä tulvinu takaisin lähtömaahan?

Tyt*tö*vauvan on lail*lista an*taa avio*mie*hensä hinkata pe*nis*tä tytön rei*si*ä vasten (mu*fa’kha*tha*t). Varsi*nai*sia emätinyh*dyn*töjä avio*mies*tensä kanssa tytöt pääse*vätkin sit*ten harras*tamaan vii*meis*tään 9-vuotiai*na Mu*ham*ma*din lap*simor*siamen Ais*han esimer*kin mu*kai*sesti (Buk*hari 7:62;88, Bukhari 7:62:64, Bukhari 7:62:65, Muslim 8:3310, Bukhari 8:3310), minkä jälkeen heillä ei sitten olekaan mitään oikeutta kieltäytyä siitä.

Tässä sulle CNN:n reportaasi kunniamurhista:
http://www.youtube.com/v/UGtRVugNjcY&rel=1

Tässä hieman oppia rauhanuskonnosta:
Amr, sinä olet vannonut Allahin kautta, että jos joku quraishilainen antaa sinulle kaksi vaihtoehtoa, sinä hy*väksyt niistä toisen!” “Kyllä”, huusi Amr vastaan, ja Ali jatkoi: “Niinpä minä kutsun sinua Allahin, Hänen lä*hettiläänsä ja islamin luo!” Amr vastasi: “Sitä en tahdo.” Ali huusi: “Sitten minä kutsun sinut kaksintaisteluun jalan!” “Miksi, serkku-hyvä?” kysyi Amr. “Kautta Allahin, en minä sinua tahdo tappaa!” Ali vastasi: “Mutta minä, kautta Allahin, tahdon tappaa sinut!” (–) Lopulta Alin onnistui surmata Amr. (Ibn Hisham: 307-308)

Niitä, jotka eivät usko Allahin merkkeihin, odottaa ankara rangaistus. Allah on Mahtava, Kostava. (Koraani 3:4)

Teille, jotka uskotte, säädetään, että te voitte kostaa surmatun puolesta: vapaa mies vapaasta miehestä, orja or*jasta ja nainen naisesta, mutta jos syyllinen saa anteeksi, hänen tulee suosiolla suorittaa kohtuullinen korvaus. Tämä on teidän Herranne antama lievennys ja armo. Sitä, joka tämän jälkeen tekee väärin, odottaa tuskallinen rangaistus. Kosto suojelee teidän elämäänne, te ymmärtäväiset. Ehkä te opitte vielä pelkäämään Allahia. (Ko*raani 2:178-179.)

Jos vaimonne on teille uskoton, hankkikaa keskuudestanne neljä todistajaa häntä vastaan. Kun he ovat antaneet todistuksensa, teljetkää vaimonne taloonsa, kunnes kuolema hänet korjaa tai Allah osoittaa hänelle toisen tien. (Koraani 4:15).

Riittääkö nämä vai vieläkö lisää?

Profeetta sanoi: “Mieheltä ei kysytä, miksi hän löi vai*mo*aan.” (Sunan Abu-Da*wud 11:2142)

Uskovaiset, älkää ottako juutalaisia ja kristittyjä ystäviksenne; he ovat toistensa ystäviä. Joka ottaa heitä ystä*väkseen, kuuluu heihin. Allah ei johdata väärintekijöitä. (Koraani 5:51)

Joka valitsee muun uskonnon kuin islamin, ei saa Allahin suosiota vaan joutuu tuonpuoleisessa perikatoon. (Koraani 3:85)

Allahin lähettiläs sanoi: “Jos joku vaihtaa islamin uskonsa, niin teloittakaa hänet.” (Sahih Buk*hari 9:84:57.)

Jokaiselle, joka on tappanut uskovan ilman hyvää syytä, on kostettava, ellei lähin sukulainen ole tyytyväinen (verirahaan), ja uskovien on oltava yhtenä miehenä häntä vastaan ja heidän on ryhdyttävä toimiin häntä vas*taan. (Ibn Ishaq: 232)

Allah on komentanut meidät vaalimaan hänen uskontoaan ja käymään jihadia Hänen vihollisiaan vastaan. Ko*raanissa on hyvin paljon jakeita, jotka komentavat pyhään sotaan vääräuskoisia vastaan ja taistelemaan näitä vastaan, kunnes kaikki alistuvat yksin Allahille; niissä ilmaistaan selkeästi, että tämä on pakollista ja määrätty meille. (Islam Q&A:34830)

Oliko vielä muuta?

