Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Minä en lupaa sellaista, mitä en voi pitää, mutta se on ihan yksi ja sama uskotko sinä sen vai et.
Aivan aivan....
Originally posted by No-1
Sen verran joudun kyllä vetämään sanojani takaisin, että varsinaista keskustelua en rupea asiasta käymään

Aivan aivan....
Onko se nyt niin helvetin vaikea ymmärtää, että mua ei kiinnosta käydä keskustelua, koska a) maahanmuuttokeskustelu ei kiinnosta mua juurikaan ja b) sun kanssa on suoraan sanottuna ihan helvetin rasittava "keskustella" mm. siksi, koska se menee välittömästi tähän paskanheittelyyn.. Tämä ei tarkoita sitä, että etten halutessani keskustelua voisi käydä. Ei sun kannata kovasti vielä ylpistyä, että sulle ei omaa termiäsi käyttäen "mokuttajat" pysty mitään perustelemaan. Sulle ei myöskään tunnu menevän perille, että mua vitutti vain keskustelun sävy alunperin. Perille ei ole myöskään mennyt se, että minä en ole halunnut tänne jokaista maahanmuuttajaa. Nyt noin kuudennen kerran sanottuna. Pitää olla ihan saatanan sokea, jos väittää, ettei tämä keskustelu olisi jossain määrin vihavärittynyttä. Mulle on ihan sama, vaikka joukko ihmisiä veti sen sanomisesta hirveen herneen nenään.

Vastaan sen mitä lupasin, mutta sitä ennen tämä asia on osaltani käsitelty.

Onko se nyt niin helvetin vaikea ymmärtää, että mua ei kiinnosta käydä keskustelua, koska a) maahanmuuttokeskustelu ei kiinnosta mua juurikaan ja b) sun kanssa on suoraan sanottuna ihan helvetin rasittava "keskustella" mm. siksi, koska se menee välittömästi tähän paskanheittelyyn.. Tämä ei tarkoita sitä, että etten halutessani keskustelua voisi käydä. Ei sun kannata kovasti vielä ylpistyä, että sulle ei omaa termiäsi käyttäen "mokuttajat" pysty mitään perustelemaan. Sulle ei myöskään tunnu menevän perille, että mua vitutti vain keskustelun sävy alunperin. Perille ei ole myöskään mennyt se, että minä en ole halunnut tänne jokaista maahanmuuttajaa. Nyt noin kuudennen kerran sanottuna. Pitää olla ihan saatanan sokea, jos väittää, ettei tämä keskustelu olisi jossain määrin vihavärittynyttä. Mulle on ihan sama, vaikka joukko ihmisiä veti sen sanomisesta hirveen herneen nenään.

Näyttää se kuitenkin sen verran kiinnostavan että jaksat kirjotella pitkiä selittelyjä sille miksi et pysty vastailla sen sijaan että vastailisit.Niin siinä helposti käy kun todellisuus ei enää vastaakaan sitä mailmankuvaa joka sulle on syötetty.

Onko se nyt niin helvetin vaikea ymmärtää, että mua ei kiinnosta käydä keskustelua, koska a) maahanmuuttokeskustelu ei kiinnosta mua juurikaan

Kiinnosti sen verran, että tulit pätemään tänne ilman mitään oikeeta asiaa.

ja b) sun kanssa on suoraan sanottuna ihan helvetin rasittava "keskustella" mm. siksi, koska se menee välittömästi tähän paskanheittelyyn..

Jokainen voi käydä lukemassa 6.2.2010 alkaen, kuka aloitti välittömästi paskanheittelyn...minä se en ollut.

Tämä ei tarkoita sitä, että etten halutessani keskustelua voisi käydä.

Ei tietenkään, et vain viitsi perustella meitä rasisti vihaajia suohon.

Ei sun kannata kovasti vielä ylpistyä, että sulle ei omaa termiäsi käyttäen "mokuttajat" pysty mitään perustelemaan.

Sitä päivää odotellessa. Mokuttaja ei ole minun termini.

Sulle ei myöskään tunnu menevän perille, että mua vitutti vain keskustelun sävy alunperin.

Plussaa sinulle siitä, että olet omalta osaltasi onnistunut luomaan täysin erilaisen sävyn keskusteluun.

