Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

"Miten voi olla hysteerisellä tavalla suvaitsevainen?"
-Valehtelemalla ja tekemällä kaikkensa sen eteen että maahanmuuton ongelmista vaiettaisi.

Kävitsä jo raiskaamassa?

Tuossa ollaan jo aika lähellä sitä kuuluisaa rasismia, kun aletaan niputtamaan kaikki maahanmuuttajat tuohon rikollisjengiin. On ehkä vielä jollain tapaa ymmärrettävää, että nuo taipumukset yhdistetään näihin ongelma-alueidin maahanmuuttajiin (afrikka, lähi-itä jne.) joilla on tilastollinen yliedustus ko. hommissa, mutta esim. olettamus siitä että Dopey olisi rikollisuuteen taipuvainen elintasopakolainen on aika kaukaa haettu.

Jokin roti jo noihin yleistykseen ja tuohon maahanmuuttajavastaisuuteen. Harvemmin eurooppalaisten maahanmuutto muutenkaan on johtanut erityisen suureen rikollisuuteen (ja rasisteille tiedoksi että sanoin harvemmin, joten turha tulla mussuttamaan romaneista).

[venom];2837486 sanoi:
-Valehtelemalla ja tekemällä kaikkensa sen eteen että maahanmuuton ongelmista vaiettaisi.

Näin juuri, sekä leimaamalla kaikki kriittisesti asiaan suhtautuvat rajat kiinni tyypeiksi, rasisteiksi ihmisvihaajiksi, yms. Eräässäkin blogissa tätä maata verrattiin jo Pohjois-Koreaan. Ja edelleen ärsyttää kun lehdissä puhutaan vain käsitteellä "maahanmuutto" Se kun on aika laaja käsite. Kansa lukee lehdistä ja blogeista ainoastaan, kuinka maahanmuuttajia ei haluta tänne.

Pitäisi erotella työperäinen maahanmuutto, elintasopakolaiset jne. Väitän että aasiasta tuleva opiskelija työllistyy paremmin kuin luku sekä kirjoitustaidoton somali. Ja kuinka paljon sitä kaveria kiinnostaa mennä töihin kun sille maksetaan enemmän kuin keskiverto palkansaajalle. Ja tähän integraatioon poltetaan x määrä rahaa vuosittain. Olisi kiva tietää minkälaisissa summissa liikutaan.

Mielestäni tässä maassa pitäisi keskittyä ensisijaisesti hoitamaan omat asiat ensin kuntoon. Esimerkiksi työttömyys sen kuin kasvaa ja tehtaat siirtävät tuotannot ulkomaille. Nämä asiat painavat vaakakupissani enemmän kuin somalien hyysäys.

Eipä silti voi pelkästään somaleja syyttää. Hyvin osaavat käyttää Suomen lakia hyväkseen.

Tuossa ollaan jo aika lähellä sitä kuuluisaa rasismia, kun aletaan niputtamaan kaikki maahanmuuttajat tuohon rikollisjengiin. On ehkä vielä jollain tapaa ymmärrettävää, että nuo taipumukset yhdistetään näihin ongelma-alueidin maahanmuuttajiin (afrikka, lähi-itä jne.) joilla on tilastollinen yliedustus ko. hommissa, mutta esim. olettamus siitä että Dopey olisi rikollisuuteen taipuvainen elintasopakolainen on aika kaukaa haettu.

Jokin roti jo noihin yleistykseen ja tuohon maahanmuuttajavastaisuuteen. Harvemmin eurooppalaisten maahanmuutto muutenkaan on johtanut erityisen suureen rikollisuuteen (ja rasisteille tiedoksi että sanoin harvemmin, joten turha tulla mussuttamaan romaneista).

Eiköhän toi raiskausjuttu ollu sarkasmia? Kyllä suurin osa on tietoisia ettei euroopan sisäinen maahanmuutto oo ongelma. Se että sekotetaan asiat on aika pitkälti suvaitsevaisen median ansiota". Saadaan suomalaiset kuulostamaan rasisteilta kun täällä ollaan yhden joghdattelevan tutkimuksen perusteella mamu-vastaisia, ja sitten puolustetaan maahanmuuttoa muun muassa Fazerilla ja näin todistetaan että kyllä se on maahamuutto on hyvä asia ja suomalaiset on ihan syyttä rasisteja

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/urpilainen-haluaa-ennenaikaiset-vaalit/544102

Hieman näyttäisi siltä että maahanmuutto aihe tulee olemaan seuraavien vaalien yksi teemoista myös pääpuolueilla, halusivat nämä sitä itse tai ei. SDP avasi jo pelin. Hauska nähdä millaista keskustelua syntyy ja kuinka monta vaalilupausta unohdetaan vaalien jälkeen.