Hauskaa seurattavaa kun Rankkuri pistää mokuttajille jauhot suuhun kerta toisensa jälkeen:). Sun pitäisi päästä johonkin ohjelmaan väittelemään vaikka Thorsin kanssa, ois jännää seurattavaa. Tänään tuli radiosta juttua maahanmuuttajanaisista ja maahanmuutosta. Suurin puoltava argumentti haastateltavalta naiselta (en kuullut nimeä) oli yllättäen elintasopakolaisten tuoma rikkaus. Ois kiva tietää mitä tällä rikkaudella oikeasti tarkoitetaan ja miten se ilmenee, muuten kuin negatiivisessa valossa...

Hauskaa seurattavaa kun Rankkuri pistää mokuttajille jauhot suuhun kerta toisensa jälkeen:). Sun pitäisi päästä johonkin ohjelmaan väittelemään vaikka Thorsin kanssa, ois jännää seurattavaa.

Ja yhtä hauska niitä on kyykyttää :D

Mä luulen, et mulla on toi hermo liian lyhyt, että voisin mennä telkkariin väitteleen :D Vaikka sitä ei aina huomaa niin näppäimistön kautta pahimmat vittuilut ja vittuuntumiset pystyy siivoo pois. Sen ainakin sanoisin sille naudalle, että näin suomenruotsalaisena hävettää edustaa samaa vähemmistöä kuin kyseinen hengitysilman ja tilan tuhlaaja.

Muista kuitenkin, että myös maahanmuuttajaperheen lapset aikuistuvat, työllistyvät ja maksavat veroa.

Tilastot ja tutkimukset tukevat tätä väitettä varmasti vahvasti?

- SULLA ON VARMAAN SITTEN TILASTOJA JA TUTKIMUKSIA SIITÄ, ETTEI MAAHANMUUTTAJAT TULE KOSKAAN TYÖLLISTYMÄÄN?

Maailmalla on sotia eikä se ole yhdenkään sen maan kansalaisen syy.

Afrikan lukemattomat sisällissodat eivät siis ole sen maan kansalaisten syy vaan.....alieneiden? Juhan af Grannko se siellä kirjottelee?

- NO EI TODELLAKAAN OLE NIIDEN SYY JOTKA SIELTÄ LÄHTEE KARKUUN. EIKÄ TÄMÄN MAAN KAIKKI MAAHANMUUTTAJAT OLE AFRIKASTA.

Eikä sekään, että tämä lähetetään tänne.

Ei ole sen maan kansalaisen syy, että se lähetetään tänne?? Saisko tän muotoiltua johonkin koherenttiin muotoon?

- EI EDELLEENKÄÄN OLE OMA VIKA, ETTÄ KOTI RÄJÄYTETÄÄN JA PAKOTETAAN POIS OMASTA MAASTA JONNEKKIN PAKOLAISLEIRILLE.

Ei se tietenkään sano ei tuille sun muille. Ja kyllä jokainen mamu asuisi mielummin omassa maassaan jos sielä olisi rauha.

Ei sano ei tuille, ei...eikä myöskään kaihda päin naamaa valehtelemista ja asiakirjojen tahallista hävittämistä saadakseen niitä tukia perusteetta lisää. Jokainen mamu asuisi tottakai omassa maassaan, josta hyvänä esimerkkinä on ne valtavat mamu-virrat, jotka on täältä tulvinu takaisin lähtömaahan?

- TOI ON LOISTAVA ESIMERKKI SIITÄ YLEISTÄMISESTÄ. KAIKKI MAMUT VALEHTELEE SOSSULUUKULLE JOO. IHAN KAIKKI. SULLA ON VARMAAN TÄSTÄKIN JOKU TILASTO? JA JOS HALUUT VASTAUKSEN TUOHON TOISEEN KYSYMYKSEEN, NIIN KYLLÄ ESIMERKIKSI MONET KOSOVOLAISET LÄHTI TAKAISIN KUN SAIVAT ITSENÄISYYDEN.