Perille ei ole myöskään mennyt se, että minä en ole halunnut tänne jokaista maahanmuuttajaa. Nyt noin kuudennen kerran sanottuna. Pitää olla ihan saatanan sokea, jos väittää, ettei tämä keskustelu olisi jossain määrin vihavärittynyttä.

Totta, vaikutat melkoisenkin vihaiselta.

Mulle on ihan sama, vaikka joukko ihmisiä veti sen sanomisesta hirveen herneen nenään.

Se herne tuntuu olevan kyllä ihan toisen henkilön nenässä?

Hienoa. Palatkaamme mahdollisesti asiaan vuonna 2011 ennen eduskuntavaaleja, ellei sun tarvii just silloinki lähteä töihin.

...Pitää olla ihan saatanan sokea, jos väittää, ettei tämä keskustelu olisi jossain määrin vihavärittynyttä. Mulle on ihan sama, vaikka joukko ihmisiä veti sen sanomisesta hirveen herneen nenään.

Ikävää jos tunnet noin kovaa vihaa Suomalaisia kohtaan että sinulle syntyy tarve käydä tänne jatkuvasti oksentamassa omaa pahaa oloasi, olisit jättänyt vaan vastaamatta jos kerran ei kantti riitä asialliseen keskusteluun. Nämä viha-, rasismi- ym. mantrat kuulee joka tuutista, sinunhan piti olla vain huolestunut keskustelun sävystä, mutta toimitkin juuri samalla tavalla kuin kaikki muutkin maahanmuuttoon kriikittömästi suhtautuvat.

No on tämäkin kuitenkin aika perseestä. Jos kerran tekevät sentään duunia, niin jättäisivät rauhaan. Muita luumuja saa vapaasti kivittää.

Tammikuun alussa mellakoitiin Etelä-Italiassa, kun valkoihoisten nuorukaisten jengi oli käynyt afrikkalaisten maataloustyöntekijöiden kimppuun.

No on tämäkin kuitenkin aika perseestä. Jos kerran tekevät sentään duunia, niin jättäisivät rauhaan. Muita luumuja saa vapaasti kivittää.

Hassua, että jutussa on pitäny korostaa, että on käyty työntekijöiden kimppuun. Harvemmin uutisoidaan, että somalit ryöstivät kantaväestöön kuuluvia veronmaksajia vaan että nuorukaiset ryöstivät turkulais/espoolais/helsinkiläismiehen

Hyvä että positiiviset puolet löytyy joka jutusta. Eikö toi ole ihan yhtä paskaa "mutta kun suomalaisetkin raiskaa"-asennetta nyt toiseen suuntaan?

Hyvä että positiiviset puolet löytyy joka jutusta. Eikö toi ole ihan yhtä paskaa "mutta kun suomalaisetkin raiskaa"-asennetta nyt toiseen suuntaan?

Mitä positiivista tuossa jutussa oli? Ja mihin rinnastat tuon asenteen?

"Tammikuun alussa mellakoitiin Etelä-Italiassa, kun valkoihoisten nuorukaisten jengi oli käynyt afrikkalaisten maataloustyöntekijöiden kimppuun."

Sait tuon käännettyä omaa kantaasi pönkittäväksi uutiseksi. Aivan kuten "mokuttajat", et huomioi uutisen faktoja vaan esitit uutisen tavalla joka sopii sun maailmankuvaan parhaiten. Puolustelit rikollisuutta sen varjolla että lehdistö ei olisi uutisoinut jos afrikkalaiset olisivat kivittäneet valkoihoisia maataloustyöntekijöitä.

Mun mielestä mediakriittisyys on nimenomaan tota että huomioidaan tollaset "pienet" jutut, koska seki on valinta itse uutisenkirjoittajalta kerrotaanko uhrista se että hän on kahden lapsen isä, työtön narkkari vai helsinkiläinen. Että mielestäni ihan oikein huomata miten erisävysesti noista hyökkäyksistä puhutaan.