Olen jo odottanut että koska pääpuolueet alkavat kalastella maahanmuuttokriittisten ääniä vaaleja silmälläpitäen, Urpis-Jutta availee peliä jo, kuka seuraavaksi? Kyllä Juttakin tietää mitä mieltä kansa on ja pakkohan se on käyttää hyödyksi. Kohta alkaa ilmestyä myös seuraavia teesejä ajavia pallinaamoja:

-Opiskelijoille paremmat tuet
-Nuorten pahoinvointiin satsattava enemmän resursseja
-Eläkeikä paaaaaljon alemmaksi
-Aseet pois kansalaisilta
-Joku muu mikä?

Yhteistä kaikille on että vaalien jälkeen asiat tuppaa unohtumaan, asioista on kyllä kysyttäessä perustettu työryhmä mutta raporttia saadaan vasta vuoden-parin päästä.

[venom];2837486 sanoi:
Valehteleminen tai kaikkensa tekeminen ei ole hysteriaa. Kts. sanakirja.

[venom];2837535 sanoi:
Eiköhän toi raiskausjuttu ollu sarkasmia? Kyllä suurin osa on tietoisia ettei euroopan sisäinen maahanmuutto oo ongelma.
No ainakaan itse en ole Euroopan sisäinen maahanmuuttaja. Olen aiemmin muuttanut USA:han ja takaisin ja nyt olen muuttamassa Intiaan. Olen siis erittäin maahanmuuttomyönteinen yksilö.

Isoin ongelma ketjun kirjoittajilla tuntuu olevan sen kanssa, että tänne muuttavan ei tartte tehdä duunia kun sosiaaliturva on niin hyvä eikä niitä duunejakaan ole kun kerran suomalaisiakin on työttöminä. Itseäni vituttaa ihan yhtä paljon kotoperäinen kuin maahanmuuttajienkin toimesta tapahtuva elbailu yhteiskunnan tuella. Tuoreen tutkimuksen mukaan alle 50% nuorista on sitä mieltä, että heidän täytyy elättää itsensä palkkatuloilla. Ongelma ei ole maahanmuutossa vaan leväperäisessä sosiaalipolitiikassa - jos ilmaiset tuet lakkautettaisiin, niin samalla loppuisi tänne niitä hakemaan tulevien virta. Jos jollakin poliitikolla olisi munaa alkaa ajaa kaiken sosiaaliturvan eväämistä esim. Suomen kymmeniltä-, ellei sadoiltatuhansilta verovaroin sponsoroiduilta alkoholisteilta, niin minun etä-ääneni saisi samantien.

Olen jo odottanut että koska pääpuolueet alkavat kalastella maahanmuuttokriittisten ääniä vaaleja silmälläpitäen, Urpis-Jutta availee peliä jo, kuka seuraavaksi? Kyllä Juttakin tietää mitä mieltä kansa on ja pakkohan se on käyttää hyödyksi. Kohta alkaa ilmestyä myös seuraavia teesejä ajavia pallinaamoja:

-Opiskelijoille paremmat tuet
-Nuorten pahoinvointiin satsattava enemmän resursseja
-Eläkeikä paaaaaljon alemmaksi
-Aseet pois kansalaisilta
-Joku muu mikä?

Eikö se vähän niin kuin kuulu demokratiaan, että poliitikot kuuntelevat kansaa ja ottavat vaaliohjelmiinsa sellaisia asioita, joilla näyttäisi olevan kansan keskuudessa kannatusta?

Kun itse luin demareiden maahanmuutto-ohjelmasta, niin ajattelin että mamu-kriittiset olisivat iloisia, sillä heidän aikaansaama julkinen keskustelu on nyt onnistunut vaikuttamaan pääpuolueiden linjauksiin. Sen sijaan ainakin John R tuntuu olevan sitä mieltä, että asialla ovat kansaa hyväksikäyttävät pallinaamat. Ikinä ei ole asiat hyvin...

