Salimaksuun sisältyvät kunto-ohjaajat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karimos
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä mieltä porukka on noista kuntosalien oheis-personal trainereista? Eli maksat about 60-80 euroa kuussa siitä, että pääset salille, sinulle tehdään valmis kunto-ohjelma, neuvoja ruokavalioon ja voit kaiketi soitoilla ja s-postilla vaivata ohjaajaa. Onko kukaan kokeillut? itse olen harkinnut omaa valmentajaa, otan touhon kuitenkin sen verran tosissani ja kisat ovat tavoitteena joku päivä. Mietin vaan, että onko noista hyötyä, jos perusasiat on kunnossa ja pitäisi siirtyä astetta kovemmalle tasolle. Ja jos ei, niin mistä sellaisen valmentajan yhtäkkiä repäisee ) :D
Thanks

Jos tommosen oot oikeesti värväämässä ni kannattaa varautua aika kovaan taksaan mitä joudut tuosta huvista maksamaan. Ja kantsii miettiä että onko se sen väärti, nimittäin itse opiskelemallakin pääsee varmasti aika pitkälle, ja voi olla ite oman kehonsa personal trainer. :D

Mitä mieltä porukka on noista kuntosalien oheis-personal trainereista? Eli maksat about 60-80 euroa kuussa siitä, että pääset salille, sinulle tehdään valmis kunto-ohjelma, neuvoja ruokavalioon ja voit kaiketi soitoilla ja s-postilla vaivata ohjaajaa. Onko kukaan kokeillut? itse olen harkinnut omaa valmentajaa, otan touhon kuitenkin sen verran tosissani ja kisat ovat tavoitteena joku päivä. Mietin vaan, että onko noista hyötyä, jos perusasiat on kunnossa ja pitäisi siirtyä astetta kovemmalle tasolle. Ja jos ei, niin mistä sellaisen valmentajan yhtäkkiä repäisee ) :D
Thanks

90% todennäköisyydellä kisoihin tähtäävälle ei paljoa annettavaa vs pakkis. Kannattaa ottaa ennemmin vaikka etäohjausta Savolaiselta tai Mentulalta.

Riippuu ihan hirveästi tyypistä, onko hyötyä. Personal trainereita on monella tasolla, itse tunnen pari loistavaa asiantuntevaa ihmistä, ja sitten olen pari sellaistakin nähnyt jonka osaaminen on no... rajoittuneempaa... Kysele kokemuksia muilta ja vertaile. Hinnoissakin on aika paljon eroa.

Niin.. Varmasti tarjontaa löytyy, mutta haluan sellaisen henkilön, joka itse on tasolla, jonka haluan saavuttaa. Esim. en voisi kuvitella itseäni pienemmän kaverin opastamassa minua, vaikka kuinka paljon teoriaa hänellä olisikin päässään. Toisaalta joku mentula-tyyppinen järkälekkään ei vältämättä olis paras vaihtoehto. Tuntuu vaan, et kuntosalien halvahkot trainerit on sellaisia, jotka lätkäsee jokaiselle bodaajalle samanlaisen ohjelman käteen (tod. 2 tai 3 jakoinen; toistot 12-10) ja sitten opetellaan 40 kg kulmasoudun tekniikkaa ja alataljaa. kaikella kunnioituksella, mutta aloittelijoita tässä enää olla.. Ja toisaalta netiskätin varmasti löytyy hirveä määrä tietoa, mutta perkele kun jokainen lähde sanoo eri asioita. yhessä sivulla sanotaan, että box.kyykkyllä takareidet räjähtää kasvuun ja muualla sanotaan, että ei ko. liike sovi kuin voimannostajille. Voi olla, että olen päästäni tyhmä, mutta sen lisäksi ei minulla ole aikaa hakea niin paljon tietoa kuin pitäisi. Yliopisto-opiskelu kesken pahimmassa vaiheessa, töitä usein ja muu aika menee syömisiä laskiessa ja valmistuessa seuraavaan treeniin. Jos voin rahalla säästää aikaa ja saada parhaimmassa tapauksessa ihan uuden lihaskasvun aikaiseksi pätevällä valmentajalla, sen homaan. Sanotaan, että olisin 3 kk valmennuksessa; varmasti olisin siinä ajassa jo saanut kohtuu hyviä tuloksia, mutta tämän jälkeen on helpompi itse lähteä miettiimään treeniä ym. ihan uudelta kantilta. muut voivat kommentoida, jos ovat itse valmentajia tai sellaisen palveluja hankkineet. tänks