Luitko tuon alkuperäisen uutisen? Maahanmuuttajat puukotti toista maahanmuuttajaa josta seurasi maahanmuuttajien mellakoita. Lopussa sitten huomautettiin toisesta maahanmuuttajien mellakoista jotka alkoivat tuosta hyökkäyksestä. Ei tuo mitenkään maahanmuuttajakritiikitön juttu ollut.
Tarkotin nyt enemmän sitä kun rankkuri tosta mainitsi niin mä ajattelin ihan samaa että kyllähän noita sanavalintoja käytetään hyväks uutisoinnissa, mutta sä käänsit sen joteki "omaa kantaasi pönkittäväksi uutiseksi." Niinku sanoin, kyllä noissa tiedetään millä sanoilla eri ihmisiä kuvataan. En nyt varsinaisesti ottanu mielestäni kantaa tohon asiaan sen enempää. Monesti se vaa on niin että naapuri on tummiinpukeutunut ja suomalainen on vihamielinen. tai jotain. aivot alkaa lyömään tyhjää niin en ees tiiä onko tässä horinassa mitään järkeä mutta voidaan me tätä keskustelua jatkaa.

edit: täytyy myöntää et motiivi asian taustalla omalla kohdallani on varmaan pikkuhiljaa kasvanut pakoloisviha.

Luitko tuon alkuperäisen uutisen? Maahanmuuttajat puukotti toista maahanmuuttajaa josta seurasi maahanmuuttajien mellakoita. Lopussa sitten huomautettiin toisesta maahanmuuttajien mellakoista jotka alkoivat tuosta hyökkäyksestä. Ei tuo mitenkään maahanmuuttajakritiikitön juttu ollut.

Viimeksi muokattu:
Huhhahhei. Neekerit, kinukit ja kaikenmaailman muhamatit on ihan ok kunhan tekevät töitä elääkseen. Ne jotka tulevat tänne lusmuamaan saisi mun puolesta viedä suoraan saunan taakse. En ole rasisti ja tummia löytyy omastakin kaveripiiristä.

"Tammikuun alussa mellakoitiin Etelä-Italiassa, kun valkoihoisten nuorukaisten jengi oli käynyt afrikkalaisten maataloustyöntekijöiden kimppuun."

Sait tuon käännettyä omaa kantaasi pönkittäväksi uutiseksi. Aivan kuten "mokuttajat", et huomioi uutisen faktoja vaan esitit uutisen tavalla joka sopii sun maailmankuvaan parhaiten. Puolustelit rikollisuutta sen varjolla että lehdistö ei olisi uutisoinut jos afrikkalaiset olisivat kivittäneet valkoihoisia maataloustyöntekijöitä.

Ei lainkaan näin, vaan kommentoin median tapaa kirjoittaa asioista eri sävyillä.

Kyseessä kuitenkin oli rotumellakat aloittanut tapahtuma, ei mikään ryöstö. Mikä toki on aina aina "tummahiuksinen, tumma pusakkainen" herrasmies joka suomessa rötöstelee, joskus saattaa puhua ulkomaalaisella, mutta kansallisuutta mitenkään erittelemättömällä aksentilla.

Näen työssäni läheltä näiden maahanmuuttajien tuoman kulttuuria rikastavan vaikutuksen, ja täytyy kyllä sanoa että vähempikin riittäisi.

Kun seuraavat kohdat täyttyvät, tarkistan kantani:

- Rikoksentekijät pihalle, ja heti. Turha vedota siihen että meilläkin on rikollisia. Näin todella on, mutta ei kai me helvetti haluta oiken importtina tuoda lisää rikollisia ja vielä maksaa muhkeita summia heidän oleskeluunsa?
- Maahanmuuttajien etuja karsittava (ajattelin lähinnä rahallisesti, muista eduista en tiedä).
- Kun asutaan Suomessa, niin silloin eletään meidän kulttuurin mukaisesti. Täällä ei kielletä joulupukkeja joulujuhlissa eikä suvivirsiä kevätjuhlissa sen takia että pikku Mohammed loukkaantuu siitä. Miksi tuntuu siltä että maahanmuuttajilta vaaditaan paljon vähemmän sopeutumista meidän kulttuuriimme kuin toisinpäin?

Itselleni ei ole MITÄÄN väliä minkä värinen henkilö on, mutta jJos hän tulee tänne elämään siivellä, rötöstelemään, ei opiskele, ei käy töissä tai opi kieltä, niin herää kysymys että minkä takia meidän pitää maksaa hänen oleskelunsa täällä? En vaan ymmärrä.

Back
Ylös Bottom