Yhteistä kaikille on että vaalien jälkeen asiat tuppaa unohtumaan, asioista on kyllä kysyttäessä perustettu työryhmä mutta raporttia saadaan vasta vuoden-parin päästä.

Tämä on kyllä niin totta! Lisäksi Suomen oloissa pitää muistaa, että hurjimmatkin vaalilupaukset saattavat vesittyä kummasti siinä vaiheessa, kun vaalit voittaneet puolueet neuvottelevat hallitusohjelmasta.

Toisaalta, ei tämä demokratia nyt ihan mätäkään järjestelmä ole, ainakaan jos verrataan niihin muihin vaihtoehtoihin.

Eikö se vähän niin kuin kuulu demokratiaan, että poliitikot kuuntelevat kansaa ja ottavat vaaliohjelmiinsa sellaisia asioita, joilla näyttäisi olevan kansan keskuudessa kannatusta?

Kun itse luin demareiden maahanmuutto-ohjelmasta, niin ajattelin että mamu-kriittiset olisivat iloisia, sillä heidän aikaansaama julkinen keskustelu on nyt onnistunut vaikuttamaan pääpuolueiden linjauksiin. Sen sijaan ainakin John R tuntuu olevan sitä mieltä, että asialla ovat kansaa hyväksikäyttävät pallinaamat. Ikinä ei ole asiat hyvin..

Pistäppä demareiden viimeiset, noh vaikka 10 maahamuuttoon liittyvää kannanottoa listaan. Ja mitenkäs demarit äänestikään tuosta ulkomaalaislaista?

Pistäppä demareiden viimeiset, noh vaikka 10 maahamuuttoon liittyvää kannanottoa listaan. Ja mitenkäs demarit äänestikään tuosta ulkomaalaislaista?

Eli olisiko sinun mielestäsi parempi asia, jos demarit eivät muuttaisi maahanmuuttoon liittyviä kannanottojaan huolimatta mediassa vellovasta mamu-keskustelusta?

En ole aina ihan selvillä siitä, mitä mamukriitkot oikeastaan kaipaavat. Jos valtavirran poliitikot kuuntelevat mamukriittisiä niin he ovat takinkääntäjiä, hyväksikäyttäjiä ja pettureita. Jos samaiset poliitikot eivät kuuntele mamukriittisiä niin he ovat maanpetokseen syyllistyviä elitistejä, jotka kansan tahdon vastaisesti mokuttavat Suomea. Mitä ikinä teetkään niin olet aina väärässä.

Ainoa ratkaisu tähän lienee, että perussuomalaiset saavat ensi vaaleissa 51 % kansanedustajan paikoista ja voivat yksin muodostaa hallituksen.

Kuulin tänään pukukopissa mielenkiintoisen sanojenvaihdoksen n.70 vuotiaan suomalaisen miehen ja n.25 vuotiaan "suomalaisen" välillä:

Vanha: Mistä olet tänne tullut?
"suomalainen": Olen suomalainen (hoono soomi)
Vanha: Missä sun juuret on?
"suom.": Olen suomalaine, olen syntynyt suomessa ja olen suomen kansalaine (huonoa edelleen)
Vanha: Mistä sun vanhemmat tulee?
"suom.": MINA OLE SUOMALAINE

:lol2:

Tuli mieleen se jonku romanin tekemä versio olen suomalaisesta :D

(joo oli erittäin turha)

Kun itse luin demareiden maahanmuutto-ohjelmasta, niin ajattelin että mamu-kriittiset olisivat iloisia, sillä heidän aikaansaama julkinen keskustelu on nyt onnistunut vaikuttamaan pääpuolueiden linjauksiin. Sen sijaan ainakin John R tuntuu olevan sitä mieltä, että asialla ovat kansaa hyväksikäyttävät pallinaamat. Ikinä ei ole asiat hyvin...

Tämä on kyllä niin totta! Lisäksi Suomen oloissa pitää muistaa, että hurjimmatkin vaalilupaukset saattavat vesittyä kummasti siinä vaiheessa, kun vaalit voittaneet puolueet neuvottelevat hallitusohjelmasta.

