Aiheuttaako Leaderin Whey paljon pahanhajuisia "kaasuja"? Riippuu varmasti aika paljon ihmisestä. En jaksa kaivaa esim. paljonko tuossa ko. jauheessa on laktoosia, joka tietenkin saattaa laktoosiintolerantikolla aiheuttaa perseen rapinaa.. Itellä ei oo tullu mistään jauheesta, samaa ainettahan ne kaikki on käytännössä.
Onko olemassa lisäaineetonta proteiinijauhoa? Käsittääkseni normaali maustamaton heraproteiinijauhe ei sisällä mitään sen kummempaa lisäainetta.. Tämä on kumminkin vain minun käsitykseni. Ainakaan tuoteselosteissa ei missään mainita mitään lisäainetta.
Tuli ostettua Prismasta Leaderin mansikanmakuinen Whey ja E950 makeutusainetta näyttäisi olevan sekä väriä E120.
Joskus muutama vuosi sitten tuli juotua paljon noita light-limuja. Sanokoon tutkimukset mitä vaan, mutta kun joi parhaimillaan sen 2-4 pulloa per päivä, niin kauheata migreeniä pukkasi sekä näkökentän häiriöitä, joten noita lisäaineita ei kauheasti kannata vetää.
Se minun limukan lipittäminenhän oli ihan naurettavaa jo, mutta pelkään, että, jos vetää vaikka shaken per päivä, niin terveyshaittoja tulee, näkyviä tai sitten ei.
Haluan, että kehoni on niin terve kuin mahdollista. Eritoten noitten lisäaineiden välttäminen olisi suotuisaa, mutta lisäravinneproteiinia tarvitsen, koska se on halpa proteiinin lähde, vaikkei ehkä se kaikkein järkevin. Ei silti kukaan jaksa huvikseen alkaa päivittäin kiskomaan sitä samaa raejuusto, tonnikala, rahka etc. koska on selvästi tuhdimpaa kamaa ja ei niitä ikuisuuksia jaksa.
Monihan sanoo, että "kannattaa suurin osa proteiinista saada ruoasta" tai muita variaatioita asiaa viitaten.
Monihan sanoo, ettei ravintolisäproteiinista ole haittaa? Joten eikö ainakin teoriassa kaiken proteiinin halutessa voi korvata ravintolisällä? Maalaisjärkihän tässä nyt hälytyskelloja soittaa, koska tuo keinotekoisesti valmistettu ravintolisä ei ole luonnollinen proteiininlähde, joten voisi sanoa, ettei sellainen kehoon kuulu.
Päättele tuosta mun edellisestä vastauksesta. Normaalia ruokaan verrattavaa tavaraa se heraprotsku periaatteessa on, joten voi ottaa osan proteiinista siitä. Se on kuitenkin totta että suurin osa kannattaa ehdottomasti ottaa tavallisesta ruuasta. Hera ei ole missään mielessä keinotekoista.
Tässä tuli niin monta kysymystä, joten toivon, että kaikkiin tulisi asialliset vastaukset kerralla. Kokemukset ja faktat yms. kelpaa.
Kiitokset jo etukäteen.