Montakos vuotta sulla on salitreeniä takana? Jos jo kuitenkin useampi vuosi, niin munkaan mielestä tuollaisilla personal trainereilla ei ole paljoa annettavaa enää. Työkaveri oli tuollaisella salilla vuoden verran, jossa sai trainerin ohjaamaan sua alkuun tässä myyttisessä lajissa. 2-jakoista ohjelmaa se hinkkasi sen vuoden ja välillä muistutettiin syömään proteiinia usein ja thäts it. Näistä tiedoista en maksaisi 60 - 80€/kk.

Ristiriitaista tietoa on kyllä netti pullollaan, mutta täällä pakkiksellakin melko kovakuntoiset tyypit pitää tuota treenipäivyriä ja tämän alan kavereiden blogeista saa hyvää tietoa myös. Joten näitä lukemalla oppii aika paljon ja sitten tieten kokeilemalla. Jos et oo varma, että räjäyttääkö se box-kyykky sen hanurin kasvuun, niin ota ja testaa. Jos saat sillä hyvän tuntuman ja lihat kipeäksi, niin hyvä juttu!

Mitä itse oon kuullut juttua näistä perus elixia tms personal trainereista, niin enpä suosittele.

Viime viikolla oli kova väittely kaverin kanssa, joka sanoi että bodari ei IKINÄ saa venytellä ilman painoja. Venyttely hoidetaan liikkeissä painoilla ja toistoilla 10-12. Lihas kasvaa kuulemma toistoilla 5-8.

Jos bodari venyttelee ilman painoja, niin hauis repeää...

Toki mä ymmärrän että tossa oli kaveri varmaan käsittänyt väärin pt:n puheet, mutta ei se kovin hyvä pt ole jos puheet voi noin väärin ymmärtää...

Niin ja kyse ei ole mistään aivottomasta apinasta vaan ihan normijampasta..

Juu, eikohan se niin ole, etta personal trainereissa on eroja. Eika kuntosaliketjujen pt:t aina valttamatta ole sita parasta kastia. Niiden tehtava kun ensisijaisesti on opastaa aloittelevia treenaajia tekniikoissa ja ruokavaliossa. Lyhimmillaan puolivuotisen kurssin suoritettuaan voi kuka tahansa tituleerata itseaan personal traineriksi, mutta voiko kukaan oikeasti oppia treenaamisen saloja aivan kisatasolle asti puolessa vuodessa??? Paras vaihtoehto olisi loytaa pt, joka kisaa itse samassa tai lahes samassa lajissa, mihin itse tahtaat. Siis tarkoitan, etta kylla yksi mun tuttu parjasi Mentulan neuvoilla body fitnessissa vallan loistavasti, vaikka Mentula onkin itse kehonrakentaja. Mutta jos pt on itse erikoistunut enemman vaikkapa yleisurheiluun, rahat menevat todennakoisesti hukkaan.

Mita taas tulee naihin ristiriitaisiin tietoihin, sanoisin, etta niita on maailma pullollaan, eika personal trainerinkaan vastaus valttamatta ole se ainoa oikea. Meinaan, etta joskus yhteen ongelmaan voi olla useampikin ratkaisu, ja se itselle sopivin taytyy loytaa kokailemalla.

... Lyhimmillaan puolivuotisen kurssin suoritettuaan voi kuka tahansa tituleerata itseaan personal traineriksi, mutta voiko kukaan oikeasti oppia treenaamisen saloja aivan kisatasolle asti puolessa vuodessa???