Toisaalta, ei tämä demokratia nyt ihan mätäkään järjestelmä ole, ainakaan jos verrataan niihin muihin vaihtoehtoihin.

Ei siinä mitään, propsit kotiin Urpis-Jutalle jos sama meininki jatkuu vaalien jälkeenkin. Sen haluaisin nähdä, vaikka perus pessimistinä en siihen usko. Vaikka Urpis-Jutta onkin minulle väärästä puolueesta ja muutenkin vastenmielinen poliitikko ja ärsyttävä ihminen niin asiaahan se tuossa kirjoitteli mamu-asioista.

Viestini pointti nimenomaan oli siinä että kummasti alkaa näitä lausuntoja ilmestymään aina vaalien alla, ja vaalien jälkeen huomataan aina että paljon luvattiin mutta ne lupaukset häviää kuin paskakikkaare pers-silmästä pyyhkimisen jälkeen. Veikkaan että kun vaalit lähenee, näitä samantyylisiä lausuntoja alkaa ehdokkaat kirjoittelemaan muna pystyssä joka lehteen.

Eli olisiko sinun mielestäsi parempi asia, jos demarit eivät muuttaisi maahanmuuttoon liittyviä kannanottojaan huolimatta mediassa vellovasta mamu-keskustelusta?

En ole aina ihan selvillä siitä, mitä mamukriitkot oikeastaan kaipaavat. Jos valtavirran poliitikot kuuntelevat mamukriittisiä niin he ovat takinkääntäjiä, hyväksikäyttäjiä ja pettureita. Jos samaiset poliitikot eivät kuuntele mamukriittisiä niin he ovat maanpetokseen syyllistyviä elitistejä, jotka kansan tahdon vastaisesti mokuttavat Suomea. Mitä ikinä teetkään niin olet aina väärässä.

Ainoa ratkaisu tähän lienee, että perussuomalaiset saavat ensi vaaleissa 51 % kansanedustajan paikoista ja voivat yksin muodostaa hallituksen.

Ei ole syytä odottaa, että valtapuolueet kääntäisivät kelkkaansa nyt vaan lähinnä kalastelevat ääniä tulevien vaalien alla. Puhe on puhetta, ja teot ovat tekoja. Vielä ei ole valtapuolueiden kohdalta tullut mitään tekoja ja pääministerimme tuossa tänään juuri viimeksi sanoi, että Thorsilla on täysi hallituksen tuki maahanmuuttopolitiikkansa kanssa. On siis 2 vaihtoehtoa äänestyskäyttäytymisen kanssa. Äänestä persuja ja Muutos 2011:stä ja tiedät äänesi menevän varmasti maahanmuuttokriittiselle puolueelle ja edustajalle, tai äänestät sitä samaa mitä ennenkin etkä voi olla mitenkään varma muistaako äänestämäsi edustaja tai puolue vaalien alla antamiaan lupauksia.

Ja tuosta Jutan komentista. Mitä ehdotuksia hän siinä mielestäsi teki maahanmuuttopolitiikkaan liittyen? Jotenkin muistan kuulleeni tuon maassa maan tavalla sanonnan ennenkin ja jotenkin muistan, että Jutta on myös ennen lainannut muiden fraaseja keksimättä itse mitään uutta.

Valehteleminen tai kaikkensa tekeminen ei ole hysteriaa. Kts. sanakirja.

Anteeksi, nyt kukaan ei varmaan tajua pointtia.

No ainakaan itse en ole Euroopan sisäinen maahanmuuttaja. Olen aiemmin muuttanut USA:han ja takaisin ja nyt olen muuttamassa Intiaan. Olen siis erittäin maahanmuuttomyönteinen yksilö.

