Niin, Suomi on sitoutunut noudattamaan Geneven sopimusta, vaikka kaikki muut länsimaat eivät olekaan. Näin ollen Geneven sopimus sitoo Suomea. Geneven sopimuksessa määritellään, minkä ehtojen täyttyessä ihmiselle on annettava turvapaikka pakolaisuuden perusteella. Kuten tiedät, niin pakolaisen aseman saamiseksi edellytetään, että turvapaikanhakijalla on kotimaassaan perusteltu syy pelätä henkilökohtaista vainoa.Mitähän nämä kansainväliset oikeudet ja sopimukset oikein ovat, jotka velvoittaa ottamaan turvapaikanhakijoita maahan? Geneven sopimusko? Siinä puhutaan pakolaisista ei turvapaikanhakijoista. Ja sekään sopimus ei ole mikään edellytys, koska sitä noudattaa vain noin 20 maata maailmassa.
Nämä ehdot täyttäville ihmisille on nyt ja jatkossakin annattava turvapaikka. Tämän mahdollistamiseksi pitää myös käsitellä maahan saapuneiden ihmisten hakemukset, jos he hakevat turvapaikkaa pakolaisuuden perusteella. Ihmisiä ei siis voi käännyttää suoraan rajalta ilman käsittelyä, niin kuin sinun puheistasi voisi käsittää.
Se on sitten kokonaan eri asia, kuinka herkästi turvapaikkoja pitäisi myöntää, jos Geneven sopimuksen ehdot eivät täyty. Nykyisinhän niitä myönnetään myös muilla perusteilla.
Ja näitä yllä olevia ehdotuksiahan en ole tässä ketjussa esittänyt noin sata kertaa vai mitä? Ei ne silloinkaan oo noteerattu miksikään muuksi kuin rasismiksi ja vihapuheeksi...Minä sanoin, että mun puolesta ei tarvitsisi ottaa yhtään turvapaikahakijaa vastaan NIIN KAUAN kuin edelliset on saatu "kotoutettua"...tämä ei ollut siis rakentavaa, josta voimme siis päätellä että sinun mielestäsi on rakentavaa jatkaa nykyisellä kestämättömällä linjalla ja toivoa parasta.
No ei tietenkään voida päätellä näin. Varsinkaan kun jo selitin, mikä minun mielestäni olisi rakentavampaa. Ja jos se sun mieltäsi lämmittää, niin en mä ainakaan niitä sun järkevämpiä puheita tulkitse vihapuheeksi ja rasismiksi. Sen takia mä tulenkin tänne huutelemaan vain silloin kun sulla alkaa mopo keulia.
No kyllä mä pidän niiden toteutumista ihan ratkaisevan paljon todennäköisempänä kuin ei-työperäisen maahanmuuton (tai jopa maahantulon?) totaalista estämistä, ja myös paljon toivottavampana. Itse asiassa pidän melko todennäköisenä, että Euroopan Unioni ja Suomi siinä mukana tulee vielä lähivuosikymmeninä muuttamaan suuntaa aika tuntuvastikin. Se on pakko jossain vaiheessa suurtenkin puolueiden taipua, kun ns. "ääriliikkeet" syövät jo nyt niiden kannatusta. Olennaisena erona linjan maltillisen tiukentamisen ja ääripään vaihtoehdon välillä on nimen omaan se, että ensimmäisellä on paljon laajempi kannatus äänestäjien keskuudessa. Myös suurten puolueiden äänestäjien.JA nuo sun viimeisen kappaleen ehdotukset on tällä hetkellä ihan yhtä epärealistisia kuin "rajat kiinni"-mentaliteetti ja ihan samoin perustein vai kuinka realistisena pidät noiden toteutumista?