Personal Traineriksi voi kutsua itseään kuka vaan, ilman mitään kurssejakaan koska ei tuo ole suojattu ammattinime, samaten voi myös päättä alkaa kutsua itseään arkkitehdiksi :) Noita PT-koulutuksiakin on jos jonkinlaista, mutta nuo yleisimmät, esim. FAF:n koulutuksen käyneet ovat kuitenkin varmasti ihan päteviä siinä mitä tekevät. Yleisesti muutenkin jos haluaa saada opetusta kisatasolta niin kannattaa sitä ostaa/pyytää juuri niiltä jotka tuota tekevät, noi yleiset personal trainerit ovat enemmänkin sellaisia elämäntaparemontin tms. muun jutun vuoksi opastusta kaipaavia varten.

Personal Traineriksi voi kutsua itseään kuka vaan, ilman mitään kurssejakaan koska ei tuo ole suojattu ammattinime, samaten voi myös päättä alkaa kutsua itseään arkkitehdiksi :)

Niin, tuli tästä vähän offtopic mieleen, että myös esim kiropraktikoksi voi Suomessa kutsua itseään kuka tahansa levyseppähitsaaja tai ruotsinopettaja... Ja näiden itseoppineiden maestrojen kädenjälki voikin sitten olla tässä tapauksessa jopa vaarallista. No, se siitä. Mutta tosiaan, osa ihan hyvinkin koulutetuista personal trainereista voi olla vaikka juoksuun ja kestävyysharjoitteluun perehtyneitä enemmän, ja punttailuun löytyy vaan se perustieto. Fiksu ammattilainen kyllä tällaisen asian asiakkaalle ilmoittaakin, jos tavoitteet on esim kilpailla kehonrakennuksessa, ja suosittelee jotain muuta valmentajaa. Vähemmän fiksu sitten lukaisee Häkkisen Voimaharjoittelu-kirjaa pikavilauksena lounaalla ja kertoo kaiken sen, jonka asiakas jo tietääkin, ja antaa laskun.

Ja tuli muuten vielä lisänä mieleen, että tuo 60-80 eukkua kuussa kuullostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta... Jos oikein kunnon valmentajan haluaa, siitä pitää sitten maksaa! Mutta toisaalta, ammattilaisvalmentajan palkkaamalla saa melko varmasti enemmän vastinetta rahoilleen.

Kiitos kaikille vastanneille. Olen löytänyt itselleni jo valmentajan. Onneksi en tuhlannut kuntosalien perusohjaajille tm. rahojani. The money is not issue. Rakastan tätä lajia yli kaiken, se menee kaiken edelle. Tulen varmasti olemaan viisaampi ensi kesään / syksyyn mennessä ja vaikka olisin satoja euroja köyhempi, se on sen arvoista. Ongelmani on pitkään ollut itseeni luottaminen, uskon että ko. henkilö pystyy muuttamaan henkilökuvaani. Oikeesti olen siinä iässä, jossa valitsen joko biletyksen ja alkoholin tai lihakset. Näin karkeasti ottaen, tottakai sitä voi yhden ryypyn silloin tällöin ottaa ja ehkä yhden laatuviskin.. mutta mutta you get the point. Vittu kun tää laji oikeest imasee mukaansa, ei mitään rajaa,

Niin, tuli tästä vähän offtopic mieleen, että myös esim kiropraktikoksi voi Suomessa kutsua itseään kuka tahansa levyseppähitsaaja tai ruotsinopettaja...

Ammattinimikkeen nimikesuoja tuli jo kaksi vuotta sitten, eli ei voi.

Ammattinimikkeen nimikesuoja tuli jo kaksi vuotta sitten, eli ei voi.

Ok joo... Olen vaan käsittäny että se suojaus koskee uusia ihmisiä alalla, ne vanhat itseoppineet patut näköjään porhaltaa ihan rauhassa vaikka millä nimikkeillä. Mutta saatan toki olla väärässäkin.

Back
Ylös Bottom