Isoin ongelma ketjun kirjoittajilla tuntuu olevan sen kanssa, että tänne muuttavan ei tartte tehdä duunia kun sosiaaliturva on niin hyvä eikä niitä duunejakaan ole kun kerran suomalaisiakin on työttöminä. Itseäni vituttaa ihan yhtä paljon kotoperäinen kuin maahanmuuttajienkin toimesta tapahtuva elbailu yhteiskunnan tuella. Tuoreen tutkimuksen mukaan alle 50% nuorista on sitä mieltä, että heidän täytyy elättää itsensä palkkatuloilla. Ongelma ei ole maahanmuutossa vaan leväperäisessä sosiaalipolitiikassa - jos ilmaiset tuet lakkautettaisiin, niin samalla loppuisi tänne niitä hakemaan tulevien virta. Jos jollakin poliitikolla olisi munaa alkaa ajaa kaiken sosiaaliturvan eväämistä esim. Suomen kymmeniltä-, ellei sadoiltatuhansilta verovaroin sponsoroiduilta alkoholisteilta, niin minun etä-ääneni saisi samantien.

Aivan, helposti tulee haukuttua väärää puuta, ketäpä ei houkuttaisi yleellinen elämä, kun sellaista tarjotaan. Kyllä täällä ollaan aiemmin jo keskusteltu eri vaihtoehdoista, etkä sä ole ensimmäinen joka on tajunnut, mikä tässä Suomen hommassa kusee. Kyllähän tää hyvinvointiyhteiskunta potkii pahasti päähän omiaan, mutta se että monet suomalaiset on sosiaalipummeja ei tarkota sitä, etteikö se edelleen ole ongelma, että tänne tuodaan lisää porukkaa hyysättäväksi.
Oon kyllä täysin samaa mieltä sun kanssa, että työnteko pitäisi tehä kannattavaksi, niin ratkeisi moni muukin ongelma. Luulenpa vaan ettei täällä tulla pääsemään siihen tilanteeseen pitkään aikaan, jos koskaan. Sen sijaan maahanmuuttopolitiikan suhteen muutos voisi tapahtua nopeammin, ja saataisiin edes jotain aikaan.

e: Ja kun sanoit olevasi maahanmuuttaja ja maahanmuuttomyönteinen, niin ei kai täällä kukaan ole väittänyt että kaikki maahanmuutto on pahasta? Suurin osa täällä tuntuu olevan sitä mieltä että työ- ja opiskeluperäinen maahanmuutto on positiivinen asia, ja voin varmuudella sanoa ettet säkään Jenkeissä tai Intiassa elintasopakolaisena elele. Tekstistä päätellen olet yhtälailla elintasopakolaisuutta vastaan kun kuka tahansa muukin täällä.

Tuoreen tutkimuksen mukaan alle 50% nuorista on sitä mieltä, että heidän täytyy elättää itsensä palkkatuloilla..

Kuulostaa aika hurjalta luvulta, ihan mielenkiinnosta johtuen haluaisin lähteitä tälle asialle.

Kuulostaa aika hurjalta luvulta, ihan mielenkiinnosta johtuen haluaisin lähteitä tälle asialle.
Näköjään ilmaisella puolella Hesaria oleva juttu on lyhyempi eikä tätä virkettä siinä näy, tässä linkki maksulliseen verkkolehteen.
Vain puolet 15–30-vuotiaista ajattelee, että jokaisen tulee elättää itsensä omalla työllään eikä turvautua avustuksiin.
Kun tuon pari kertaa tavaa, niin olin tulkinnut tuota ehkä liian tiukasti, mutta anyway tuo on aika karsea luku elleivät kaikki mieti jotain samaa neliraajahalvautunutta sinä ainoana poikkeuksena. K.o. jutussa taas siteerataan Kansallista nuorisotutkimusta, joka ilmeisesti pitää ostaa täältä.

Ja tuosta Jutan komentista. Mitä ehdotuksia hän siinä mielestäsi teki maahanmuuttopolitiikkaan liittyen? Jotenkin muistan kuulleeni tuon maassa maan tavalla sanonnan ennenkin ja jotenkin muistan, että Jutta on myös ennen lainannut muiden fraaseja keksimättä itse mitään uutta.

Ai tätäkö meinasit?!:D
http://www.youtube.com/watch?v=xheIYUWYctc

Typerä ämmä tuo jutta urpilainen. Pysyisi vaan siinä luokanopettajan ammatissaan.

Täytyy muuten oikeesti pitää peukkuja, että Astrid thors ei pääsisi enää eduskuntaan seuraavissa vaaleissa. Toivottavasti ne 5000 suomenruotsalaista ovat kyllästyneet tähän suureen somaalituristejen määrään ja jättävät äänestämättä häntä.

Back
Ylös Bottom