Tossa on vastauksia.

Se rikkaus on sitä että tuulipukujen ohessa katukuvassa näkyy huntuja. Ihanan monikulttuurista. Lisäksi kansantaloudellisesti rikkaus on ilmeisesti suuri määrä ihmisiä joilla on teoreettinen halu ja mahdollisuus tehdä töitä.
Eihän siinä, onhan se kiva että on muitakin kuin suomalaisia, tulee maahanmuuttajien kanssa vietettyä aikaa ja mukavia tyyppejä ovat. Tosin sillä erotuksella että nuo kyseessä olevat ihmiset ovat täällä opiskelemassa/töissä ja osaavat mm. englantia ja lukea. :wtf:
Mielenkiintoistahan on että moni näistä on samaa mieltä maahanmuuttoasioista, eivät vaan halua omalla nimellä kommentoida asiaa, mikä on ihan ymmärrettävää.

Niin, kaikki mamut eivät ole Afrikasta, mutta hyvin suuri osa näistä ongelmia aiheuttavista mamuista on. Ei tarvii olla mikään Nikke Knatterton että voi tehdä jotain johtopäätöksiä...

Tossa on vastauksia.

- SULLA ON VARMAAN SITTEN TILASTOJA JA TUTKIMUKSIA SIITÄ, ETTEI MAAHANMUUTTAJAT TULE KOSKAAN TYÖLLISTYMÄÄN?

Osa ei työllisty koskaan se on varma ja tilastot kertovat esim. somalien osalta sitä, että n.70% ei ole tähänkään mennessä työllistynyt ja ne on kuitenki ollu täällä 90-luvun alusta asti. Sä voit ministeriöiden ja tilastokeskuksen sivuilta ihan itse käydä tutustumassa niihin tilastoihin niin sit sunkaan ei tarvitse arvailla.

- NO EI TODELLAKAAN OLE NIIDEN SYY JOTKA SIELTÄ LÄHTEE KARKUUN. EIKÄ TÄMÄN MAAN KAIKKI MAAHANMUUTTAJAT OLE AFRIKASTA.

Sä puhuit, että se ei ole sen maan kansalaisten syy. Ja sitä se nimenomaan on. Mites 90-luvun alussa tänne tulleet somalit, jotka oli Siad Barren upseereita ja murhaajia. Somalian ongelmat ei johtunu heistäkään varmaan mitenkään?

- EI EDELLEENKÄÄN OLE OMA VIKA, ETTÄ KOTI RÄJÄYTETÄÄN JA PAKOTETAAN POIS OMASTA MAASTA JONNEKKIN PAKOLAISLEIRILLE.

Ruotsissa tehdyn tutkimuksen mukaan ihmissalakuljettajat toivat maahan 95% kaikista tp-hakijoista. Nämä ei itse ole lähteny maasta ja maksanu siitä rahaa vaan heidät on pakotettu pois sieltä? Samoin kuin Bulgariasta ja Romaniasta tulevat? Samoin kuin muista EU-maista tulevat turvapaikkaturistit?

- TOI ON LOISTAVA ESIMERKKI SIITÄ YLEISTÄMISESTÄ. KAIKKI MAMUT VALEHTELEE SOSSULUUKULLE JOO. IHAN KAIKKI. SULLA ON VARMAAN TÄSTÄKIN JOKU TILASTO? JA JOS HALUUT VASTAUKSEN TUOHON TOISEEN KYSYMYKSEEN, NIIN KYLLÄ ESIMERKIKSI MONET KOSOVOLAISET LÄHTI TAKAISIN KUN SAIVAT ITSENÄISYYDEN.

Kumpikohan se yleisti sanomalla, että "kaikki mamut asuisivat ennemmin omassa maassaan"?

Sinulleko yleistäminen sallitaan ja muille ei?

Ongelma on se, että he eivät työllisty eivätkä halua työllistyä.

Näin.

Joo sinähän sen tiedät. Miksi mä olen sitten nähnyt omilla silmilläni maahanmuuttajia töissä?. Vai onko sulla joku helvetin hieno tilasto/tutkimus, joka osoittaa ettei maahanmuuttajat halua mennä töihin?. Toi on vaan sun todella typerä olettamus eikä mikään fakta.

Back
Ylös Bottom