Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

En oo ennen Hesaria näin paljoa odottanutkaan. :lol2:

Uutisia skini-rassissteista, tarina vuonna -96 Suomeen tulleesta pakolaisesta joka nykyään pyörittää omaa ravintola-alan yritystä Suomessa ja tämän pojasta joka on sopeutunut erinomaisesti suomalaiseen kouluun. Sitten vielä tarina kolmen eri maan hallitusten vainoamasta nuoresta joka pääsi Suomeen turvaan ja on vasta nyt traumoiltaan onnistunut kertomaan kokemuksistaan. Eikä pidä unohtaa että alle 15-vuotiaita on nyt vähemmän kuin sataan vuoteen ja hoitoalalla on valtava työvoimapula.

No oli jo tämänpäivän Hesarissa, taitaa mokutajilla olla paniikki päällä, aamulla tuli jo mieleen, että jos jatkuu tämmöisenä lopetan Hesarin tilauksen, menee jutut siinä niin älyttömiksi.

Jatkuu? Ainahan se on ollu, aina Kari Suomalaisen uran tuhoamisesta lähtien.

http://www.eroaerkosta.tk

Rankka viikko ollut: mokuttajakolumnistien kirjoituksia sadellut kuin sieniä sateella, Hesarin muutamat uutiset, joissa analysoitiin syitä suomalaisten maahanmuuttokriittisyyteen sekä Hesarin Stubbin haastattelu mielipiteestä maahanmuuttokeskusteluun (ok, ministerin uhkailua en hyväksy minäkään), ennen luulin, että Aksusta olisi ainesta noiden ammattipoliitikkojen harmaassa massassa. Kaiken huipuksi kattelin juuri Yleltä Pressiklubin.

Mulla alkaa tulla toi monikulttuuri kyllä vähän jo korvista. Ensin koko viikko rasismin vastaista viikkoa. Nyt sitten alkaa ainakin Tampereella monikulttuuriviikko, jonka parissa meneekin sitten ensi viikko. Aaaaaaaa!!!! Missä vitussa se suomalaisen kulttuurinen juhliminen on?

Mulla alkaa tulla toi monikulttuuri kyllä vähän jo korvista. Ensin koko viikko rasismin vastaista viikkoa. Nyt sitten alkaa ainakin Tampereella monikulttuuriviikko, jonka parissa meneekin sitten ensi viikko. Aaaaaaaa!!!! Missä vitussa se suomalaisen kulttuurinen juhliminen on?

Sano muuta, saatana! Koska me juhlistetaan tätä omaa kulttuuria ja Suomea? Vittu mä laitan ryssien lahtaamisen kunniaks pystyyn Simo Häyhä-viikon! Muistutetaan mieliin, mistä tää maa on tehty!!

Henki: huima äijä toi John :worship:

Sano muuta, saatana! Koska me juhlistetaan tätä omaa kulttuuria ja Suomea? Vittu mä laitan ryssien lahtaamisen kunniaks pystyyn Simo Häyhä-viikon! Muistutetaan mieliin, mistä tää maa on tehty!!

Henki: huima äijä toi John :worship:

John on kyllä rankka jätkä. Nöyryyttää vielä yli nelikymppisenä muita.

:offtopic: Repeilin joskus huolella kun luin tätä "artikkelia": http://www.cracked.com/article_17019_5-real-life-soldiers-who-make-rambo-look-like-pussy.html

Mutta olisin kyllä itse heittänyt Häyhän vähän korkeammalle. Mad Jack ykköseksi ja Häyhä kakkoseksi :rock:.

Oon ihmetelly ihan samaa, suomalaisia vaan mollataan jatkuvasti.

MUISTETAAN TÄMÄ 2011 EK-VAALEISSA!!

Ei tähän muuten mitään muutosta saada aikaan!

Mä tuun todennäköisesti vaaleissa äänestämään jotain kiintiöpakolaisia vastustavaa Kokoomuksen listoilla olevaa.

Ei millään pahalla, mutta äänesi menee hukkaan, ellet sitten äänestä nimenomaan sen takia että kannatat kokoomuksen politiikkaa. Ryhmäkuri pitää huolen siitä ettei kokoomuksen ehdokkaat saa mitään aikaan maahanmuuttoasioiden saralla.

plus että kiintiöpakolaiset ei ole mikään ongelma Suomelle tällä hetkellä.

Ei millään pahalla, mutta äänesi menee hukkaan, ellet sitten äänestä nimenomaan sen takia että kannatat kokoomuksen politiikkaa. Ryhmäkuri pitää huolen siitä ettei kokoomuksen ehdokkaat saa mitään aikaan maahanmuuttoasioiden saralla.

Ja perusteluja? Kyllä Satonen ainaki vahvasti ottanut osaa tähän maahanmuuttokeskusteluun. Todellisista toimista en tosin ole tietoinen eli en ole ottanut selvää.

Ja perusteluja? Kyllä Satonen ainaki vahvasti ottanut osaa tähän maahanmuuttokeskusteluun. Todellisista toimista en tosin ole tietoinen eli en ole ottanut selvää.

Siis kyllä mä ymmärrän että kokoomuksella on nuivia ehdokkaita, myös esim. Pöntinen. Ongelma vaan tosiaan on se, että ryhmäkurilla painostetaan koko puolue äänestämään samaa asiaa. Se ei paljon auta jos siellä on esim. 10% nuivia ehdokkaita. Jos mä nyt politiikasta mitään ymmärrän. Voisiko joku enemmän ymmärtävä vähän jelpata mua?

plus että kiintiöpakolaiset ei ole mikään ongelma Suomelle tällä hetkellä.

Jep, täytyy kommata. Minä olisin ainakin valmis lisäämään kiintiöpakolaisten määrää. Esim. Burmasta löytyisi paljon ihmisiä jotka mieluusti ottaisin tänne turvaan. Sosiaaliturvapaikkashoppailijat on se suurin ongelma. Niistä pitäisi päästä eroon, mutta hankalaa se on kun media ja hallitus sekoittaa puurot ja vellit sekaisin. Paskinta tässä tilanteessa on se, että tuntuu että mitään ei voi tehdä. Ihan ketä vaan sinne eduskuntaan äänestää, ei mikään tulee auttamaan. Äänestän kyllä Muutosta ensi vaaleissa, mutta tiedän että ei sekään mitään auta, jos jätkillä on siellä vain muutama edustaja eduskunnassa.

Voisiko joku enemmän ymmärtävä vähän jelpata mua?
No sehän on just tasan näin. Umpipaskaa ulkomaalaislakiakin puolsi joka ainoa Kokoomuksen edustaja.

Jep, täytyy kommata. Minä olisin ainakin valmis lisäämään kiintiöpakolaisten määrää. Esim. Burmasta löytyisi paljon ihmisiä jotka mieluusti ottaisin tänne turvaan. Sosiaaliturvapaikkashoppailijat on se suurin ongelma. Niistä pitäisi päästä eroon, mutta hankalaa se on kun media ja hallitus sekoittaa puurot ja vellit sekaisin. Paskinta tässä tilanteessa on se, että tuntuu että mitään ei voi tehdä. Ihan ketä vaan sinne eduskuntaan äänestää, ei mikään tulee auttamaan. Äänestän kyllä Muutosta ensi vaaleissa, mutta tiedän että ei sekään mitään auta, jos jätkillä on siellä vain muutama edustaja eduskunnassa.

Muutos on sinänsä hyvä vaihtoehto kyllä. Ainoa ongelma on siinä, että PS ja Muutos tulee syömään toistensa kannatusta. Nyt pitäis keskittää äänet sille, jolla tulee olemaan se oikea vaikuttamisen mahdollisuus.

Muutos on sinänsä hyvä vaihtoehto kyllä. Ainoa ongelma on siinä, että PS ja Muutos tulee syömään toistensa kannatusta. Nyt pitäis keskittää äänet sille, jolla tulee olemaan se oikea vaikuttamisen mahdollisuus.

Niinpä, mutta koita siinä nyt sitten valita. Esim. Soini PS:n johdossa tekee käsittääkseni mitä vaan saadakseen ministerinsalkun, mikä taas tekee hallaa PS:n politiikalle. Olen ehkä vähän tämmönen keskivertoäänestäjä, mutta mulla on kyllä vähän vaikeuksia keksiä ketä äänestää. Ehkäpä sitten Mäki-Ketelää, siinä on ainakin fiksu mies.

Siis kyllä mä ymmärrän että kokoomuksella on nuivia ehdokkaita, myös esim. Pöntinen. Ongelma vaan tosiaan on se, että ryhmäkurilla painostetaan koko puolue äänestämään samaa asiaa. Se ei paljon auta jos siellä on esim. 10% nuivia ehdokkaita. Jos mä nyt politiikasta mitään ymmärrän. Voisiko joku enemmän ymmärtävä vähän jelpata mua?

Kyse ei ole siitä, että yksittäisen ehdokkaan äänestäisivät puoleen linjaa vastaan, vaan kyse on puolueen linjaan vaikuttamisesta äänestyskäyttäytymisellä. Esimerkkinä vaikkapa suuri puolue, jossa 40% eduskuntaryhmästä olisi sitä mieltä, että budjettivajetta pitäisi korjata veronkorotuksin, ja 50% sitä mieltä, että pitäisi ottaa lisää valtionvelkaa. Puolueen linja tässä tapauksessa olisi kenties tässä tapauksessa jonkinlainen kompromissi näiden kahden ryhmän mielipiteiden välillä. Mm. Halla-aho on muistaakseni jossain kirjoituksessa todennut jotenkin siihen suuntaan, että todellisten muutosten saavuttamiseksi täytyy vaikuttaa suuriin puolueisiin, ja esim. persujen kannatuksen nousu on antanut uskoakseni kaikille suurille puolueille (pl. kenties vihreät, RKP) ajattelemisen aihetta. Loppuviimein tilanne on kuitenkin se, että kansanedustajien tehtävä on toteuttaa kansan tahto.

Sitten tuosta mitä Kokoomus on lopulta tehnyt, niin kulisseissa Kokoomuksen ainakin yksittäiset suhteellisen vaikutusvaltaiset edustajat ovat ottaneet aika vahvasti kantaa tuon maahanmuuttokysymyksen järkiperäistämisen puolesta. Lisäksi Kokoomuksella on aivan erilaiset mahdollisuudet pelata kabinettipeliä sooloilijoiden suitsimiseksi. Perussuomalaisia en totisesti toivo hallituspuolueeksi, vaikka heillä onkin ihan paikkansa protestipuoleena.

Eli jos/kun persujen äänestäminen on signaalin lähettämistä suurille puoleille ulkopuolelta, sitä signaalia voi mielestäni lähettää myös "puolueen sisältä", äänestämällä sopivia ehdokkaita. Lisäksi esim. Kokoomusta äänestämällä pystyy edesauttamaan vasurien rivien keräilyä, ja pitämään kiljuset oppositiossa.

Back
Ylös Bottom